Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sigrid1182 schreef:das duurste wat ik hier voorbij heb zien komen, wel de moeite waard om te kijken of je ze goedkoper kan krijgen, cynthiar.
Ging de jouwe ook verharen?
sigrid1182 schreef:@paperboy ben benieuwd wat de uitslag is...sterkte..
fargo schreef:Paperboy: in de aanloop naar de diagnose heeft ons paard ook een aantal maanden zeer gevoelige hoeven gehad. Toen hij eenmaal behandeld werd, is dat uiteindelijk bij hem weer helemaal goed gekomen, hij heeft nu geen gevoelige voeten meer.
vito05: het medicijn zorgt ervoor dat de overproductie van cortisol (het stress hormoon) wordt gestopt. Hierdoor komt het lichaam dus meer in normale doen. Het haar wordt meestal weer normaler, wel iets langer dan vroeger maar weer normaal van structuur, de hangbuik verdwijnt weer, de slapte en het invallen van de spieren in o.a de achterhand wordt tegengegaan. De bobbels boven de ogen verdwijnen, als het paard veel drinkt, plast en zweet wordt dit ook weer normaal zoals het was. Het paard wordt weer fitter en vrolijker en zelfverzekerder. Er is minder kans op hoefbevangenheid, maar de kans blijft wel groter dan normaal al het paard eenmaal bevangen is geweest. Ze vallen niet meer zo af en meestal wordt de suikerhuishouding ook weer meer op orde.
Je kunt urine en bloed af laten nemen en dat laten testen door DA. Als je nog niet aan de medicijnen wilt maar wel iets wilt proberen zou je het supplement provarium breeding kunnen proberen. Het kruid dat daarin zit heeft een soortgelijke werking en ik geef het ook ter ondersteuning van de pergolide. Beginnende minder ernstige gevallen kunnen er baat bij hebben.
Verder kun je in ieder geval de weerstand van je paard ondersteunen zodat er minder kans is op ontstekingen door de lage weerstand die een paard heeft met cushing. Zie ook mijn verhaal voor paperboy