Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:32

Een voorzorgsmaatregel terwijl meer dan 80% van de paarden toch al drager van het virus is, maar niet ziek?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:32

Lovely schreef:
Een voorzorgsmaatregel terwijl meer dan 80% van de paarden toch al drager van het virus is, maar niet ziek?

mag ik vragen hoe je aan dat % komt?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:33

UMayDream schreef:
Maar het is ook overdraagbaar via mest toch? En paarden mesten nogal eens tijdens een buitenrit, dus als je paard daar dan vervolgens mee in aanraking komt..

Het is NIET overdraagbaar via mest!!! Enige risico wat je eventueel zou kúnnen lopen op buitenrit, is dat je andere paarden te dicht passeert en dat het éne paard briest/proest/hoest in het gezicht van je andere paard.
Maar dat is dus vrij makkelijk te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:34

nicky_rilana schreef:
Lovely schreef:

mag ik vragen hoe je aan dat % komt?

Dat is zo'n beetje in elk artikeltje over rhino terug te vinden.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:35

JoyCiej007 schreef:
UMayDream schreef:
Maar het is ook overdraagbaar via mest toch? En paarden mesten nogal eens tijdens een buitenrit, dus als je paard daar dan vervolgens mee in aanraking komt..

Het is NIET overdraagbaar via mest!!! Enige risico wat je eventueel zou kúnnen lopen op buitenrit, is dat je andere paarden te dicht passeert en dat het éne paard briest/proest/hoest in het gezicht van je andere paard.
Maar dat is dus vrij makkelijk te voorkomen.

wel via mest toch?
als je paard mest en een ander gaat dan met zijn neus in die mest zitten, de mest moet dan wel vers zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:35

Ik denk dat iedereen zelf moet weten of ze wel of niet in de paniek schieten..Ik denk alleen dat het weinig zin heeft...

Waarom zou je niet met je paard naar het bos gaan? Het is heel duidelijk dat er geen risico is als je je paard maar niet laat neuzen met een ander.

Verder ga ik ervan uit dat mensen die hun beroep in de paarden hebben zo profesioneel zijn om een kans op besmetting zo klein mogelijk maken...

Ik hou mn paard gewoon goed in de gaten en probeer niet gelijk in paniek te raken omdat ze een keer hoest...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:36

Dus Lovely, 80 procent van alle paarden is nu ook ziek? We moeten alle paarden maar gewoon bij elkaar laten lopen en afwachten hoeveel er moeten worden afgemaakt? De boel lekker blijven verspreiden en het zo een europese besmetting maken?

Nog al overdreven maar als iedereen zo nonchalent en onvooruitdenkend als jou zou reageren zou het nog eens een mogelijkheid worden.

Ik zou paniek zaaien als ik in een priester pakje gillend rond zou rennen, dat de aarde zou vergaan, dat de paarden allemaal zullen sterven en dat we nog 3 dagen te leven hebben.

Er is nog nooit iemand slechter geworden van preventie :n

:')

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:37

Ik douche momenteel elke keer dat ik van de ene stal kom en trek schone kleren aan en schone schoenen, voor ik naar een andere stal ga. Lijkt me goed toch?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:38

Mindfields schreef:
Ik douche momenteel elke keer dat ik van de ene stal kom en trek schone kleren aan en schone schoenen, voor ik naar een andere stal ga. Lijkt me goed toch?

ja hoor

Echwel

Re: Rhinovirus

Laat je tijdens een buitenrit je paard dan zijn neus in mest duwen, normaal doe ik dat toch ook niet

Kirsten_S

Lovely schreef:
Kirsten_S schreef:
Wat is de incubatietijd van Rhino? Komen er meteen griepverschijnselen (bij de neurologische variant)
bij besmetting of duurt dat een week?

2 tot 3 weken. Het begint met koorts.

Agossie, paniekschoppen is je hobby?

Okee las het net toevallig, bij de verkoudsheidsvorm 5- 12 dagen. Maar zijn er
verschillen tussen een 'gewone' verkoudheid en een echte besmetting met Rhino? Want
wat ik las zijn ook verschijnselen die bij een gewone verkoudheid voor kunnen komen?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:39

@ Bailey_4ever

Loverly zegt dat 80% DRAGER is. Dit betekend dat ze de ziekte kunnen verspreiden.
Niet dat ze ziek zijn.
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 04-03-12 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Lys

diesel83 schreef:
Ik kreeg net melding van een manege in *** dat er rhino in *** is uitgebroken!!weet iemand hier al meer van? gadverdamme

Via waar krijg je die melding? En om welke stal in *** zou dit dan gaan?
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 04-03-12 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: plaatsnamen verwijderd

Teddy321

MarjanB schreef:
Ik denk dat iedereen zelf moet weten of ze wel of niet in de paniek schieten..Ik denk alleen dat het weinig zin heeft...

