[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:01

HE???? Schrik me kapot! Euthanasie had ik ook niet direct zien aankomen. Jeetje Miriam, wat verdrietig om dit alsnog te moeten overwegen.... Heb er geen woorden voor.

Sterkte met het gesprek .. :(:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 13:04

Ze was vanmorgen opeens heel slecht. Ze heeft 2x intraveneus metacam gehad.
Op het moment dat DA terug belde " kwam ze terug", ging eten en keek weer helder uit haar ogen.
We zijn gaan grazen en ze knapte zienderogen op. Mest kwam er uit, veeel te droog, maar het komt er weer uit.
Nu staat ze op de wei in de kudde, maar weet niet of ze de dag gaat redden. We houden haar nauwlettend in de gaten.

Phuddle

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:06

Pfff jeetje wat heftig en naar. Ik wens je heel veel sterkte

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:07

Hoop dat ze er weer door krabbelt maar kan me voorstellen dat je op een gegeven moment zegt het is genoeg geweest.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:10

Jeetje het blijft maar op en neer gaan he? Ik hoop zo dat ze eruit komt en vooruit gaat maar dit moet wel slopend voor je zijn. Heel veel sterkte bij wat er ook komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:14

Pfffff slopend zeg. Sterkte en ik begrijp goed als je op een gegeven ogenblik voor euthanasie gaat.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:15

Jeetje wat rot. Heel moeilijk om de grens te gaan trekken van "nu is het genoeg geweest", zeker als ze eerst zo beroerd is en dan weer gras staat te eten. Dat geswitch tussen slecht en goed maakt de beslissing ook heel erg moeilijk. Natuurlijk hoop ik dat ze de dag verder weer goed doorkomt en dat het vnaf nu in stijgende lijn verder gaat, maar zo zal het vrees ik niet verlopen.

Houd je taai en weet dat je alles gedaan hebt en doet wat je kan voor haar, jij beslist hoe en wat en dat kan je zeker goed voor haar!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:19

Wat een rollercoaster... Als je der ziet staan op de foto en de gekke sprongen van de filmpjes dan zie je zo’n happy paard. Maar als ze zoveel pijn heeft elke keer maakt het het zo onwijs lastig!

Welke beslissing je ook maakt... Je hebt zo hard gevochten voor dit paard. Elke keuze heb je gemaakt uit pure liefde! Dat heb je heel Bokt laten zien. Ik weet zeker dat je ook deze keuze uit liefde maakt. Dikke knuffel!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:24

Nee.. wat een naar nieuws. :-(
Ik duim voor jullie

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:37

Nog even aankijken dan, er zal een obstructie in de vorm van een prop mest gezeten hebben die vast zat achter het stoma? Prioreit lijkt me de mest zacht te houden. Daar heb je handvatten voor, dacht ik gelezen te hebben? Bij humane stoma's moeten er in elk geval dingen vermeden worden die een vezelige prop kunnen vormen, paddenstoelen bijvoorbeeld. Nou zal een paard die niet krijgen maar bijvoorbeeld ook mais en wortels. Ik duim in elk geval weer.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:41

Jemig, wat naar dat ze vanochtend zo slecht was en fijn dat ze nu weer opgeknapt is...
Maar wat een moeilijke situatie is dit ...
Je wil het beste voor d’r en dat krijgt ze ook want wat doen jullie je best voor d’r; betere verzorging is er volgens mij nergens
Maar wat lijkt me dit zwaar geestelijk voor je ....

(Ik kan dat natuurlijk niet invullen voor je maar heb ooit 2 mnden tussen hoop en vrees geleefd gezien paardlief en men, wat dat vrat aan me, die kopzorgen, gemixte gevoelens iedere dag en uiteindelijk was ik “blij” dat die periode afgelopen was (buiten het verdriet om) ; ik gun niemand zo’n situatie toe iig)

Niemand kan invullen hoeveel je paard en jijzelf aankunnen maar ik vind je iig een topper
( ookal klinkt dat misschien raar nu...)

Veel sterkte met wat je ook beslist ...
Wat een achtbaan iig vandaag voor je ...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:46

Denise_Storm schreef:
Wat een rollercoaster... Als je der ziet staan op de foto en de gekke sprongen van de filmpjes dan zie je zo’n happy paard. Maar als ze zoveel pijn heeft elke keer maakt het het zo onwijs lastig!

