Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TJolieke schreef:Vandaag Colonel nog een keer in de Sebacil gezet. Zoals verwacht ging hij daarna flink aan het rollen. Dus morgen even een flinke poetsbeurt en dan toch maar de deken op.
Ik heb tot nu toe een beetje mijn kop in het zand gestoken en gehoopt dat het alleen de mijten zouden kunnen zijn, maar zijn buik (vooral net voor de koker) is alweer geïrriteerd en zijn manenkam is alweer flink dik en hard. Dus we moeten er toch maar mee beginnen. Ik hoop dat de deken nog past, hij groeit enorm op het moment.
Sosha schreef:Ik zou het graag proberen, mijn paarden staan vlak bij huis. Maar ik heb al zo'n moeite om hem op gewicht te houden. Dan moet ie nog korter in de wei, nog minder hooi (lees niks) en nog minder dan een handje krachtvoer is ook al niks. Kan dat beest toch kwalijk 3 uur per dag in de wei zetten met alleen nog 2x een 1/2 ons lijnzaad op een dag. Ga ik problemen krijgen met de buikvulling (of eerder gebrek daar aan) ben ik bang.
Misschien als ik hem weer kan werken dat het wel gaat, dan kan ik wel iets meer voeren, maar nu op rust echt niet, hij groeit echt zowat van de lucht.
Sonja_vR schreef:als het de mijne zou zijn zou ik haar een uurtje of 4 weidegang geven , de rest van de tijd op de paddock met oud grof hooi en wat stro.