[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijntjee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:03

Ehm. Ik zag ergens op internet iets staan over matten. Dus ik vraag 't me af: Rubberen (noppen)matten of gewone (kokos)matten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:07

okay, mar je bedoelt dus jeuk/kriebelmatten
voor zover ik ze gezien heb zijn het redelijk dunne rubber matten met nopjes waar ze tegenaan kunnen schuren , ik denk dat het wel een optie kan zijn , zolang die nopjes niet te lang zijn, maar echt gewoon kleine bultjes zijn zeg maar
als het meer pinnetjes zijn, dan is de kans op breuk van haren en beschadiging huid meer aanwezig denk ik

ik ben nog een beetje aan het brainstormen wat te doen straks
we kunnen de jeukers van de zomer tijdens de schemer uren binnenzetten, maar ik laat ze liever zelf de keuze...
dus sja...er is een inloopstalletje aanwezic...dus dat zou kunnen , maar die is niet groot genoeg voor 3 ijzen+1 veulen+ eventueel de shet
en we willen de drie ijsjes soieso bij elkaar houden

Carlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:11

Ja die bedoel ik idd :)
Ja, dat zal best. Maar weet je misschien ook iets over het gebruik van kokosmatten? :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:13

yeah..

ik heb de mijne nogsteeds niet zien schuren, echter de 8jarige kleindochter van de stalbaas was gisteren aan het rijden..
ze kwam vandaag naar me toe ''angela.. diddle was gisteren toen ik met winny reed allemaal met zijn manen tegen het hek aan het schuren''
bout dus :=
heb de deken uit de kast gepakt en hij loopt dus nu met deken in de wei :) het interesseerde hem weinig, gelukkig :D vliegenkap heb ik nog niet opgedaan, ga vanavond nog even kijken of alles nog goed zit, even weer wennen :o
12-4.. pokkedag :P

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:17

Hey,

Ik heb die borstelframe van de divoza, daar zitten ook die borstels aan. Bij die van mij werkt het super. Heb haar vorig zomer s'nachts dag en buiten gehad, toen ging het heel slecht. Dit jaar doe ik haar s'nachts weer binnen. En tot nu toe gaat het nog super.

De borstelframe gebruikt ze heel erg veel. De borstels heb ik al een aantal keer vervangen.

Dus ik vind hem ideaal. Andere jaren ging ze tegen de muur aan schuren, nu zoekt ze echt die borstels op.

Mirjam

Carlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:21

Oké :)
En zijn dat harde of zachte borstels? Ik ben nl. bang dat als je harde hebt ze de manen en staartharen haren nog wegschuurt.

Edit: Heb je daar misschien een foto of iets dergelijks van? Want op de site van divoza kan ik 't niet vinden :o

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:45

vorig jaar hadden wij een soort bezem borstel opgehangen maar ze ging er niet aan schuren! Maar wel weer aan het hek..

De oren van mijn haf floepen elke keer uit mijn Rambo. :(
Heb dr voorpluk vlecht er maar door 1 gedaan. Hopen dat
het zo blijft zitten!

Wat voor jeukverzachtend middeltje gebruiken julie?

Carlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:53

Ik gebruik PCS Huidltion, is ons aangeraden door de DA om te proberen & beviel gelijk erg goed :)

Klik voor site

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:43

Ik heb tegen de stal ook grote borstels en enkele harde bezems geschroefd. Hebben ze afgelopen zomer allemaal veel gebruik van gemaakt, ook de niet-schuurders.

Vandaag de deken bij Colonel opgedaan, hij accepteerd het heel goed. Ik was bang dat de deken te klein zou zijn maar hij is eerder nog wat aan de grote kant. Heb hem op video gezet, ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe ik de deken beter passend kan maken? Bij de achterbenen had ik gedacht om de elastieken wat in te korten.
De buikflap zit ook wat ruim die kan ik ook bij de elastieken aanpassen denk ik.
Het gerimpelde gedeelte tussen de voorbenen zit echt helemaal niet aangesloten, flappert helemaal. Hoe kan ik dat oplossen?

http://www.youtube.com/watch?v=M-H-gtKp768

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:15

Het is nu niet meer bij te benen dit topic!

