[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:27

Sodeletuut, kan je overleggen of de luzerne er af kan? Die van mij is ook een buikjeuker, en die gaat heel slecht op luzerne.

Krijgt ze normaal thuis wel gras? Want anders is dat wat Caily ook al aangeeft misschien ook wel een trigger.

Ipv Luzerne over op Optiform van Mijten? Eventueel een eiwitpoeder om de eiwitten aan te vullen?

Aan de andere kant, hoe lang moet ze dit dieet nog volgen? En wat zijn de gevolgen als je nu aanpassingen doet. Het is misschien wel kiezen tussen twee kwaden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 08:31

Yontheke schreef:
Mijn paard doet het dit jaar echt supergoed. Klein beetje schuren aan zijn neus maar manen en staart laat ie voorlopig gewoon heel.

Heel vroeg begonnen met deken op, Puur Apis druppeltjes en 1 keer per week speciale druppeltjes van de shiatsu therapeute op zijn leverpunten op zijn rug en dit blijkt voor hem echt top te werken.

Waar zitten deze leverpunten?

Helaas is het hier momenteel behoorlijk met de ZE bij beide paarden. Hoe warmer hoe erger lijkt wel. Ook op de hoofden helaas.

Dat zijn de leverpunten volgens de chinese wijze bij shiatsu. Ik weet er zelf niet alles van uiteraard. Deze liggen ergens op de lijnen (meridianen?) van de rug. Je gelooft er in of niet. Ik weet alleen dat het bij mijn paard echt heel erg goed werkt. Of toch de combinatie van al deze dingen.

Het enige dat de mijne nu een klein beetje durft schuren is de zijkant van zijn neus. Maar niks aparts.

Bedankt, paarden faken niet dus als het werkt dan werkt het denk ik. Ik geloof er wel in, was benieuwd waar die punten lagen omdat beide ecxemers hier wat bolle lendenen lijken te hebben.

Sodeletuut, ik zou ook oppassen met de suikers..gras en snoepjes..luzerne kan inderdaad ook twijfelachtig zijn.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:26

car0linee schreef:
Hier heeft mijn merrie ook wel iets meer jeuk. Maar zijn ook verhuisd van open weide naar bos, dus verwacht dat het daar ook wel wat mee te maken heeft.
Gelukkig nog niets kapot en wel onder controle te houden met derfen.

Misschien nog een tip als dunnere deken. Ik gebruik normaal gesproken altijd rambo Sweet itch hoody of shires Sweet itch met uierflap. Maar deze zijn voor warme dagen toch wel te warm. Nu deze van Kramer besteld en ben voorzichtig positief. Deze ligt mooi op mijn bredere merrie en blijft ook goed liggen. Dus goed alternatief voor warmere dagen.

https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... ken-Gibson

Die ziet er ook goed uit, maar wat ik mij afvraag.
Zitten er geen punten bij de bovenkant van de hals om hem aan een vliegenkap of oren te bevestigen?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:59

Zamero schreef:
car0linee schreef:
Hier heeft mijn merrie ook wel iets meer jeuk. Maar zijn ook verhuisd van open weide naar bos, dus verwacht dat het daar ook wel wat mee te maken heeft.
Gelukkig nog niets kapot en wel onder controle te houden met derfen.

Misschien nog een tip als dunnere deken. Ik gebruik normaal gesproken altijd rambo Sweet itch hoody of shires Sweet itch met uierflap. Maar deze zijn voor warme dagen toch wel te warm. Nu deze van Kramer besteld en ben voorzichtig positief. Deze ligt mooi op mijn bredere merrie en blijft ook goed liggen. Dus goed alternatief voor warmere dagen.

https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... ken-Gibson

Die ziet er ook goed uit, maar wat ik mij afvraag.
Zitten er geen punten bij de bovenkant van de hals om hem aan een vliegenkap of oren te bevestigen?

