[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:02

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:06

_Cher schreef:
Weet iemand hier waar je een los hals stuk kunt bestellen? Lijkt me erg fijn voor straks als de regendeken weer op gaat, dan hoeft ze niet haar hele eczeemdeken eronder.

Die van ivanho heb ik nog 1 liggen beige maat M (volgens mij), als je interesse hebt mag je hem van mij voor de helft van de prijs hebben.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:13

Deaglán schreef:
_Cher schreef:
Weet iemand hier waar je een los hals stuk kunt bestellen? Lijkt me erg fijn voor straks als de regendeken weer op gaat, dan hoeft ze niet haar hele eczeemdeken eronder.

Die van ivanho heb ik nog 1 liggen beige maat M (volgens mij), als je interesse hebt mag je hem van mij voor de helft van de prijs hebben.

als zij geen interesse heeft, heb ik dat evt wel :)

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 02:31

Roane schreef:
Deaglán schreef:

als zij geen interesse heeft, heb ik dat evt wel :)

Ik ga hem morgen (oh, vandaag dus :o ) meteen even opzoeken en degene die als 1e pb stuurt kan hem overnemen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:58

uudje schreef:
jaja, vliegenkap, heb je wel eens geprobeerd een vliegenkap te zoeken voor shetje van 81 cm en een heel klein hoofdje, ik wel en nog steeds niks gevonden, allemaal te groot.

Bucas heeft een XXXS maat vliegenmasker. Ik had voor het eerst een masker dat te klein was voor mijn 83cm shet :=

suzanne461

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:32

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:34

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:41

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:50

Ja dat kan met spelen, tanden of ergens achter blijven haken met schuren ofzo. Het valt wel weer makkelijk te maken.

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:08

Oke bedankt!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:58

Die Vantagio eczeemdeken heb ik gekocht en gepast... Ik vind dat die nogal krap zit bij de schoft (kruipt naar achteren, daar waar het halsgedeelte begint, dat deel ligt net achter haar (hoge) schoft i.p.v ervoor), is die nu te klein? Ik heb een 135/185 besteld, die maat heeft mijn paard normaal en achteraan heb ik nog ruimte over. Ik vrees dat een 145/195 ook naar achteren gaat trekken en wederom gaat spannen om de schoft en ik achteraan te veel 'stof' ga hebben. Ik heb verder geen ervaring met eczeemdekens, dit is mijn eerste deken. Paard vond het trouwens helemaal niet fijn toen ik dat ding over haar oren deed :x

Weet trouwens iemand waarvoor de klipjes en de velcro dienen aan de onderkant van de buikflap? Ik heb namelijk geen flauw idee :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:17

@Carmen: mijn paard had ook een hékel aan dekens die over haar hoofd getrokken moesten worden... Daarom heb ik een RSIH gekocht, duurder, maar op élk vlak voor mij toch de beste deken :-)

Hoe zit de hals verder? Anders kan je het gedeelte dat achter de schoft terecht komt iets naar voor aan de hals stikken? Dan ligt dat iets hoger.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:26

Een paar pagina's terug was er een vraag over de lengte van de buikflap van de RSIH, die krijg ik bij Blacky net over elkaar.

Vandaag zijn EJ weer aangedaan, buikflappen zijn veel langer, sluiten zo'n 30 cm over elkaar heen. Voorlopige conclusie is dat dit voor het geld zeker geen slechte deken is. :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:37

Pony hier na tig plensbuien droog onder eczeemdeken.
Altijd fijn.

Na de heftige aanval van laatst, is het nu weer rustig.
Wonden genezen weer, en geen 'verse' schuurschade.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:14

Weten jullie of je de Rambo Sweet Itch Hoody gewoon kunt wassen? Of is hij ook geimpregneerd met iets tegen de vliegen?
Mijne houdt er nogal van om in de modder te rollen, dus hij is nu meer zwart dan wit..

