Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HanneRonja schreef:Grr, twee vette repen stof uit de boettdeken van mijn merrie![]()
![]()
Echt enorm balen kan ik jullie vertellen![]()
Kreeg vandaag een foldertje van iemand van stal die bij de diergeneeskunde faculteit Utrecht werkt.
Het gaat over een nieuwe lijn geneesmiddelen met de naam Fidavet.
Ze hebben een product Cavalesse wat werkt tegen zomereczeem. Kon er op internet weinig over vinden, dit is de folder die ik heb maar dan in het Frans
http://2.bp.blogspot.com/_Me_R8qc1GSA/SdHVPF_O9YI/AAAAAAAAAPo/ZB2yIEC9MTQ/s1600-h/Sans-titre-2.jpg
Er staat dat het bij 70% van de paarden werkt, en dat je het bij de dierenarts kunt bestellen.
Maar het is nog zo nieuw dat dierenartsen het nog niet kennen
Ik wil als er interesse is, wel wat foto's maken zodat het goed leesbaar is voor jullie ook.
Wat denken jullie ervan? Is dit weer iets nieuws wat niet helpt? Of zou het toch.......???
bastion schreef:ik heb een vraagje mijn paard heeft zomers altijd last van plekken op zn schouder oplopend naar de schoft.
hij heeft dit maar aan 1 kant van zn lichaam, het ziet er uit alsof de huid geirriteerd is.
het worden kale plekken met korstjes erop.
zou dit ook een vorm van zomereczeem kunnen zijn??
de foto's zijn niet heel erg duidelijk maar dan kun je wel een beetje zien waar het zit.
ik denk zelf dat zn huid verbrand door de zon, maar misschien heeft iemend hier ervaring mee of tips.
ik hoor het graag.
Eowyn3003 schreef:Heeft niemand ervaring met een paard scheren om het eczeem beter te bestrijden?
Utrolig schreef:HanneRonja schreef:Grr, twee vette repen stof uit de boettdeken van mijn merrie![]()
![]()
Echt enorm balen kan ik jullie vertellen![]()
Kreeg vandaag een foldertje van iemand van stal die bij de diergeneeskunde faculteit Utrecht werkt.
Het gaat over een nieuwe lijn geneesmiddelen met de naam Fidavet.
Ze hebben een product Cavalesse wat werkt tegen zomereczeem. Kon er op internet weinig over vinden, dit is de folder die ik heb maar dan in het Frans
http://2.bp.blogspot.com/_Me_R8qc1GSA/SdHVPF_O9YI/AAAAAAAAAPo/ZB2yIEC9MTQ/s1600-h/Sans-titre-2.jpg
Er staat dat het bij 70% van de paarden werkt, en dat je het bij de dierenarts kunt bestellen.
Maar het is nog zo nieuw dat dierenartsen het nog niet kennen
Ik wil als er interesse is, wel wat foto's maken zodat het goed leesbaar is voor jullie ook.
Wat denken jullie ervan? Is dit weer iets nieuws wat niet helpt? Of zou het toch.......???
Klopt!! Het is prijzig en we hebben de folder vorige week met de post gekregen. Misschien weet ik meer na de voorjaarsdagen eind april.
Naaltje schreef:iemand met een tinker dacht ik?
hanneronja misschien?
ikenindi ook, maar er was nog iemand geloof ik?
ik neem vandaag m'n deken mee naar huis (de nieuwe) om aan de voorkant stuk ertussen te laten zetten
@chipieke; watvoor deken?
MSophie schreef:Eowyn3003 schreef:Heeft niemand ervaring met een paard scheren om het eczeem beter te bestrijden?
ik geloof er als ik moet zeggen wat ik denk geen moer van... scheren staat voorledig buiten eczeem, dus ik denk dat het dood zonde is als je je paard scheert.. en even duidelijk eczeem is NIET te bestrijden, eczeem is draagbaar te maken !