Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessebes schreef:Ik ben een trouwe sudocreme smeerder, maar dit werkt niet meer, het lijkt een nieuwe variant die begint met schiffers, dan kloven en uiteindelijk wat korsten. Ik heb al mokzalf van de DA gesmeerd, dit helpt, ik smeer 4 dagen door als de symptomen weg zijn. Als ik stop komt het toch weer terug. Moet ik nu weer mokzalf gaan smeren? Een vriendin raadde mij aan 2x goed met imaverol te wassen, dat is eigenlijk tegen schimmel, maar schijnt ook goed te werken. Iemand hier ervaring mee?
tita schreef:Zowel schimmel als mok is een verzamelnaam voor verschillende huidziektes je moet net zo lang door gaan tot je iets gevonden heb wat bij jouw paard aanslaat.
Ben alleen behoorlijk teleurgesteld in de DA vaak weten de gewone mensen er meer van af.
Heeft iemand hier ervaring mee? zie onderstaande link
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ps/119715/
tita schreef:Hier gaat het heel goed, ik heb eerst weken de benen behandeld met leovet kovenzalf gewoon omdat ik die had staan pas na weekje of 3 ben ik de sokken eraf gaan knippen.
Vorige week gewassen met betadine en ingesmeerd met klovenzalf van leovet en gister zag ik dat wonderwel een been helemaal rasp vrij was en bij de ander heeft ie nog wel wat mok ten hoogte van de kogel ook daar is de rasp verdwenen met zeker 70%
Dus woensdag nog maals wassen en ik denk dat het dan vrijwel over is,zal altijd gevoelig blijven allen vind ik zijn benen dik... Kan ik daar nog wat tegen doen er zit vocht dat kan ik voelen. Heb al gekeken naar Multi Milk heeft iemand daar ervaring mee?
Odessa1 schreef:Dat de benen dik zijn is toch een teken dat er nog wat in het been aan de hand is....Worden ze wel dun met stappen?
Zou het ook niet te vaak wassen. En als het doet dan de benen droog föhnen.
Multi milk ken ik niet.