Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:Mijn paard doet het dit jaar echt supergoed. Klein beetje schuren aan zijn neus maar manen en staart laat ie voorlopig gewoon heel.
Heel vroeg begonnen met deken op, Puur Apis druppeltjes en 1 keer per week speciale druppeltjes van de shiatsu therapeute op zijn leverpunten op zijn rug en dit blijkt voor hem echt top te werken.
Waar zitten deze leverpunten?
Helaas is het hier momenteel behoorlijk met de ZE bij beide paarden. Hoe warmer hoe erger lijkt wel. Ook op de hoofden helaas.
Dat zijn de leverpunten volgens de chinese wijze bij shiatsu. Ik weet er zelf niet alles van uiteraard. Deze liggen ergens op de lijnen (meridianen?) van de rug. Je gelooft er in of niet. Ik weet alleen dat het bij mijn paard echt heel erg goed werkt. Of toch de combinatie van al deze dingen.
Het enige dat de mijne nu een klein beetje durft schuren is de zijkant van zijn neus. Maar niks aparts.
car0linee schreef:Hier heeft mijn merrie ook wel iets meer jeuk. Maar zijn ook verhuisd van open weide naar bos, dus verwacht dat het daar ook wel wat mee te maken heeft.
Gelukkig nog niets kapot en wel onder controle te houden met derfen.
Misschien nog een tip als dunnere deken. Ik gebruik normaal gesproken altijd rambo Sweet itch hoody of shires Sweet itch met uierflap. Maar deze zijn voor warme dagen toch wel te warm. Nu deze van Kramer besteld en ben voorzichtig positief. Deze ligt mooi op mijn bredere merrie en blijft ook goed liggen. Dus goed alternatief voor warmere dagen.
https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... ken-Gibson
Zamero schreef:car0linee schreef:Hier heeft mijn merrie ook wel iets meer jeuk. Maar zijn ook verhuisd van open weide naar bos, dus verwacht dat het daar ook wel wat mee te maken heeft.
Gelukkig nog niets kapot en wel onder controle te houden met derfen.
Misschien nog een tip als dunnere deken. Ik gebruik normaal gesproken altijd rambo Sweet itch hoody of shires Sweet itch met uierflap. Maar deze zijn voor warme dagen toch wel te warm. Nu deze van Kramer besteld en ben voorzichtig positief. Deze ligt mooi op mijn bredere merrie en blijft ook goed liggen. Dus goed alternatief voor warmere dagen.
https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... ken-Gibson
Die ziet er ook goed uit, maar wat ik mij afvraag.
Zitten er geen punten bij de bovenkant van de hals om hem aan een vliegenkap of oren te bevestigen?
Iejoorr schreef:Merel___ schreef:Die ziet er mooi uit Caroline. Hoe valt 'ie? Ik overweeg de Snuggy Hoods eczeemdeken, maar vind hem inclusief uierflap en masker wel erg duur (300 euro in totaal). Dit is ook een mooie optie, zeker vanwege de uierflap.
Hou er bij de snuggy hoods ook rekening mee dat je al het klittenband nog zelf op de deken moet naaien. Tenminste, dat was bij de kokerbeschermer wel zo. Mede daarom (en dankzij mijn niet zo fantastische naaikunsten) is de beschermer nu al niet meer in gebruik omdat het klittenband los liet van de deken
Ik heb net de deken van Kramer besteld, ben daar erg benieuwd naar!
SuperZodiaX schreef:Iejoorr schreef:
Hou er bij de snuggy hoods ook rekening mee dat je al het klittenband nog zelf op de deken moet naaien. Tenminste, dat was bij de kokerbeschermer wel zo. Mede daarom (en dankzij mijn niet zo fantastische naaikunsten) is de beschermer nu al niet meer in gebruik omdat het klittenband los liet van de deken
Ik heb net de deken van Kramer besteld, ben daar erg benieuwd naar!
Ik hoefde er niks op te naaien hoor, uierbescherming klittebanden zaten er al heel netjes op! Ik heb er 2 en ik doe al 3 jaar met de dekens en ze hebben nog geen scheurtje of rafels oid. Ik ben er erg tevreden over, blijven ook altijd heel mooi liggen. Nu gebruik ik ze niet bij een zomereczemer, maar bij een paard met uv allergie, ik heb de snuggy omdat je daar ook "mouwtjes" voor aan de voorbenen bij kan bestellen.
SuperZodiaX schreef:Voor degene die wel interesse hebben in de snuggyhoods maar ze te duur vinden, ze hebben nu 30% korting
Merel___ schreef:SuperZodiaX schreef:Voor degene die wel interesse hebben in de snuggyhoods maar ze te duur vinden, ze hebben nu 30% korting
Thanks!! Ik heb geen ruggengraat, dus besteld. Ben benieuwd! Ik had al een masker besteld bij Snuggy Hoods, die komt vandaag
Best wel snelle levering trouwens vanuit GB, heb h'm zondag besteld.