[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:41

Afbeelding
Zo ziet het er bij Sunny nu uit.. Vergeleken met vorig jaar is het dit jaar super gegaan.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:23

Even een vraagje over borstels en dergelijke omhooghangen waar de paarden makkelijk aan kunnen schuren. Ontdekken ze dan zelf dat het beter is hieraan te schuren en doen ze dit uit hunzelf of moet je het hen "tonen"?
Lijkt me ook wel iets voor volgend jaar! :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:41

Heb Heaven vandaag zonder deken buiten gezet, nadat we vanochtend wat grondwerk hebben gedaan. Ik heb geen vlieg gezien en pony had ook nergens last van. Op hoop van zegen zeg maar, we gokken het erop...

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:43

Hier ook mijn pony vandaag voor het eerst zonder deken buiten gezet. Hopelijk gaat het goed. Maar anders ligt er gelukkig ook zo weer een deken op.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:22

ik denk dat het veel scheelt waar je woont en of je paard nog op gras staat met het afhalen van je deken ..inmiddels hoop ik voor iedereen dat hij afkan maar je weet maar nooit .Elk jaar heb ik hem toch al echt helemaal af ..op hoop van zegen en anders er maar weer op

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:24

Ik houd 'm toch maar op. Maar wel een regendekentje er over voor komende dagen, want koud + natte eczeemdeken lijkt mij geen goede combi.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:56

@Sarah_Fons; ik heb het een paar keer voorgedaan :+ (ja echt, paard stond erg vreemd naar me te kijken), maar paar weken later zag ik dat ze in gebruik waren genomen. Lijkt of ze even het :)* moeten krijgen wat de bedoeling is.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:04

Ik ben echt al dagen aan het twijfelen... Ik woon in de randstad (rotterdam vlakbij) en mijn paard staat nog 5/6 uurtjes op het gras per dag... Wat raden jullie aan?

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:25

BopjeBo schreef:
@Sarah_Fons; ik heb het een paar keer voorgedaan :+ (ja echt, paard stond erg vreemd naar me te kijken), maar paar weken later zag ik dat ze in gebruik waren genomen. Lijkt of ze even het :)* moeten krijgen wat de bedoeling is.

Haha, heerlijk! Wel goed dat ze het toch doorkrijgen dan :D

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:30

Mijn merrie staat ook op een kale wei en krijgt hooi bijgevoerd. Nu dus vanaf vandaag zonder deken, ook met het oog op de regen die eraan komt en ik haar niet onder een koude eczeemdeken wil hebben met deze temperaturen. Maar zodra ik merk dat ze wel weer gaat jeuken dan gaat de deken er weer op, desnoods met een regendeken erover heen :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:33

die van mij heeft al een tijdje geen zomereczeem deken meer op gehad. Ze zit weer heerlijk in haar wintervachtje :j . Vandaag de deken naar divoza gebracht om gewassen te worden. Volgende jaar maar weer op :) Hebben jullie een precieze datum wanneer jullie de deken weer op doen of ligt puur aan het weer? Ik heb het dit jaar veel te laat op gedaan omdat ik niet wist dat ze zomereczeem had en was eerst ook niet bevestigd door de vee-arts..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:51

Alex heb ik zaterdag op de gok zonder gezet, want ik ging naar Schiermonnikoog, dus eigenlijk een dagje te vroeg. Maar hij is nog steeds jeukvrij en lijkt nu doordat hij nog meer vacht aan het maken is, al 10x fluffiger dan met deken. Ook is hij nog jeukvrij, ik ben echt blij met mijn keuze zaterdag, want de deken leek de wintervacht wel te hinderen qua opstaande haren.
Alex krijgt zijn deken op als de temperatuur voor het eerst weer boven de 15 graden komt overdag.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:52

Hier ook sinds vandaag zonder deken

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:42

sweetwendy schreef:
die van mij heeft al een tijdje geen zomereczeem deken meer op gehad. Ze zit weer heerlijk in haar wintervachtje :j . Vandaag de deken naar divoza gebracht om gewassen te worden. Volgende jaar maar weer op :) Hebben jullie een precieze datum wanneer jullie de deken weer op doen of ligt puur aan het weer? Ik heb het dit jaar veel te laat op gedaan omdat ik niet wist dat ze zomereczeem had en was eerst ook niet bevestigd door de vee-arts..

