[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:56

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:59

Hallo mij merrie heeft ook mok(rasp) vooral op haar achterbenen.. Heb haar sinds vandag maar wou haar er niet om laten staan.. Ga morgen om betadine shampoo en crème, mocht het niet verbeteren na een week wil ik de da laten komen. Iemand nog tips?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:57

Als ze het zo heftig heeft,
zou ik eerst n dierenarts laten komen.
Straks slaat het naar binnen en ben je verder van huis.
Verder goed schoon en droog houden.
Succes! :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:50

Afspraak maken zot hier altijd min 3 dagen tussen ongeveer dus wil wel al iets proberen

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:53

Droog en schoon houden
en beweging blijven geven
(padock, stappen, wei)

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:39

FotoDesign schreef:
Lees ik er nou overheen>? http://www.bokt.nl/wiki/CPL
Maar wat is nou de behandeling hiervan dan?

Cpl is te dempen maar gaat nooit over
mijn vorige paard is aan cpl overleden

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:49

Mijn pony staat ineens met mok, nu heb ik er al sudocreme op gesmeerd en gewassen, maar ze heeft ook warme dikke achterbenen die na 45 min stappen niet heel veel dunner werden, maar een beetje.
Ze heeft sinds 10 weken geen achterijzers meer, kan het hier liggen?
Aan de voorbenen mankeert ze niks. Alleen achter is het dik, mok en warm.

Vorige week had ze dit ook en de DA zei dat het stalbenen waren, maar zelf heb ik altijd geleerd dat stalbenen minder moeten worden met beweging. Daar is hier bijna geen sprake van.
Heeft er iemand tips of adviezen?

Chanelly

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 08:51

ik zweer toch bij sudocreme, heb al allesgeprobeerd zoals:

mokthee, moktabletten, mok zalf alle soorten, betadine wassen uiercreme enz niks hielp

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:25

Ik gebruik levertraan zinkzalf...nu heeft mijn fries weinig of geen mok gelukkig..komt echt van binnenuit hoor..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:30

Ik heb er de laatste weken niets meer aan gedaan en het laatste stukje zelf laten genezen en nu is het weg! Er zitten nog wat 'hardere' stukjes huid (denk littekenweefsel), maar alles is dicht nu! Helaas regent het weer flink en staat hij weer wat meer met zn benen in het nat, dus we houden het nu maar weer even in de gaten.

avion5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:15

kortjes eraf halen, benen wassen/ontsmetten, badedas/soda, op laten drogen en dan Droogzet Peniciline (word bij koeien gebruikt) erop doen. Werkt als de beste. En werkt een paar weken! Nog nooit zo snel van mok af geweest!

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 08:45

ik heb een raadsel, ik ben nu 2 week van stal verhuisd en na een jaar of 4 klooien met altijd mok is het nu verdwenen!!!
snap niet waar het aan ligt, ze staat niet meer op gras en ze krijgt alleen brok nu, meer verschillen zijn er niet.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:11

Kan toch? Soort brok, hoeveelheid brok. Van kuilgras naar hooi?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:35

avion5 schreef:
kortjes eraf halen, benen wassen/ontsmetten, badedas/soda, op laten drogen en dan Droogzet Peniciline (word bij koeien gebruikt) erop doen. Werkt als de beste. En werkt een paar weken! Nog nooit zo snel van mok af geweest!

