DayDream21 schreef:Hallo allemaal,
Mijn pony heeft helaas ook eczeem. Ik heb in de lente de Rambo Sweet Itch aangeschaft en hierdoor heeft hij geen jeuk aan zijn manen en staart meer! De deken bedekt alleen zijn navel niet, waardoor hij deze open blijft schuren. Ik heb Fibra creme geprobeerd, maar dit hielp niet voldoende. Nu smeer ik zijn navel elke dag in met een dikke laag groene leem. Dit helpt een beetje, maar hij schuurt het er binnen een dag weer af en houdt hierdoor wondjes. Soms heeft hij ook wondjes aan de zijkant van de koker.
Ik heb gelezen over de kokerflap van Snuggy, maar wordt hier eerlijk gezegd niet enthousiast van. Zijn er hier mensen met soortgelijke ervaringen of tips van smeersels die ik nog kan proberen?
Hier is een foto van zijn navel, een dag na het smeren van groene leem.
[ [url=m/fRC7zc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarnaast houdt hij ook jeuk aan zijn hoofd en oren, ondanks zijn vliegenmasker. Vandaag trof ik hem weer aan met een groot gat in het oor van zijn vliegenmasker. Een paar weken terug heb ik zijn andere vliegenmasker moeten weggooien terwijl ik die nog maar een maand geleden gekocht had.
Een foto van vandaag. Hij had al meteen weer wondjes en kale plekken op zijn oor.
[ [url=m/yGxrwu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat Nyaleti zei over zo’n losse buikflap gebruik ik ook om de navel te bedekken. Werkt goed en blijft ook eigenlijk altijd wel mooi zitten.
Verder zou je eens een ander soort vliegenmasker kunnen proberen die wat steviger is. Ik weet niet van welk merk je er een had, maar misschien is een van Shires het proberen waard. Erg degelijk en fijne pasvorm.
Qua smeersels is het ook maar uitproberen wat voor jouw paard werkt. Hier ook het een en ander geprobeerd, maar hier werkt een zelfgemaakt middeltje tot nu toe het beste.
Succes!