Welke beslissing je ook maakt... Je hebt zo hard gevochten voor dit paard. Elke keuze heb je gemaakt uit pure liefde! Dat heb je heel Bokt laten zien. Ik weet zeker dat je ook deze keuze uit liefde maakt. Dikke knuffel!

Ik sluit me vooral bij tweede gedeelte aan.

Sterkte!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:01

Schrik me wezenloos, kippenvel toen ik het las!
Ik sluit me ook zeker aan bij het tweede deel van de post van Denise_Storm maar wil je heel veel sterkte wensen met wàt je ook besluit, wat zal dat moeilijk zijn TS.
Nogmaals diep respect voor je.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:04

Tjee TS, wat een schrik zo zeg... Zo lees je het berichtje over de DA, dan zie je een ogenschijnlijk verschrikkelijk opgeknapt paard en dan lees je over de flinke wisselingen. Wat ontzettend heftig zo voor jullie -O-

Ik wens jullie heel veel wijsheid en sterkte toe :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:09

Ik snap je overweging... En helemaal als het ineens dat weer even heel slecht gaat. Het is ook zo jammer dat niemand je wat kan vertellen over de vooruitzichten. Wordt het echt ooit beter? Of blijft het toch een leven met ongemakken en pijn in meer of mindere maten? Het zal jou ook wel uitputten, steeds die zorgen. Elke keer weer kijken hoe het er vandaag weer voorstaat en zien hoe je haar weer over het volgende punt heen moet helpen. Dat houdt je als mens ook niet als maar vol... :(:)

En dan zie ik die foto die je vanmorgen posten, en daarop ziet ze er weer zo goed uit. Moeilijk hoor... Ik wens je veel wijsheid. En wat je ook doet, je hebt sowieso wel alles gegeven.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:27

Jeetje wat schrikken.. Wat je ook doet, je doet ongetwijfeld het beste voor haar!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:31

Wat moeilijk dit zeg! Waar doe je goed aan? Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:50

Oh jee, wat vreselijk! Had dit niet zien aankomen. ;(

Je kunt jezelf in ieder geval recht in de spiegel aankijken en wetende dat je er alles aan gedaan hebt!

Heel veel sterkte met welke beslissing je ook neemt. Ik ben er van overtuigd dat je, welke beslissing je ook neemt, het beste voor Kyara doet. :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:56

Wow wat een ander bericht ineens... Heftig, hoe kan dit zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:02

Oh men.. wat schrikken. En wat lastig dat ze zo op en neer blijft gaan..
Wanneer heb je een afspraak met de “cranioloog”?
Welke beslissing je ook maakt; je hebt er alles maar dan ook echt alles aan gedaan om haar een nog zo fijn mogelijk leven te laten leiden _/-\o_

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:05

Jeetje, wat een situatie zeg. Het is ook echt een hele zorg en zal enorm aan je vreten. Het is super als het goed gaat en ze het zo goed doet, maar de slechte momenten zijn natuurlijk vreselijk zwaar en moeten ook een keer ophouden.
Wat er ook gebeurt, heel veel sterkte.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:34

Heftig hoor. Kan me ook voorstellen dat je je gaat afvragen hoelang je dit zelf nog gaat volhouden.... Je weet immers nooit waar je aan toe bent en staat continue op scherp. Sterkte met de beslissing die je gaat maken!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 15:38

Kyara is niet meer. Ze is rond 14.30 heel rustig ingeslapen. Ze was zelf al rustig gaan liggen en liet alle spuiten ook rustig zetten. Ze was er zelf ook klaar voor leek het wel.
Ook de andere paarden wisten het direct, zijn er even langs gelopen en toen weer terug naar de wei.

De laatste foto voor het inslapen.
Afbeelding

Hiermee eindigd dit topic ook helaas. Ze heeft geknokt en de laatste maanden nog van haar leven genoten.
Waarschijnlijk is er laatste week nieuwe infectie ontstaan in het rectum.

Ze word vanmiddag opgehaald door crematorium.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:39

;(

Rust zacht Kyara.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:39

Heel veel sterkte gewenst! Jullie hebben gevochten en ze heeft nog een mooi voorjaar gehad!