[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:27

Onder haar eczeemdeken alleen was onze merrie de afgelopen weken erg koud.
Dit resulteerde op een chagrijnige merrie met een gevoelige rug rond haar nieren.
En dat klopt precies, want de nieren + eierstokken zijn altijd een issue geweest.
Ben bang dat ik van het voorjaar weer even de osteo/fysio er bij moet halen...

Dus nu 0 grams, en rustig aan het kijken voor een 100-150 grams... En misschien een 300 grams erbij.

Ze maakt ook gewoon geen haar aan....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:38

Nou hier geen jeuk hoor! Staart doet ze uit gewoonte, dat is wat het is, maar mocht ze echt jeuk hebben dan had ik vast een woeste bos manen aangetroffen net.

Afbeelding

Ik geloof ook dat de vliegjes met deze kou wel een keer nadenken of ze buiten komen of niet, haha.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:32

Ik heb de hoofdkap afgelaten net, maar de deken heeft ze nog op. Moeilijk hoor, wat te doen. Het regende toen ik haar net weer in de wei zette, maar ik heb na lang twijfelen de regendeken in de kast gelaten.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:46

Hier vanmorgen een natte koude pony de eczeemdeken af gedaan. Op stal gezet om te drogen.
Daarna 200 grams op, waar ze zichtbaar heel blij mee was. Ons prinsesje is altijd snel koud. Gisteren ging het nog omdat het niet regende, maar met nattigheid er bij en deze temperaturen...

Maar hier is al meerdere keren nachtvorst geweest. Vandaag regen en natte sneeuw. Het was om 10.30 vanmorgen nog steeds maar 3 graden!

Op hoop van zegen dat de mugjes massaal dood zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:31

Ik heb een prinsje hoor,die van mij loopt ook al ondrer 150 gram.
Maar als de temperatuur wat omhoog gaat zijn ze er nog wel,dus deze tijd van het jaar is haast nog erger dan de zomer :j

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:17

ellepel schreef:
Ik heb een prinsje hoor,die van mij loopt ook al ondrer 150 gram.
Maar als de temperatuur wat omhoog gaat zijn ze er nog wel,dus deze tijd van het jaar is haast nog erger dan de zomer :j

Vanaf wanneer zijn ze dan echt weg? Als het begint te vriezen? Want hier is het nu al een paar dagen dag en nacht onder de 6 graden, dus hoopte wat dat ze weg gingen blijven :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:02

Ik verwacht ze in het weekend wel weer volop aanwezig, voor nu heb ik ze nog niet gezien...

Blacky krijgt morgen middag zijn RSIH weer op tot het weer onder de 10 graden is.
Voor Cherise moet het nog wat kouder worden wil ik haar uitpakken, waarschijnlijk pas in november, dan staat ze op haar nieuwe stal waar sowieso minder knutten zijn dan aan de bosrand.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:47

Hier gaat morgenvoormiddag de deken ook weer op :) Dan heeft ze wel alvast 3 dagen zonder kunnen staan :)

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:09

Hier zijn de temperaturen ook weer langzaam aan het stijgen... Deken zal dan waarschijnlijk weer op moeten ;( Zal ook voor morgen zijn denk ik!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:41

Vreselijk veel knutten weer, ze staan weer compleet ingepakt.

Van Cherise was haar regendeken met eczeem aanpassingen zo nat gisteren dat ik het niet meer droog krijg, nu dus nog een extra regendeken gekocht over over een eczeemdeken.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:44

bij mij is hij geen tel afgegaan :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:37

Ik heb voor appie een nieuwe deken gekocht, een 150 grams van powerhorse.
Alleen zaten hier geen ringen aan,dus even een paar gekocht bij de hobbywinkel en die er net aan gezet.
Straks maar even deken wisselen, en kijken hoe het meneer bevalt :j

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:33

Hallo. Meld me hier ook :). Ik had mijn paard 3 dagen geleden haar eczeem deken afgedaan.. dacht dat het wel kon met dat koude weer. Vandaag waren haar, normaal gesproken witte manen, bruin van het schuren tegen een paal en ze had een klein wondje. Snel weer dr deken er opgegooid helaas...
Zelf haat ik koud weer maar voor de arme eczeem paardjes is het eigenlijk maar beter...