Hebben jullie ook bij de hoofdkap dat de oren elke keer losgaan? Ik heb al een paar keer het oor er weer aan moeten naaien (leuke woordspeling :') ).

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:22

ha vindt ik ook een groot nadeel (de kleur)ze kunnen hem beter gelijk bruin afleveren

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:25

Neee zuma1, laat die dekens maar geleverd in het wit :D

@Careano: ik was hem inderdaad gewoon :j
Ik gebruik de hoofdkap van de rambo niet, die past niet :D

Ik smeer mijn paard haar gezicht nu in met uiercrème, heb het er gisterenavond om zeven uur aangedaan en deze ochtend lag er nog een mooi vettig laagje op! Hopen dat het hiermee opgelost is.
Van de hoofdkap krijgt ze schuurplekken onder haar ogen als deze nat is. Nu dat weer!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:38

De RSIH kun je gewoon op 40 graden uitwassen tip: wel even klittenbanddelen dicht doen. Ik was zelf geregeld dat komen er minder vliegen op af en schuurt het nergens door viezigheid. Ik doe er trouwens met wassen een scheutje citronella doorheen om vliegen te weren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:59

Ik doe 2 flesjes citroensap bij de was wanneer de deken in de machine zit.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:42

Voor wie interesse heeft heb ik nog een hoofdkap liggen van Pagony, maat M.
Ik gebruik deze hoofdkappen al jaren. Deze heb ik helaas een maatje te klein gekocht. Dus 100% nieuw alleen gepast !!!! PB maar als je interesse hebt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:01

Nou ik heb een bruine deken, maar die wordt wit door verkleuren van de zon Haha.

Ik doe altijd bij laatste spoelwater flinke scheut azijn.
Neutraliseren van het wasmiddel.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:09

Hartje, heb je een foto of vb foto? Is de kap geschikt voor mijn welsh cob denk je?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:29

foto's van appie van vandaag:

Afbeelding
hij staat een beerje vreemd,maar je kunt wel zien dat hij al afgevallen is
stukje manen bij de schoft is dun,maar dat heb je toch met de dekens,ze zitten daar toch vaak wat te strak

en dan toch nog eczeem op het hoofd:
Afbeelding
normaal heeft hij dit nooit om deze tijd van het jaar,maar door al die regen zijn er zo ontzettend veel vliegen!

Afbeelding
en de voorpluk.
ik houdt het alleen maar wat vet,dat helpt wel tegen de jeuk en verder kan ik er toch niks aan doen
appie loopt dus wel met halster en vliegenfrontriem om in de wei

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:46

heej allemaal!

mijn shetlander (1 jaar pas) heeft sinds dit jaar ook zomereczeem en ik vroeg me af wanneer je de deken nu af kan laten. ik heb verschillende dingen gelezen, varierend van september tot november. maar wat klopt er nu? het is nu mooi rustig onder de deken, en ik wil liever niet dat het voor de winter nog erger wordt natuurlijk.

sorry als het al ergens in de topic staat, maar ik ga niet alle 145 pagina's lezen ;)

Ik heb ook nog steeds mijn vraagtekens bij het hebben van zomereczeem op 1 jarige leeftijd, iemand die dit vaker heeft gehoord/gezien/meegemaakt? ik ben bang dat als hij het al zo jong heeft, dat het over een aantal jaar heel erg wordt.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:52

Exceem komt helaas ook bij 1 jarigen voor. Maar kijk wel even of het ook door voer of door wormen komt. Meestal wordt het ieder jaar erger, behalve als je je paardje goed beschermd dmv een deken.
ik doe de deken pas af als de temperaturen weer zakken naar zo'n 10 a 15 graden overdag. meestal rond oktober/november. September red ik echt niet op. Juist juli tm september zijn DE exceemmaanden voor mijn paard. Als het snachts onder 10 graden wordt wordt het rap minder met de exceemmugjes
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 27-08-12 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt