[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raya

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:33

Ik heb geen deken op! Het waait hier zo erg dat er in de verste verte geen mug te bekennen is!
En dus heeft ze ook geen last van de jeuk! Waait het in de rest van Nl niet zo? Tis hier echt heel erg
terwijl we wel bij het bos zitten maar nog net wel aan de weilanden kant!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:46

ja hier ook, maar je zal zien dat als ik de deken af doe dat het waaien na een uur stopt;) en daarbij... hier zijn nog wel muggen... krijg je in een boomgaart. daar waait het toch minder he...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:59

Klaartje staat vanaf het begin al zonder deken. Het gaat erg goed! Ze staat nou op kort gras en krijgt verder niks bijgevoerd. We smeren haar iedere dag in met cojosol. Ze schuurt soms heel lichtjes.

Gaat hier goed dus!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:24

Utan schreef:
Hallo,

Het spijt me als dit al meermaals aan bod gekomen is, maar ik heb het hele topic niet doorlezen.
Wat ik graag wil vragen is of het kwaad kan als een paard dag en nacht met een staartzak omstaat? En of zo'n staartbeschermer kan helpen tegen het kapot schuren van de staart?

Wat gebruik jij dan? Een transportbeschermer? Van welk merk dan? Ik heb er namelijk nog nooit eentje gevonden die op de wei goed bleef zitten, dus ik ben wel benieuwd!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:25

ja hier ook, maar ze heeft ook een deken op. bevalt mij nie heel super, maar ze schuurt haar manen en staart tenminste niet kaal. deken is alleen niet lang blijven leven, dus ik ben alweer aan het kijken voor een nieuwe voor volgend jaar. deze mag ze dit jaar nog lekker afdragen. is net nieuw.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:33

Raya schreef:
Ik heb geen deken op! Het waait hier zo erg dat er in de verste verte geen mug te bekennen is!
En dus heeft ze ook geen last van de jeuk! Waait het in de rest van Nl niet zo? Tis hier echt heel erg
terwijl we wel bij het bos zitten maar nog net wel aan de weilanden kant!

nu vallen de vliegen wel mee ,maar gister waren er bij ons heeel veel vliegjes...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:14

sophie_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:17

kamillethee werkt heel goed!
gewoon over je pony heen gietem Haha! bij mijn shetlander hielp dat altijd tegen zomerexceem
ook kan je ze beter vooral savons binnen late omdat de muggen die zomerexceem verookzaaken dan heel actief zijn ..

sophie_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:18

*gieten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:42

Mijn meisje gaat ook erg goed!!

Dit is Rosalinde in de zomer van 2004... het eerste jaar dat haar eczeem tot uiting kwam:
Afbeelding

Dit is Rosa begin zomer 2005... dit is de eerste dag dat ze bij mij was...
Afbeelding

Rosa zomer 2006, al goed in behandeling bij mij (alleen nog maar uitwendig met zalfjes e.d.)
Afbeelding

Rosa eind zomer 2006, weer behoorlijk geschuurd... manen waren erg dun...
Afbeelding

Rosa winter 2006-2007. We hebben haar manen afgeknipt omdat ze ze eind zomer behoorlijk had geschuurd...
Afbeelding

En Rosa nu... manen zijn door het knippen weer erg dik aangegroeid... en ze heeft nu een halsdekentje
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat ze dit zo volhoudt...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:50

Wat een lekker koppie zit daar op zeg Lachen
Ik hoop dat de halsdeken uitkomst biedt.

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:11

ken een paard me ecxeem ik haat da
die schuurt zen staart kapot, manen , en vroeger ook kont
ma da is nu over ma als ge hme effe in d stal zet is de staart direc kapot

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:48

En nu in gewoon nederlands? haha

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:26

AngelsDitch schreef:

ja idd hihi moest eerst ook echt ff goed m'n hersens laten werken voordat ik het kon ontcijferen Clown

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:29

AngelsDitch schreef:

Ik heb het vermoeden dat deze bokker vlaams is..... Lachen
(en dat meen ik hoor, bedoel er niks naars mee)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:58

Hihi... als dat zo is dan mijn excuses...

Maar ik ken ook veel vlaamse mensen die niet met "me" en "da" en "zen" spreken/typen.

