Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jemawi schreef:Heeft iemand hier een cushing paard met oede(e)m(en)?
Mijn paard van bijna 31 gaat nu de molen in vanwege flinke bulten onder de buik. DA vreest dat het het hart is.. Ik las op een ander forum meerdere berichten van paarden met cushing die ook oedeem hebben, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
haboshof schreef:Jemawi schreef:Heeft iemand hier een cushing paard met oede(e)m(en)?
Mijn paard van bijna 31 gaat nu de molen in vanwege flinke bulten onder de buik. DA vreest dat het het hart is.. Ik las op een ander forum meerdere berichten van paarden met cushing die ook oedeem hebben, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb geen oedeemvorming gezien bij mijn Cushingpaard. Wel bij eentje die leed aan hartfalen. Het heeft bijna een half jaar geduurd voor het echt hinderlijk werd, helaas ging het toen heel snel achteruit.Binnen twee weken kreeg hij last van ongecontroleerde bewegingen, hoesten,trillen, schudden, struikelen en toen was het voor mij wel duidelijk dat hij zo niet verder kon. Ik heb hem in laten slapen. Hij is 26 jaar geworden. Als je in de halsgroeve het bloed als een lift omhoog ziet gaan,dus vanaf borst naar hoofd, dan is het echt mis.
Jemawi schreef:Wat rot! Ik heb meer gelezen/gehoord over oedemen en hartfalen. Wat bedoel je precies met je laatste zin, zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Kan ik dat met het blote oog zien?
Ik heb de uitslag van het bloed, maar daar is niks uitgekomen.
p_ponypaard schreef:ik betaal nml voor 100 tabletjes van 0,25 mg 71,66 euro!
en dat vind ik toch wel heel erg veel want ik meende dat jullie veel minder betaalde..... ik hoop wat van jullie te horen, naar aanleiding daarvan wil ik een mail naar mijn dierearts sturen..... zou toch fijn zijn want ik heb al zooooooo veel kosten aan Jens helaas.....
geerke schreef:paperboy...even off topic...ik heb in je profiel gekeken...wat een schitterend paard!
Het is die zwarte neem ik aan?
Paperboy schreef:Ik meld mij ook maar eens hier. Mijn paard van bijna 14 jaar wordt as. donderdag getest op Cushing.
Hij is sinds vorig jaar mei met pensioen (een blijvende been blessure) en ik ben van pensionstal verhuisd waar hij lekker in een kudde 24/7 in de wei kan genieten. In okt. 2010 kreeg hij een enorme hoefzweer met dik been en koorts. Na een week op de kliniek te hebben gestaan weer opgeknapt. Alleen hij bleef wat sloom en niet echt happy.
Nu sinds een paar dagen een hoefzweer aan het andere been, dik been wat niet weggaat ondanks doorgebroken hoefzweer. Paard is enorm depressief, heel rustig. Hij is sterk vermagert (dacht door de eerste winter in de wei), maar ondanks dikke deken en heel veel eten blijft hij heel mager. Wel een dikke buik en hij heeft voor het eerst een wintervacht en die vind ik wel raar lang en op de hals heeft hij er een vreemde slag in (staat alle kanten uit). Dierenarts heeft hem vorige week donderdag antibiotica voorgeschreven is nu bijna op maar slaat niet aan. Dus eigen kliniek gebeld en door mijn verhaal aan te horen willen ze donderdag een Cushing onderzoek doen. Ik ga hem woensdag naar de kliniek brengen...
Zijn er hier meer mensen met een jonger paard die Cushing heeft? En kan een paard met Cushing weer gewoon lekker de wei op als hij opknapt? Ik heb niet alles doorgelezen want dat is zoooo veel, dus
sorry als ik dingen vraag die hier al uitgebreid behandeld zijn.
Ik maak me altijd al zorgen om hem (paard heeft echt altijd wat, helaas), maar nu herken echt mijn paard niet terug hij is zo stil en lijkt na vijf minuutjes aan de hand stappen al doodmoe.....
Ik hoop dat de da. er naast zit, maar wat ik lees zijn er toch wel overeenkomsten...
Paperboy schreef:geerke schreef:paperboy...even off topic...ik heb in je profiel gekeken...wat een schitterend paard!
Het is die zwarte neem ik aan?
Ja, dankjewelDat waren de goeie tijden!
Helaas is er niet veel van over, hij ziet er heel oud en ongelukkig uit nu.
Heb gewoon moeite om naar zijn foto's te kijken...... het verschil is zooooo groot.
p_ponypaard schreef:Jens Krijgt 0,25 mg pergolide per dag dit is een tabletje wat je doormidden kunt breken. nu krijgt hij alleen 'savonds dat tabletje maar ik bedenk me ineens dat ik dus ook de ene helft smorgens en de andere savonds kan geven...... wat zouden jullie doen?
mag ik vragen wat jullie voor je medicijnen betalen en waar jullie het halen? (dit hebben we volgens mij al eens eerder besproken in dit topic maar ik kan het niet terug vinden)
ik betaal nml voor 100 tabletjes van 0,25 mg 71,66 euro!
en dat vind ik toch wel heel erg veel want ik meende dat jullie veel minder betaalde..... ik hoop wat van jullie te horen, naar aanleiding daarvan wil ik een mail naar mijn dierearts sturen..... zou toch fijn zijn want ik heb al zooooooo veel kosten aan Jens helaas.....