Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jannepauli schreef:Ik ben benieuwd naar jullie advies: één van mijn paarden heeft behoorlijk geschuurd en nu dus langs de hals en op de kont heel wat wondjes. Het paard reageert niet goed op Derfen: dat houdt de jeuk wel onder controle maar de huid lijkt wel bijna te 'verbranden'. Ik zoek een creme of zalf ( niet die van Derfen uiteraard) die de huid kan ontsmetten, rustiger maakt, hydrateert en aanzet tot helen.
Welke creme is daarvoor geschikt? Uierzalf? Béfix crème?
Bailey_4ever schreef:op haar oor ja, maar ze wil geen kap op en een vliegennet zonder oren beschermt dus niet.
Omdat deze uitslag zowel de dierenarts als mij verbaasde is er opnieuw bloed afgenomen, de uitslag was weer hetzelfde. Sinds een half jaar zijn we bezig met desensibiliseren, maar het duurt zeker een jaar voordat het enig effect zou kunnen hebben.Jannepauli schreef:Ik ben benieuwd naar jullie advies: één van mijn paarden heeft behoorlijk geschuurd en nu dus langs de hals en op de kont heel wat wondjes. Het paard reageert niet goed op Derfen: dat houdt de jeuk wel onder controle maar de huid lijkt wel bijna te 'verbranden'. Ik zoek een creme of zalf ( niet die van Derfen uiteraard) die de huid kan ontsmetten, rustiger maakt, hydrateert en aanzet tot helen.
Welke creme is daarvoor geschikt? Uierzalf? Béfix crème?

nee niet alle vliegen gaan weg maar wel hele hoop minder precies, ze had zelfs voor die boviclips geowon bloederige oortoppen van de lviegen schrok me dood eerste keer nu boviclip en 2x in de week derfen en doet het eigenlijk goed, alleen is me opgevallen dat ik wel wat meer haarverlies heb dan vorig jaar mjah heeft hier gewoon schuilstal om aan te jeuken zo veel ze wil altijd en zie haar max 1x per 3 keer dat ik er ben jeuken (ga altijd 2x per dag en mest de wei uit ed en werk ook vaak op de weide met mijn paard) dus vind het heel acceptabel zo.
echt stom dus vorig jaar heeft ze plots een heel stukje van haar manen afgeschuurd gewoon 1cm breed en 2/3 van manenkamlengte af (omdat aan andere kant nog haar staat en erover valt, valt het helemaal niet op voor iedereen maar dat stuk is dus nog helemaal niet aangegroeid :s ook schuurt ze nog wel eens aan staart. van mugjes heeft ze echt geen last en er is nooit iets echt open is gewoon weg het haar echt vreemd iemand hier die ook al zoiets gezien heeft? ik heb geprobeerd eens derfen op te smeren had geen echt effect