Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SorpresaKyra schreef:Veroorzaakt blub mok dan? Onzin..pluis de voeding maar eens uit e.d
Wow wat een foto's van de "mok" mijn god zeg..schrik me wortels..ik hoop dat de foto's vertekenen daar hou ik het mar op want zoals ik het nu bekijk is dit heftiger en is geen creme voor hoor..heel veel sterkte en hopelijk kan de DA er wat mee.!!!!!!
FireAndIce schreef:Het been kan idd vervorm zijn,ik vindt z'n benen ook erg dik hoor!
Zo kun je de wonden/groeven goed zien.
Ik hoop dat er nu een ander middel komt,want de zink/zwavel pasta schijnt uit de handel te gaan...
toevallig heb ik een tijdje terug over CPL zitten lezen...ik twijfel ook als ik dit zo zie hoor!
Hij heeft rare verdikkingen,zouden lymfevaten kunnen zijn?
Als het mijn eigen paard was had ik echt meer geprobeerd!
onley schreef:hier ook een gedupeerde
de hele stal lijkt mok te hebben (7 paarden in totaal)
nu leek het dat mijn merrie + veulen vrij ervan bleven
helaas heeft het bij mijn merrie en veulen ook toegeslagen!
heb net haar been geschoren gewassen gedraagd en flink sudocreme erop gedaan
eens kijken of het gaat helpen
het rare is ze hebben nauwelijk tot niet buiten in de blub gestaan.
Hannanas schreef:FireAndIce schreef:Het been kan idd vervorm zijn,ik vindt z'n benen ook erg dik hoor!
Zo kun je de wonden/groeven goed zien.
Ik hoop dat er nu een ander middel komt,want de zink/zwavel pasta schijnt uit de handel te gaan...
toevallig heb ik een tijdje terug over CPL zitten lezen...ik twijfel ook als ik dit zo zie hoor!
Hij heeft rare verdikkingen,zouden lymfevaten kunnen zijn?
Als het mijn eigen paard was had ik echt meer geprobeerd!
Zinkzalf en zink/zwavelpasta kunnen ook negatief werken!
Ik zou het écht over een andere boeg gooien: vochthoudend.
Zoals betadinezalf, honingzalf.
En dan een pot van de dierenarts er tegenaan gooien.
Hier op stal ook zo iemand. Heb er vaak voor gewaarschuwd: ze smeerde dikke zinkzalf op vieze benen met open mok.
Mega dikke warme benen. Ze had de link met de zinkzalf nog niet gelegd.
Maarja.. uberhaupt sluitende zalf op (open) viezigheid is vragen om narigheid.
Drainage kuur erin en voedig aanpassen.
SorpresaKyra schreef:He dat is vervelend dan zeg heeft ze hooi ja..of kuil..is het wel mok of maybe mijt..daar word je ook niet vrolijk van..Het blijft altijd puzzelen bij zoiets. Heel vervelend.
Staan ze op stro trouwens?