Hier nog steeds alles rustig, nog steeds naakt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:18

ik knijp 'm voor straks :=
ik heb de deken (pagony-model) nu gewoon omgedaan zonder aan halster-masker te maken, wat af hij afgezakt is? heb het halsstukje wel een beetje strakker gedaan, maar moet natuurlijk ook niet té ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:19

tjolieke:
de deken zit wat ruim,maar bij de voorbenen is dacht ik wel extra ruimte nodig voor de bewegingsvrijheid?
bij ap zit ie daar ook wat losser hoor.
kijk:
Afbeelding
( sorry zit een riempje voor de camera langs haha :D

de buikflap was voor ap ook te lang,die heb ik simpel gewoon een stukje omgeslagen en weer vastgenaaid.

valt me nu op dat de deken nu korter is als op de foto haha,ik heb em gewassen op 40 graden en dus ie ie een stuk gekrompen?
hij past in elk geval nu beter dan vorig jaar.
( of appie is langer geworden,maar dat lijkt me van niet :P
Laatst bijgewerkt door ellepel op 12-04-09 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:22

Kijk dat stelt mij een beetje gerust. Ik dacht dat de deken bij de benen helemaal aangesloten moest zitten. Ik ga hem wel een beetje aanpassen maar hij hoeft dus niet overal echt dicht aangesloten te zitten. Dank je!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:26

Ik zit te denken om mischien toch een boett te kopen, ik heb nu een everline, maar heb er nu al haken en gaatjes in zitten.
ook heb ik nu geen goed passend hoofdmasker.
Ik heb nu mijn oude pagony hoofdmasker zo gemaakt dat die bij mijn everline past.

Welke kleur boett zouden jullie doen bij een haflinger.
Ik heb al aan de grijs/ witte zitten denken omdat ik dacht dat dat minder warm zit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:30

zwart word ie toch wel van het rollen he ;)

als ik er nu een zou moeten kopen zou ik ook voor een lichte gaan,inderdaad in de zon lijkt me dat fijner

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:42

ellepel schreef:

als ik er nu een zou moeten kopen zou ik ook voor een lichte gaan,inderdaad in de zon lijkt me dat fijner

Maar zou jij dan ook voor de witte gaan.
Want ik kan kiezen uit donker bruin vos kleurig of wit/grijs

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:27

ik heb de rambo sweetich hoody dr nu zo'n 2/3 weken opliggen, bevalt prima erg goede kwaliteit, lekker stefig stof en de pasvorm is super hij heeft er ook voldoende bewegingsvrijheid in!
Heb een maat 190 voor mijn ± 1.50m hoge haflinger.
alleen 2 minpuntjes: hij schuurt aan de oren, en hij beschermt de buik niet optimaal omdat de buikflap niet dicht is!

Mijn haflinger begint last te krijgen van zijn buiknaad en ook van zijn koker, hij heeft erg veel jeuk aan zijn koker, hier bijt hij aan (tot bloedens toe!). Ik stijk zijn koker elke dag in met theatrea olie vanwege de vliegwerende en desifecterende werking. (ondanks dat hij de rambo sweetich hoody deken op heeft)

Ik zit er aan te denken om een boetdeken aan te schaffen van het merk boet.
Ik heb de prijzen even bekeken en het valt me op dat ze fiets duur zijn. en ik hoor van mensen dat het een dun stofje is.. een dun stofje dat dus snel kapot kan gaan lijkt me dus?
Mijn haflinger is nogal een puber, en is goed in alles kapotmaken.
Toch moet ik zeggen dat als de deken dus goed past en lekker zit hij die ook echt met rust laat.
Maar hij stoeit nog wel eens vaak met zijn weidemaatje..

Wat vinden jullie van de (echte boet) boetdeken?
Wat zijn voordelen en wat zijn nadelen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:34

nog even langs stal geweest en de deken zat nog goed :) (wel wat naar achter gezakt maargoed da's elke keer :) )paardje rustig dus dat was mooi :D wel die kleine etterbak al keer of 5 erin zien happen... heb 't ding volgespoten met antibijt..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:34

koetjeboe schreef:
ellepel schreef:

ik heb de voskluerige , de donkere ligt het dichtste bij Ed haar eigen k;leur, maar vond het geen goed plan ivm kleur en warmte,
de witte vond ik weer zo ...wit :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 01:48

koetjeboe schreef:
ellepel schreef:

zeg ik toch al?
zou nu dus voor een lichte gaan,fijner in de zon :D

moniekk:
blijkbaar werkt jouw ta tree niet?
ga voor een ander middel wat speciaal tegen eczeem is?

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:56

TJolieke schreef:
Ik heb tegen de stal ook grote borstels en enkele harde bezems geschroefd. Hebben ze afgelopen zomer allemaal veel gebruik van gemaakt, ook de niet-schuurders.

