@ Ikenindi: Je kan de deken in een kussensloop doen voor de zekerheid... Zodat er geen haakjes oid in komen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danielle_ schreef:de eigenaar van mijn verzorgpaard heeft een vraag..
En ik/ wij hopen dat jullie misschien een antwoord hierop hadden.
Hier komt hij:
Als je tijd hebt, zou je voor mij een vraag op bokt kunnen stellen? Het lijkt er namelijk op dat Aida ook zomereczeem krijgt.. en dat terwijl ze net 2 jaar is!ze schuurt haar manen kapot en haar staart vertrouw ik ook niet!
de veearts vertelde mij dat de kans dat Aida eczeem kreeg zeer klein was en dat faron en fleur (arabier&shetlander) een verhoogde kans hadden..
nu begin ik me af te vragen of het aan ons weiland ligt! alle beessies kwamen namelijk gezond naar ons toe en kregen hier jeuk!!! en aida, paard/kwpn en geen eczeem in haar bloedlijn zou er helemaal niet gevoelig voor moeten zijn! kan het zijn dat ons weiland misschien geinfecteerd is?
vol eitjes van die rotbeesten? ik snap er helemaal nix van, voor mij is dit natuurlijk een nachtmerrie!
ik wil niet dat hele eczeemge-emmer opnieuw meemaken! zou ik het weiland dan kunnen ontsmetten of moet ik ook aan de eczeemdekens? dat zou ik heel erg vinden voor een knollie van 2! ik wil haar liever gewoon vrij laten rondlopen!
ellepel schreef:nou.....er werd op een gegeven moment gezegd dat alleen volwassen paarden het konden krijgen.
dus vandaar
Nammie schreef:Ik moet dit topic echt eens helemaal doorspitten , maar nu even niet...
Danielle , is het paard voor dat het bij julie kwam ook geent? Of heeft hij bij jullie de basis enting gekregen?
Jelliedop schreef:Om danielle niet steeds lastig te vallen heb ik mezelf geregistreerd, ik ben de eigenaar van Aida (en de andere knollies).. ik zit zo vaak op bokt als gast, nu ga ik ook meedoen
Nammie schreef:Ik moet dit topic echt eens helemaal doorspitten , maar nu even niet...
Danielle , is het paard voor dat het bij julie kwam ook geent? Of heeft hij bij jullie de basis enting gekregen?
Aida heeft de basisenting hier gehad.. heeft dat er iets mee te maken? mijn andere ponies (faron en fleur) kwamen ook gezond hier en kregen ook hier eczeem! zij hebben ook hier de eerste basisenting gehad!
Ik heb iig al ontzettend veel aan jullie tips! ik zal sowieso dat spul tegen 'Broei' proberen en ook de fructaan informatie is totaal nieuw voor mij, ik ben nog van de eiwit-generatie!ik ben het direct uit gaan zoeken en het klinkt allemaal erg logisch!! ik ga uitvissen waar en hoe ik het weiland kan laten testen!
bedankt voor alle info!!!