Vanaf 10 graden. Dit jaar begin maart opgedaan en ik was voor t eerst op tijd :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:44

sweetwendy schreef:

Meestal als het in het voorjaar zo rond de 10-15 graden overdag word.
Dat kan in februari zijn,in maart...geen idee,is elk jaar anders :j

Ik heb ap wel met kale hals gezet vandaag, was hier 5 graden en afgelopen nacht vorst.
Dus dan durf ik wel te gokken dat die krdngen weg zijn, heb appie zelf nu onder 150 gram lopen :j

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:13

WowAmigo schreef:
Hier is de jeuk nu veel erger dan van de zomer :(( pony heeft echt een dikke manenkam, wanneer houdt dat op met dat fructaan???

Niet meer. Geef je extra magnesium? Ik heb toch het idee dat het wel helpt. De vetjes rondom de staart en op de flanken zijn afgenomen sinds hij extra magnesium krijgt. De kam is bij hem altijd stevig maar wel soepel.

http://www.agrifirm.com/agrifirm-feed/m ... monitorcom

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:52

Ik heb de deken af gedaan vandaag, het is hier echt koud. Hij heeft ook niet meer geschuurd de afgelopen tijd.
Zo te zien gaat het echt goed.

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:51

Hier 2 excemers, volle broers, heb de dekens nog op, want schuren helaas nog volop! (Zeeland, aan de kust) Net een foto van vorig jaar gezien, toen stonden ze 9 november nog met deken....maar misschien was het toen ook nog wel warmer dan dat t nu is!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:56

Hier ook de deken nog op.
Provincie groningen aan drenthe.

Gewoon omdat t zo goed gaat.
Kind heeft wel n regendek op.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:06

Oké bedankt voor de tips dames. Ik zal het vanaf februari in de gaten houden :j .

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:20

Ben aan het twijfelen om het deken af te laten... Volgende week 13-14 graden overdag en 's nachts rond de 8 graden.

Is het te riskeren?
Paard heeft dit jaar slechts 1 stukje op de buik wat jeuk gehad, maar verder niks :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:45

Mi amore: je kan toch ook per dag kijken welke deken je op doet?
Die van mij heeft nu alleen 100gr regendeken zonder hals, zodra de temperaturen weer omhoog gaan gaat hij naar 0 gr regendeken met hals of eczeemdeken. Boven de 11 graden zie ik het hier nog niet worden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:49

Floortz schreef:
WowAmigo schreef:
Hier is de jeuk nu veel erger dan van de zomer :(( pony heeft echt een dikke manenkam, wanneer houdt dat op met dat fructaan???

Niet meer. Geef je extra magnesium? Ik heb toch het idee dat het wel helpt. De vetjes rondom de staart en op de flanken zijn afgenomen sinds hij extra magnesium krijgt. De kam is bij hem altijd stevig maar wel soepel.

http://www.agrifirm.com/agrifirm-feed/m ... monitorcom

Oh -O- ff verder inlezen dus...

Nee, dat geef ik niet, ik ga eens kijken! Ik heb het idee dat het wat fluctueert. Van de zomer had ie het echt niet, laatste twee weken ineens dikke ribbels!! En gisteren dacht ik dat het weer wat minder werd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:20

@Jotoma: paardlief krijgt enkel een eczeemdeken op, geen andere dekens.
Ik ga het vannacht eens een nachtje aflaten, het is nu 8 graden en het regent.

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:21

Hier durf ik Sunny de deken nog niet af te laten als ze in de wei tegenover ons huis staat.. Als ze achterom staat (zoals nu) doe ik de deken af en loopt ze zonder, ik kan haar wel in de gaten houden..