Vandaag de deken bij Colonel opgedaan, hij accepteerd het heel goed. Ik was bang dat de deken te klein zou zijn maar hij is eerder nog wat aan de grote kant. Heb hem op video gezet, ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe ik de deken beter passend kan maken? Bij de achterbenen had ik gedacht om de elastieken wat in te korten.
De buikflap zit ook wat ruim die kan ik ook bij de elastieken aanpassen denk ik.
Het gerimpelde gedeelte tussen de voorbenen zit echt helemaal niet aangesloten, flappert helemaal. Hoe kan ik dat oplossen?

http://www.youtube.com/watch?v=M-H-gtKp768

Ik vind die deken er toch erg groot uit zien hoor!

Bij mijn merrie zit ie zo:
Afbeelding

Ook het stukje tussen de voorbenen zit aangesloten, eigenlijk alles wel. Maar toch niet te strak. Met rollen blijft hij perfect zitten, hoe is dat bij jouw paard?

maar wel: beter te groot dan te klein. Nu kan je m innemen als ie toch echt te groot blijkt. (Scheefzakken)

ps de hoofdkap is hier nog te lang, ik heb hem aangepast na 1 dag.
Laatst bijgewerkt door Steenbok op 13-04-09 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:59

moniekk schreef:
ik heb de rambo sweetich hoody dr nu zo'n 2/3 weken opliggen, bevalt prima erg goede kwaliteit, lekker stefig stof en de pasvorm is super hij heeft er ook voldoende bewegingsvrijheid in!
Heb een maat 190 voor mijn ± 1.50m hoge haflinger.
alleen 2 minpuntjes: hij schuurt aan de oren, en hij beschermt de buik niet optimaal omdat de buikflap niet dicht is!

Mijn haflinger begint last te krijgen van zijn buiknaad en ook van zijn koker, hij heeft erg veel jeuk aan zijn koker, hier bijt hij aan (tot bloedens toe!). Ik stijk zijn koker elke dag in met theatrea olie vanwege de vliegwerende en desifecterende werking. (ondanks dat hij de rambo sweetich hoody deken op heeft)

Ik zit er aan te denken om een boetdeken aan te schaffen van het merk boet.
Ik heb de prijzen even bekeken en het valt me op dat ze fiets duur zijn. en ik hoor van mensen dat het een dun stofje is.. een dun stofje dat dus snel kapot kan gaan lijkt me dus?
Mijn haflinger is nogal een puber, en is goed in alles kapotmaken.
Toch moet ik zeggen dat als de deken dus goed past en lekker zit hij die ook echt met rust laat.
Maar hij stoeit nog wel eens vaak met zijn weidemaatje..

Wat vinden jullie van de (echte boet) boetdeken?
Wat zijn voordelen en wat zijn nadelen?

De Boett is geen dun stofje hoor! Wel heel anders dan de rambo. De rambo is heel stuk en sterk, voelt anders dan de Boett maar ik vind de Boett super! Goed pasvorm (Als je de goede maat hebt tenminste ;) ) Stevig, gauw droog. (Toch niet waterdicht meer hoor) En je krijgt er wat reparatielapjes bij. Ik heb ze helaas al nodig gehad... Maar dat lag niet aan de boett!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:04

hier al 2 dagen een gek paard. koker zit helemaal vol met bultjes. ben al begonnen met smeren ook van teatree met uiercreme. verzacht wel goed bij hem maar houd de mugjes niet bepaald weg. zaterdag weggeweest voor de rambo maar was er niet in zijn maat. volgende week pas weer. dus nog even volhouden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:22

hanneRonja, volgens mij hoort de deken te zitten als bij jouw paard (en als bij de mijne :) )
De 'witte' Boett is niet wit maar lichtgrijs...
Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:26

moniekk : de boett is echt geen dun stofje ,
het is ene mooie stevige stof , is niet makkelijk stuk te krijgen
helaas heeft mijn paard vorig jaar met ene 4 jarige puber kwpn ruin gestaan , die heeft het stripje op de rug, waar de buikflapbanden doorheen gaan (ben ik nog te volgen :+ )
er half vanaf getrokken, maar dit heb ik gerepareerd en werkt nu weer prima,
dus ja, er kunnen wel dingen aan stuk bij puberpaarden, maar het is wel goed te repareren

ik ben in ieder geval heel tevreden over de kwaliteit en pasvorm (heel veel verschillende maten )
hij is echt hele stevig en dik genoeg ,kwa stof, ook bij regelmatig massen (30 graden zonder wsverzachter) blijft de stof en de elastieken in orde
tis alleen dat mijn paard een veulen krijgt waardoor ik een andere deken erbij wil die werkt zonder liesbanden en klips etc
te veel risico op overal in blijven hangen voor het veulen en onhandig met drinken

ik raad bij de boett wel een lichte kleur aan, de creme kleurige, of de voskleurige
want de zwartebruine is echt te warm in de zomer door de kleur