Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inoterry schreef:@Maris, dat is bij Ino ook. De ene dag staat hij van niks te knijpen en de volgende dag kan hij blijven gaan. Er komt de laatste tijd ook weer meer snot uit zijn neus.
Maris schreef:Yep, het begint al in februari, dan komen de eerste bomen kennelijk al in bloei ( rond deze tijd zijn het vooral bomen die voor allergie zorgen ).
Lees maar een paar blz terug. Ik heb toen ergens 1/2 febr gevraagd of er al meer paarden reageerden met hoofdschudden etc.
Nog een vraagje voor iedereen. Mijn paard is steeds erg wisselend van conditie. De ene keer is hij buiten adem na een stapritje, de andere keer gaat hij helemaal uit zijn dak en is hij binnen no time op adem.
Herkennen jullie dat ? Zou dat ook met de allergie ( neusuitvloeiing ) te maken kunnen hebben ?
Maris schreef:Dat stelt me toch een beetje gerust. Ik snap er soms niets van waarom hij zo moe is. En de dag erna dan weer totaal niet.
Ik ben sinds gisteren begonnen met naast de puur pollen ook puur luchtwegen te geven. Want afentoe was hij ook aan t hoesten en dan ook gelijk voor de neusuitvloeiing.
caspara schreef:Ik had eergisteren de vraag gesteld of mijn paard ook allergisch zou kunnen zijn omdat ze gaat hoofdschudden als we in het bos rijden. Ik heb tot nu toe gedacht dat het van het zweet was maar begin te twijfelen.
Iemand antwoordde dat het geen allergie kon zijn omdat ze in het de winter ook deed. Ik heb haar echter nog niet zo lang en we zijn in de winter haast niet in het bos geweest (ze rijdt nog niet veel 'buiten' want ze is nog niet heel goed verkeersmak). De laatste keer dat ze het erg had was in het bos in de week van 16 februari. Waren er dan al pollen? Hadden jullie er al last van dan?
Maris schreef:Singasong, ik heb ook het idee dat jouw paard misschien wel iets anders heeft als hooikoorts, omdat hij geen last heeft op de wei als hij gras eet en geen neusuitvloeiing heeft.
Ik laat mijn paard na het rijden altijd of gras of iets uit een emmer laag op de grond eten, dan loopt het snot er idd uit.
Barbara28, nee schudden met zijn hele lijf herken ik niet.