Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:De maag laten controleren op maagzweren.
Tigra_ schreef:Dat ben ik ook zeker van plan dus die ga ik na het weekend even bellen misschien een hele domme vraag maar doet elke dierenarts maag onderzoeken? Ik heb echt totaal geen idee hoe dat werkt en ik heb normaal gewoon een dierenarts die volgens mij voornamelijk ook vee doet enzo. En zijn er nog meer "symptomen" voor een maagzweer?
ramira schreef:Ik lees even mee, en heb tegelijk ook honderd vragen
Sinds vorige week donderdag ben ik erachtergekomen dat mijn paard aan het luchtzuigen is. Ik had dit nog nooit gezien en is ook iets van de laatste tijd denk ik. Hij doet het niet regelmatig, heb het deze week in de gaten gehouden en hij doet het voornamelijk nadat hij zijn krachtvoer had gehad. Ik vermoed dat hij een maagzweer heeft hij is ook iets afgevallen en een beetje lusteloos, terwijl met deze vrieskou is hij meestal veel allerter en joliger.Heb nu sinds zaterdag de voerbak uit zijn stal gehaald(hier zoog hij namelijk op) en hem meteen op meer ruwvoer gezet en een kwart krachtvoer in plaats van 1 kilo. Verder krijgt hij nu bij zijn krachtvoer lucerne en pronutrin om de maagewand wat te kalmeren en de zuurgraad iets naar beneden te halen.Dit voor ik in zo'n flexibele bak waar hij geen kracht op kan zetten Hij krijgt zo goed als onbeperkt hooi/kuil. Verder heeft hij een horsylyx liksteen en zo'n himaliya liksteen.En ik ben even iets minder intensief aan het trainen. Oh ja hij staat smorgens gemiddeld anderhalf uur in de paddock smiddags ook anderhalf uur en daarbij rij of longeer ik hem gemiddeld een uur per dag.
Sinds ik zaterdag de voerbak eruit heb gehaald heb ik hem niet meer zien zuigen.
Hebben jullie nog suggesties, voordat ik de DA meteen halsoverkop ga bellen???? of zouden jullie het heel anders aanpakken???