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:01

Mijn merrie gaat erg goed zonder eczeemdeken. Maar we pakken haar vanaf morgen toch maar weer in. Zou het zonde vinden als ze nu alsnog gaat schuren.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:30

Hier ligt de deken nog altijd op sinds maart/april. Twijfelde om hem deze week paar dagen af te laten maar ze stond toch gisteren nog te schuren met deken dus blij dat ik hem er niet afgehaald heb! Ze heeft hierover nog 200 grams met een 0 grams hals dus gelukkig heeft ze geen natte deken :) Wel de vliegenkap afgedaan en dit gaat eigenlijk wel goed!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:32

Begin van de week hebben we Blacky bloot gezet, want koud en geen knutten te bekennen. Mijn dochter is op schoolkamp naar Londen en was er dus niet om hem geregeld even lekker te borstelen.
Voordeel van bloot is dat hij het dan lekker zelf kan door te rollen.

Vanmorgen heb ik hem dus weer ingepakt.

Cherise is nog geen dag zonder geweest en stond net alweer aan haar hoofd en nek te schuren en had een plekje onder haar buik. Toch maar weer even met de Derfen in de weer geweest dus, ik ruik weer lekker.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:38

Hier inderdaad ook weer volop mugjes. Gelukkig had ze haar eczeemdeken nog op. Inmiddels wel regendeken erover. Wat een weer zeg. -O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:05

Cherise staat in een zelf geknutselde regendeken met eczeemhals en een buikflap.
Helaas is dat gisteren zo nat geregend (bij de hals naar binnen voorkant is nat) dat ik hem niet meer droog kreeg.
Vanmorgen dus alleen onder haar eczeemdeken buiten gezet en vanmiddag toen het begon te regenen weer naar binnen.
Morgen krijgt ze een nieuwe regendeken over haar eczeemdeken zodat ze weer wat langer naar buiten kan.

Van het weekend wordt het droog, dan kan ik lekker de boel buiten hangen om te drogen. Zo in de schuur schiet het niet op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:47

Nou, appie had geen jeuk *\o/*
Staat hij in elk geval met een blote hals haha, dat is tenminste nog wat :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:29

Hier ook geen jeuk (regendeken+hals) maar vanaf vanavond staan hij weer onder eczeemdeken met liner, gezien de temperaturen weer omhoog gaan.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:14

Ja had de deken ook een paar dagen af :( nu dus weer op, was geen slim plan, deken af maarja het was 5 graden en lager...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:26

Blacky hebben we vanmorgen even op stal gezet zonder deken.

Hij begon totaal niet te schuren nadat hij gisteren behoorlijk tussen de knutten heeft gelopen voordat ik hem zijn deken op kon doen.
Deken dus maar weer afgelaten, zo'n natte lap op zijn lijf vind ik ook niks en met 24/7 buiten doe ik liever geen regendekens op, die regenen toch altijd wat in.
Hij heeft inmiddels een goede wintervacht dus wat dat betreft ook geen deken nodig.

Bij Blacky gaat eigenlijk ieder jaar in oktober de deken eraf en dat gaat ook altijd goed, terwijl Cherise echt nog niet zonder naar buiten kan.
Het is toch voor ieder paard zo verschillend...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:05

Is een regenliner niets voor je tiwi?
Kan die eczeemdeken op maar blijft het lijf droog (alleen de hals niet).

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:12

WowAmigo schreef:
Nee, dat geef ik niet, ik ga eens kijken! Ik heb het idee dat het wat fluctueert. Van de zomer had ie het echt niet, laatste twee weken ineens dikke ribbels!! En gisteren dacht ik dat het weer wat minder werd.

Suikergehalte in het gras is de afgelopen paar weken enorm gestegen, en was bijna net zo hoog als in het voorjaar. Sinds de regentijd begon :roll: is het weer afgenomen. Wat je constateerde met de ribbels klopt precies ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:29

Hier sinds gisteren onder regendeken met losse eczeem hals deken.