Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
UMayDream schreef:Maar het is ook overdraagbaar via mest toch? En paarden mesten nogal eens tijdens een buitenrit, dus als je paard daar dan vervolgens mee in aanraking komt..
JoyCiej007 schreef:UMayDream schreef:Maar het is ook overdraagbaar via mest toch? En paarden mesten nogal eens tijdens een buitenrit, dus als je paard daar dan vervolgens mee in aanraking komt..
Het is NIET overdraagbaar via mest!!! Enige risico wat je eventueel zou kúnnen lopen op buitenrit, is dat je andere paarden te dicht passeert en dat het éne paard briest/proest/hoest in het gezicht van je andere paard.
Maar dat is dus vrij makkelijk te voorkomen.
Lovely schreef:Kirsten_S schreef:Wat is de incubatietijd van Rhino? Komen er meteen griepverschijnselen (bij de neurologische variant)
bij besmetting of duurt dat een week?
2 tot 3 weken. Het begint met koorts.
Agossie, paniekschoppen is je hobby?
diesel83 schreef:Ik kreeg net melding van een manege in *** dat er rhino in *** is uitgebroken!!weet iemand hier al meer van? gadverdamme
MarjanB schreef:Ik denk dat iedereen zelf moet weten of ze wel of niet in de paniek schieten..Ik denk alleen dat het weinig zin heeft...
Waarom zou je niet met je paard naar het bos gaan? Het is heel duidelijk dat er geen risico is als je je paard maar niet laat neuzen met een ander.
Verder ga ik ervan uit dat mensen die hun beroep in de paarden hebben zo profesioneel zijn om een kans op besmetting zo klein mogelijk maken...
Ik hou mn paard gewoon goed in de gaten en probeer niet gelijk in paniek te raken omdat ze een keer hoest...
Bailey_4ever schreef:Dus Lovely, 80 procent van alle paarden is nu ook ziek? We moeten alle paarden maar gewoon bij elkaar laten lopen en afwachten hoeveel er moeten worden afgemaakt? De boel lekker blijven verspreiden en het zo een europese besmetting maken
nicky_rilana schreef:Echwel schreef:Laat je tijdens een buitenrit je paard dan zijn neus in mest duwen, normaal doe ik dat toch ook niet
ik niet maar ik ken wel mensen die hun paard laten ruiken aan mest
Christyj138 schreef:Ik zit midden in het risico gebied, 6 km van berg en dal, kan een buitenrit kwaad?
Echwel schreef:Laat je tijdens een buitenrit je paard dan zijn neus in mest duwen, normaal doe ik dat toch ook niet