Haal alleen uit het "ge" dat het mogelijk een vlaamse is... hihi

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:42

haha oke;)

gijsje59

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:06

Volgens mij is dat msn taal... ik zie het wel vaker voorbijkomen (niet hier overigens) en vind het eigenlijk niets. Hoewel ik het soms ook wel gebruik. Maar dan meer de afkortingen zoals ff en cu Bloos Maar goed dat is off topic.

Gijs ging vanmorgen weer linearecta naar de "schuurmuur" om zijn manenkam even flink (kapot) te schuren, met Boett en al om. Ik heb me omgedraaid en ben weggelopen. Kan het gewoonweg niet meer aanzien. Verdrietig

En het stomme is dat als ik hem s' avonds op stal zet hij NIET gaat schuren aan zn manenkam. Zucht, vanavond maar weer eens in de teer zetten. Zou het slecht zijn om zijn manen en staart zo vaak te wassen? (zo'n 2x per week?) Bij honden moet je dat niet doen. Nou wordt hij natuurlijk niet helemaal gewassen en alleen zn manen en kont met staart. Nou ja, tot nu toe helpt het wel altijd eventjes...
De bultjes op zn kont zijn al aan het verharden, nog even en de korstjes komen erop. Ik maak ze nu maar helemaal nat met azijn in de hoop dat hij er in iedergeval geen jeuk van heeft. Dat lijkt wel te helpen... Maar ja als ze open gaan kan dat er natuurlijk niet meer op...

Meneer is ook even uitgekeken op het hooi. Tenminste, het hooi van 2 jaar geleden. Ik geef toe, dat van vorig jaar ziet er voor mij ook lekkerder uit, maar ja, daar ben ik bijna doorheen, hij zal dus wel moeten. Vork

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:11

tsja...wassen gaan de huidvetten van weg. maar als je alleen de staart en manen doet zal het minder erg zijn denk ik. en zeker als het helpt tegen de jeuk... dan zou ik er toch voor kiezen. ik weet alleen niet hoe aggressief teer is voor een paard?

ik weet dat ik wel eens hekken heb geteerd, en een week met rode vlekken in mijn gezicht heb gelopen. zon weerkaatste op het teer en ik had gewoon brandplekken!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:30

Ik ga er vanuit dat ze teershampoo bedoeld, dit is speciaal ontwikkeld om jeuk tegen te gaan, vaak nog in combinatie met zwavel.

Hebben jullie een bloedtest laten doen? Ik zit er sterk over na te denken om toch eens een bleod/allergie test te laten doen, puur om te weten te komen waar ze nu op reageerd. Hebben jullie enig idee wat de kosten van zoiets zijn?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:35

ik dacht iets van 20 euro? weet t niet heel zeker meer hoor...
ik zit er ook over te denken te laten doen, maar ik weet niet of ik dan beter kan wachten of ze nog jeuk krijgt. ze heeft nu geen jeuk, dus ik weet niet of ze dan nu wat in het bloed kunnen vinden of niet...

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:37

Ik vraag me af of het beter is de bloedtest in eczeemperiode te laten doen (ivm anti-lichaampjes/ histamine, fructaan ed), of juist in de winter (als de waarden 'normaal' zijn en ze dus afwijkingen kunnen aflezen)... Verward Ik geef druppels/ poeders die opgenomen worden in bloed en rest van lichaam, en kan me dus voorstellen dat dat afwijkingen in het beeld kan geven?
Weet iemand of dat uitmaakt? 's Winters of zomers een bloedbeeld laten maken en een allergietest laten uitvoeren?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:46

vraag ik me dus ook af. al weet je wel of die poeders werken als je nu laat testen;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:30

als je bloedonderzoek laat doen,moet je die 2x laten doen, tijdens de ersgte periode en als ze in de winter jeukvrij zijn.
zo kun je eventuele verschillen zien.

ap zijn bloed was helemaal in orde,behalve dus de bloedwormbesmetting,maar na goed ontwormen is die hopelijk nu over.,

ben de hele week nog niet geweest,ben benieuwd hoe het gaat.
ap is sinds een week begonnen met bioresonantie druppels van josefien om dingen in zijn lichaam weer wat in balans te brengen en ik ben heel benieuwd of het gaat helpen Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:33

wat moet er helpen als zijn bloed al uitwijst dat hij geen last meer heeft?