Waarom zou je niet met je paard naar het bos gaan? Het is heel duidelijk dat er geen risico is als je je paard maar niet laat neuzen met een ander.

Verder ga ik ervan uit dat mensen die hun beroep in de paarden hebben zo profesioneel zijn om een kans op besmetting zo klein mogelijk maken...

Ik hou mn paard gewoon goed in de gaten en probeer niet gelijk in paniek te raken omdat ze een keer hoest...

Psies, je paard gewoon goed in de gaten houden, jij kent m tenslotte het beste. En ze hebben op dit moment toch al weer minder weerstand. Het weer zit niet mee (warm, koud, warm,...) en bijna alles is in de rui.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:40

Echwel schreef:
Laat je tijdens een buitenrit je paard dan zijn neus in mest duwen, normaal doe ik dat toch ook niet

ik niet maar ik ken wel mensen die hun paard laten ruiken aan mest

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:41

Bailey_4ever schreef:
Dus Lovely, 80 procent van alle paarden is nu ook ziek? We moeten alle paarden maar gewoon bij elkaar laten lopen en afwachten hoeveel er moeten worden afgemaakt? De boel lekker blijven verspreiden en het zo een europese besmetting maken

dragers betekenen niet dat ze zelf ziek zijn,

een drager kan het wel 5 jaar bij zich dragen, zonder zelf ziek te worden of andere. en na 5 jaar kunnen andere er wel ziek van worden.

weet niet precies hoe dat gaat, maar weet wel dat een drager niet altijd zelf ziek heeft moeten zijn door de desbetreffende ziek(bv droes , in dit geval rhino)

Flowq

Ik zit midden in het risico gebied, 6 km van berg en dal, kan een buitenrit kwaad?

Sammyoo

Ik ben gisteren ook lekker naar het bos geweest. Verder geen paard gezien (en als dat wel het geval was geweest was ik op ruime afstand gepasseerd). Ik denk dat de kans dat je paard op deze wijze rhino oploopt, ongeveer net zo groot is als zwanger worden van de wc-bril :D

ambre

Mindfields,dat hoef ik hier gelukkig nog niet te doen,maar als ik bij een paard op een lokatie wat verder weg ga kijken waarvan ik geen directe info heb dan doe ik dat ook zeker!
Dinsdag ga ik namelijk bij een paard kijken en ik moet er toch niet aan denken dat er daar rhino uitbreekt nadat ik ben geweest.
Dan wil ik er wel heeeel zeker van zijn dat ik het niet was!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:42

nicky_rilana schreef:
Echwel schreef:

ik niet maar ik ken wel mensen die hun paard laten ruiken aan mest

Ik neem aan dat de meeste mensen momenteel wel zo verstandig zijn om dat mogelijke risico niet te nemen.

Carliijn

@ tweety en rambogirl;

Het was ook bij wijze van spreken; er stond eerst 'terwijl 80% procent toch al drager is' Daarmee lijkt ze te insueren dat we om die reden niks hoeven te doen?

Zo vatte ik het op, daarmee bedoelde ik niet serieus dat al die paarden ook ziek zijn :') Dat lijkt me vrij onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 04-03-12 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Ambre: Ja daarom, hier in de nabije omgeving is nog geen bevestigd geval aanwezig(hier werd net wel een gerucht gepost maar goed dat is nog maar een gerucht). Dus gewoon voor de zekerheid neem ik deze voorzorgsmaatregelen, want inderdaad wil ik het niet op mijn geweten hebben!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:44

Christyj138 schreef:
Ik zit midden in het risico gebied, 6 km van berg en dal, kan een buitenrit kwaad?

als een paard met rhino op jou niest en het snot spettert op jou trui en jij gaan dan naar een ander paard en die raakt dan die snot van dat andere paard aan dan krijgt hij ook rhino, lees ook van de mest die staat er iets bove

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:44

Echwel schreef:

En ik dus ook niet. En ik schat dat dat voor ons allemaal wel zo'n beetje geld.
Dus ben dan toch echt benieuwd hoe het anders via de mest overgebracht zou kunnen worden......... dat is gewoon lariekoek.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:45

Christy net zoveel kwaad als wanneer hij in het land staat en er andere paarden langs komen,,,,