Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimbeerly schreef:Ik heb nog een fles derfen staan, zit nog meer dan de helft vol. heb er namelijk bijna niks van gebruikt.
Als iemand interesse heeft graag even een pb sturen
tiwi1969 schreef:Blacky heeft volgens mij juist aangename bescherming tegen de zon door zijn RSIH, zweet helemaal niet. Ik heb het idee dat de "witte" stof juist zonlicht en warmte terugkaatst, Blacky is zwartwat juist warmte vasthoud.
Famke stond juist zonder deken te zweten in de wei. Ook donker, maar niet zwart. Zij had wel voor een lekkere graasplek in de zon gekozen, i.p.v. te luieren in de schaduw.
We hebben ze allebei een douche (zonder shampoo) gegeven en daarna lekker laten rollen in de bak. Famke is met zand en al de wei weer in gegaan, Blacky hebben we laten drogen en geborsteld in de schaduw. Met deken op weer terug in de wei.
justin4ever schreef:Hier meld zich nog iemand!
1 van de nieuwelingen bij mij.. een halve fjord heeft ook licht eczeem ontdekte ik.
In het begin dacht ik dat de manenkam alleen geirriteerd was omdat er een rode huidlijn doorheen liep maar nu heb ik de wondjes ontdekt en zie ik dat ze zo af en toe schuurt (de manen schuurt ze gelukig niet af).
Nu schijnt augustus ook de ergste maand te zijn dus misschien zie ik de wondjes daarom?
In haar staart schuurt ze af en toe en vind ik niet echt iets maar t zit hem dus in de manen.
Ze heeft nu een te kleine deken even tijdelijk op (nieuwe is onderweg, geen echte eczeemdeken maar wel zeer fijn gemaasd) en ik heb het ontsmet met betadineshampoo.
Is hier iets makkelijkers voor te krijgen en voor hoe vaak moet ik dat doen?
Ze is echt bang voor water en om gewassen te worden moet ik het met bekers doen en dan krijg ik er dus niet alles echt goed uit en het is alsnog een hel om te doen..
zally100 schreef:Heeft iemand de groene thee gebruikt en wat vind je er van....