Er zit bovenop de manenkam een lus met klittenband. Deze kun je dus aan een ander masker vast maken. Masker van kramer heeft daar ook een lus waardoor je ze zo aan elkaar vast zet. Maar hals heeft sowieso niet echt de neiging af te zakken. Dus dat scheelt al :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:52

Iejoorr schreef:
Merel___ schreef:
Die ziet er mooi uit Caroline. Hoe valt 'ie? Ik overweeg de Snuggy Hoods eczeemdeken, maar vind hem inclusief uierflap en masker wel erg duur (300 euro in totaal). Dit is ook een mooie optie, zeker vanwege de uierflap.

Hou er bij de snuggy hoods ook rekening mee dat je al het klittenband nog zelf op de deken moet naaien. Tenminste, dat was bij de kokerbeschermer wel zo. Mede daarom (en dankzij mijn niet zo fantastische naaikunsten) is de beschermer nu al niet meer in gebruik omdat het klittenband los liet van de deken :=

Ik heb net de deken van Kramer besteld, ben daar erg benieuwd naar!

Ik hoefde er niks op te naaien hoor, uierbescherming klittebanden zaten er al heel netjes op! Ik heb er 2 en ik doe al 3 jaar met de dekens en ze hebben nog geen scheurtje of rafels oid. Ik ben er erg tevreden over, blijven ook altijd heel mooi liggen. Nu gebruik ik ze niet bij een zomereczemer, maar bij een paard met uv allergie, ik heb de snuggy omdat je daar ook "mouwtjes" voor aan de voorbenen bij kan bestellen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:10

Ik heb ook een Snuggy, besteld rechtstreeks bij henzelf en dan kun je kiezen om het al erop te laten naaien of dat je dit zelf wil doen. Hier overigens wel al wat gaatjes erin die ik heb gerepareerd ivm kuddegenoten die graag een hapje in de deken zetten.

Daarnaast ook een 2e hands Rambo kunnen scoren, heel fijn. Dit in combi met de tip van hier met anti-bijt spray gaat het nu aardig goed met de dekens. We wat hapjes maar niet meer kapot :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:17

Hebben jullie nog tips tegen jeuk op de benen? Onze eczemer staat nu de halve dag met zijn achterbenen langs elkaar te schrapen omdat het op de benen stikt van de knutjes...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:38

Ik heb toen dat hier was een tijdje van die beenbeschermers van shires gebruikt. Hielp hier wel!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 12:05

Heb je een linkje?

Edit: gevonden. Nu nog iets wat bij een shet ook past.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:00

Judith, geen mijt? Want daar stapvoeten ze ook van.
Keertje wassen met spul tegen mijt een optie om te proberen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:09

Nee, je kunt de knutjes erop zien zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:27

JudithO schreef:
Hebben jullie nog tips tegen jeuk op de benen? Onze eczemer staat nu de halve dag met zijn achterbenen langs elkaar te schrapen omdat het op de benen stikt van de knutjes...

inspuiten met veerust!!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:44

Afbeelding
Ik heb dit.. mn snuggyhoods deken met mouwtjes en dan flyboots of met kouder weer de dikkere variant van Arma eronder

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:58

Briljant die boots. We hebben een setje besteld, eens kijken of hij ze om laat.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 20:36

SuperZodiaX schreef:
Iejoorr schreef:

Hou er bij de snuggy hoods ook rekening mee dat je al het klittenband nog zelf op de deken moet naaien. Tenminste, dat was bij de kokerbeschermer wel zo. Mede daarom (en dankzij mijn niet zo fantastische naaikunsten) is de beschermer nu al niet meer in gebruik omdat het klittenband los liet van de deken :=

Ik heb net de deken van Kramer besteld, ben daar erg benieuwd naar!

