Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_R_G_ schreef:russel schreef:Kan Rhino overdraagbaar zijn via mensen en van de wind, dus bv van buurpaardjes dat overwaait?
Mijn paard doet sinds een week steeds briezen en 1 neusgat schuren..morgen komt de DA...maar weet iemand wat dat kan zijn??
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitslag, zou je dat hier neer willen zetten?
Mijn paard schuurde gisteren ook als een malle met haar neus langs de paal van de poetsplaats, maar dat hoeft toch niet meteen Rhino te zijn? Tenminste dat hoop ik..
Kun je trouwens ook gewoon voor de zekerheid laten testen of beginnen DA's daar niet aan? Wij hebben een drachtige merrie op stal, maar ik kan me voor stellen dat ze dan alleen nog maar aan het testen zijn op Rhino bij iedereen als ze daar aan beginnen.
Lovely schreef:Dat is ook geen probleem, maar mensen overdrijven nu eenmaal graag.
melody7 schreef:mijn verzorgpaard heeft de hele week al een snotneus, kijkt sinds een paar dagen dof uit haar ogen, en eet ook al een week of langer haar hooi niet op (brok wel) echter komt ze vrijwel nooit met andere paarden in contact, de laatste keer is máánden geleden met een dekhengst (dekking was wel mislukt) oja, ze hoest ook vrij veel (dat ze probeert te briesen, maar begint te hoesten)
kunnen dit kenmerken van rhino zijn, of hoef ik me geen zorgen te maken?
melody7 schreef:mijn verzorgpaard heeft de hele week al een snotneus, kijkt sinds een paar dagen dof uit haar ogen, en eet ook al een week of langer haar hooi niet op (brok wel) echter komt ze vrijwel nooit met andere paarden in contact, de laatste keer is máánden geleden met een dekhengst (dekking was wel mislukt) oja, ze hoest ook vrij veel (dat ze probeert te briesen, maar begint te hoesten)
AustriaTrick schreef:Maar waarom word er dan geadviseerd om niet met de trailer opweg te gaan naar bijvoorbeeld een bos? als het niet door de lucht word overgedragen?
AustriaTrick schreef:Lovely schreef:Dat is ook geen probleem, maar mensen overdrijven nu eenmaal graag.
Een vriendin zou samen met mij naar havelte voor een buitenrit, we wonen 5 mins bij elkaar weg, deze2 komen wel in aanraking met elkaar ivm samen in de trailer staan, is dit risico dan te groot? maar beide zijn gezond?
bigone schreef:Gewoon voor alle zekerheid, lang niet iedereen temperatuurd zijn paard dus kan het maar zo gebeuren dat iemand met zijn paard lekker aan het rondhopsen is in het bos terwijl het paard al rhino onder de leden heeft. Dit is geen probleem, echter de meeste mensen maken vaak gezamelijk een buitenrit en dan heb je er misschien twee met rhino, allebei terug naar de pensionstal en dan krijg je er misschien vier met rhino. Dit is dus de moeilijke uitleg van het olievlekprincipeWaarom nog steeds vragen over wel of niet vervoeren, bosritjes, wedstrijden, laat alle beesten gewoon thuis en over twee weken is alles over.
AustriaTrick schreef:Maar waarom word er dan geadviseerd om niet met de trailer opweg te gaan naar bijvoorbeeld een bos? als het niet door de lucht word overgedragen?
AustriaTrick schreef:Lovely schreef:Dat is ook geen probleem, maar mensen overdrijven nu eenmaal graag.
Een vriendin zou samen met mij naar havelte voor een buitenrit, we wonen 5 mins bij elkaar weg, deze2 komen wel in aanraking met elkaar ivm samen in de trailer staan, is dit risico dan te groot? maar beide zijn gezond?
melody7 schreef:allebei bedankt, helaas wil de eigenaar geen da laten komen, omdat hij dit te duur vindt... das het nadeel van een verzorgpaard; je hebt er niks over te zeggen.. maar ik neemaan, dat wanner het erger wordt hij er wel een zal bellen.. ze zwalkt niet, en of ze koorts heeft weet ik dus ook niet maar verder kloppen de symptonen aardig.. enne hoe neem die de temperatuur op?
melody7 schreef:allebei bedankt, helaas wil de eigenaar geen da laten komen, omdat hij dit te duur vindt... das het nadeel van een verzorgpaard; je hebt er niks over te zeggen.. maar ik neemaan, dat wanner het erger wordt hij er wel een zal bellen.. ze zwalkt niet, en of ze koorts heeft weet ik dus ook niet maar verder kloppen de symptonen aardig.. enne hoe neem die de temperatuur op?
FriesWytske schreef:ja wij friezen zijn denk ik vrij nuchter hierinIedereen is elkaar hier lekker gek aan het maken in het hoofd. Gebruik gewoon je gezonde verstand en houd gewoon je oren open in je omgeving. Vertrouw je iets niet, bel dan je dierenarts. En ga niet hier op bokt zitten onruststoken.
FriesWytske schreef:Iedereen is elkaar hier lekker gek aan het maken in het hoofd. Gebruik gewoon je gezonde verstand en houd gewoon je oren open in je omgeving. Vertrouw je iets niet, bel dan je dierenarts. En ga niet hier op bokt zitten onruststoken.
Marjoow schreef:melody7 schreef:allebei bedankt, helaas wil de eigenaar geen da laten komen, omdat hij dit te duur vindt... das het nadeel van een verzorgpaard; je hebt er niks over te zeggen.. maar ik neemaan, dat wanner het erger wordt hij er wel een zal bellen.. ze zwalkt niet, en of ze koorts heeft weet ik dus ook niet maar verder kloppen de symptonen aardig.. enne hoe neem die de temperatuur op?
Thermometer in de anus, wel even met een touwtje en een knijper aan de staart vastmaken....