Dit heb ik geprobeerd bij de DA te halen, maar dat gaven ze me niet mee.. :(
Ik ben nog steeds erg blij met de spray die ik gebruik! Er is nog maar 1 achterbeen met een klein korstje en de rest is nog steeds niet terug :)

Chanou5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:09

hallo,

jip dat probleem heeft mijn paardje nu ook..mok.bij aankoop van mijn paardje bleek dat ze ook schurftmijt had deze heb ik behandeld maar dat ze dat heeft heeft ze ook mok gekregen.ik heb vanal geprobeerd om mok weg te krijgen moet zeggen het is wel verminderd maar niet helemaal weg.
Ik heb nu een spul gekregen van de dierenarts om te proberen kijken of dat helpt...want mijn paardje heeft enorm jeuk aan haar benen.

het is gewoon een moeilijk iets mok...ga haar benen scheren of knippen (veel behang) dat ik dan het schurfmijt goed kan behandelen met spul en ook de mok.Inwendig heb ik haar ook iets gegeven voor mok maar heeft niet afdoende gewerkt.

gr
nicole

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:00

Ik zag vandaag met lopen dat hij een heeeel klein beetje raar liep, en ik keek of er een steentje onder zijn hoef zat. Toen dacht ik aan het sneetje wat ik dacht dat hij in ze kootholte had, maar ik dacht gelijk, misschien was dat geen steentje.. Toen ik even goed keek zag ik dat het inderdaad roze was, en er een klein kloof achtig korstje zat, in zijn andere kootholte ook, ik heb het schoongespoeld, gewassen met betadine en ingesmeerd met uierzalf. Die natte zooi ook, ga nu elke dag na het binnenzetten gelijk even schoonmaken en insmeren. Is dat goed? En met die korstjes, is het dan al 'ver' ?

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:44

Odessa1 schreef:
Kan toch? Soort brok, hoeveelheid brok. Van kuilgras naar hooi?

ze is van hooi naar kuil gegaan.
wel ander brok

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:14

mijn pony had ook erg last van mok. Dierenarts laten komen, hij heeft een spuit in zijn bloedbaan gehad, 3 spuiten die in zijn mond moesten (vond hij echt verschrikkelijk) en van die kleine spuitjes voor op zijn been. peniciline zalf achtig iets, maar die spuitjes op zijn been hielpen nog het meest. Toen de spuitjes op waren en het mok nog niet helemaal weg was hebben we een droogzetter van de boer gekregen, zo'n hele hevige die hij voor de koeien gebruikt, en dat gemengd met mokzalf. Dat hielp ook erg goed. Nu is hij er helemaal vanaf maar we maken het nog elke dag helemaal droog en smeren het ook af en toe nog in met mokzalf.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:17

Sinds ik op vlas over ben heb ik geen mok meer gezien (wel behandeld tot het weg was met uierzalf). Met mij nog een bokker die op vlas is overgegaan. Voor de echte drama gevallen misschien het proberen waard.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:09

Kan mok ook niet in de kootholte verschijnen? vandaag zag ik mijn pony's voeten goed en hij is kaal en enkel korsten rondom de voet alleen niks in de kootholte. Hij heeft geen jeuk oid.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:42

Pelryo schreef:
Kan mok ook niet in de kootholte verschijnen? vandaag zag ik mijn pony's voeten goed en hij is kaal en enkel korsten rondom de voet alleen niks in de kootholte. Hij heeft geen jeuk oid.

Dat kan prima, bij die van mij kwam het ook op zijn voeten en net boven en op de kogel. Hij heeft het toen nooit in zijn kootholtes gehad ;)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:48

Oke, tof dat je reageert. Heb nog 1 vraag. Hij heeft een korstje ( zwart) maar de rest van de huid is gewoon kaal maar heel rustig. Terwijl het rood hoort te zijn toch? nou heeft hij een donkere huidskleur, maar je ziet goed of het rood is en dat is het niet.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:56

Volgens mij kan dat bij elk paard verschillend zijn. Die van mij krijgt altijd alleen maar korstjes terwijl het been zelf er heel rustig en normaal uitziet. Die van mij begint dan ook eigenlijk altijd met droge mok, ik weet niet precies hoe dit bij natte mok ed is.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:00

Het zou ook rasp kunnen zijn maar dat heb ik nog nooit in het echt gezien.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:30

Het gaat maar niet weg? Ik behandel zijn voorhoeven elke dag maar ik merk niet zoveel verschil, is dat normaal voor 1,5 week ongeveer?