Ik hoefde er niks op te naaien hoor, uierbescherming klittebanden zaten er al heel netjes op! Ik heb er 2 en ik doe al 3 jaar met de dekens en ze hebben nog geen scheurtje of rafels oid. Ik ben er erg tevreden over, blijven ook altijd heel mooi liggen. Nu gebruik ik ze niet bij een zomereczemer, maar bij een paard met uv allergie, ik heb de snuggy omdat je daar ook "mouwtjes" voor aan de voorbenen bij kan bestellen.

Ah vandaar, ik heb de snuggy hoods apart besteld van de kokerbeschermer :D

Doen jullie de dekens van Horsegear, Shires en de Rambo Sweet itch zelf wassen? En zo ja, op wat voor programma?
Ik heb de afgelopen tijd met de regen flink wat afgewisseld met alle dekens waardoor ze nu allemaal vies zijn en in de weg hangen. Wil degene die ik nu niet op het paard heb liggen graag wassen en weer opbergen, maar ze laten wassen is zo'n duur geintje altijd :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:07

Ik heb een tweede wasmachine in de schuur voor alleen de paardenwas. Lekker verwend haha.

Was altijd op vol programma 40 graden, inclusief voorwas en extra spoelen.

Vooraf zo schoon mogelijk borstelen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:12

ik heb ze vroeger wel gewassen,maar dat doe ik niet meer.
ze gaan in een speciekuip water, ik spoel ze een paar keer uit en dat is het.

had vandaag na de regen een heel nat en koud ponietje.
deken er af en hangen te drogen en nu er een fleecegevoerde regendeken met hals er op
even weer opwarmen :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:06

Hier gaan ze gewoon in de wasmachine, wel in een waszak.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:16

Ik was ze op normaal bonte wasprogramma, met knopjes 'vlekken' en 'extra spoelen'aan

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:50

Voor degene die wel interesse hebben in de snuggyhoods maar ze te duur vinden, ze hebben nu 30% korting

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:41

SuperZodiaX schreef:
Voor degene die wel interesse hebben in de snuggyhoods maar ze te duur vinden, ze hebben nu 30% korting

Thanks!! Ik heb geen ruggengraat, dus besteld :'). Ben benieuwd! Ik had al een masker besteld bij Snuggy Hoods, die komt vandaag *\o/* Best wel snelle levering trouwens vanuit GB, heb h'm zondag besteld.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:01

Merel___ schreef:
SuperZodiaX schreef:

Thanks!! Ik heb geen ruggengraat, dus besteld :'). Ben benieuwd! Ik had al een masker besteld bij Snuggy Hoods, die komt vandaag *\o/* Best wel snelle levering trouwens vanuit GB, heb h'm zondag besteld.

Ja klopt! Binnen een aantal dagen heb je het normaal gesproken al binnen :)

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:31

Helaas helaas ben ik denk ik iets te laat geweest met het opleggen van mijn eczeemdeken (mede omdat ik dus nog niet zeker was of ze wel echt ZE had), haar staart laat mijn merrie nu wel met rust, maar die manenkam schuurt ze door haar deken door en vooral haar voorpluk moet eraan geloven, ze staat daar nu dus ook vol schuurwondjes en korstjes. Ik doe er nu uiercreme aan om te verzachten en dan een anti-itch gel, maar het heeft duidelijk onvoldoende effect. Ik heb een tijdje een vliegenmasker geprobeerd, maar dat krijgt ze iedere keer af ... Iemand nog andere tips voor specifiek die voorpluk?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:06

Wassen met teatree shampoo en een vliegenkap opdoen, hier een shires met oren, die blijven heel mooi zitten. Juist door de jeuk, schuren ze hem af.

Dus eerst wassen en dan insmeren met anti itch, en dan dit weer beschermen met het masker.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:02

@jenara ik zou niet eerst de uier crème doen want best kans dat de crème tegen de jeuk dan niet goed meer doordringt in de huis kan ik me zo voorstellen.

@marliesv en anderen: wassen jullie ook het hoofd? Ik ben dan altijd bang voor shampoo in de ogen enzo…