[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:02

Inoterry schreef:
Als ik het er in de wei oplaat is het netje er binnen 2 minuten afgesloopt :o :D . Bovendien heeft Ino eigenlijk geen last zolang hij met zijn hoofd naar beneden staat.

Paard dat pollenallergie heeft zou toch juist ook last moeten hebben als hij met hoofd naar beneden staat. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd, het is nog allemaal nieuw voor mij. Paard heeft het pas sinds vorig jaar. Maar heeft het bij jouw paard dan niet met de zon te maken??

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:03

Hangt denk ik ook van de grootte van het paard en hoofd af, Roos is best groot en heeft ook wel een groot hoofd, dus daarbij gaat dat netje van het masker net niet helemaal over de neus heen.

En met neus naar beneden schudt Roos ook niet, dan heeft ze het veel te druk met eten.

sjanien

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:09

Mijn paard heeft een groot hoofd maar ik heb dan ook extra groot. Ik heb de verkeerde gekregen en weer terug gestuurd en toen hebben ze mij weer de verkeerde gestuurd. Ik wou eigenlijk een maat kleiner. Maar nu past hij wel mooi over de neus heen en dat is toch wel heel belangrijk.

Uniek schud ook niet als hij aan het eten is. Niet omdat hij er dan geen last van heeft maar hij vind het gras veels te lekker.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:46

Het schudden begint bij Ino als het neusvlies is geïrriteerd, en er komt "wind" in de neus. Als ik met Ino zonder netje loopt, en hij heeft het erg te pakken, duwt hij zijn neus tegen mijn rug. Dan schud hij ook niet meer. Ik denk dat als Ino met zijn hoofd naar beneden staat, dat dan de luchstroom de geïrriteerde delen in zijn neus niet raken, en hij daarom dan ook geen last heeft.
Dat lijkt mij ook de verklaring van de werking van het pollennetje eigenlijk, de mazen zijn namelijk te groot om pollen tegen te houden. Maar de luchtstroom word wel verminderd.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:07

Toch blijf ik me afvragen of paarden die met graseten geen symptomen hebben wel hooikoorts hebben !! Te druk met eten en dus niet schudden. Dat kan niet als je echt allergisch bent ergens voor.
Mijn paard schudt en briest ook als hij gras eet. Een allergie stopt echt niet omdat ze het te druk hebben met eten, lijkt mij !
Dus misschien dan een andere oorzaak voor het hoofdschudden als hooikoorts ?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:22

Die van mij schud ook op de wei, alleen niet in de stal.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:20

heb my way vandaag gereden en is nog steeds schudvrij

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:25

Vandaag was Niek ook weer schudvrij :?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:44

Ook vandaag met de zon weer schudvrij .... bij jullie ook ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:32

was eergister al een hooikoortsalarm he?

de hazelaar bloeit en daar konden hooikoortspatienten dus last van hebben.
maar omdat het harder gaat waaien en gaat regenen komen de pollen niet de lucht in dus was dat weer gunstiger.
weet niet of het bij jullie nu dus ook harder waait of regent?

in regen schud ap helemaal nooit trouwens

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:23

Niek staat nu op de wei maar zag hem wel een paar knikjes maken, niet echt erg eigenlijk.
Er staat hier een harde wind maar is wel droog.

Geven die hazelaardingen van dat gele spul af? De buren hebben takken gesnoeid met van die bruine dingen er aan en daar komt allemaal geel poeder uit als je ze verplaatst.

Heb trouwens m'n neusnetje binnen. Ben benieuwd of hij past.

feya1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:19

ik heb ook een pony die pollenallergie heeft, in de winter heb ik totaal geen last, maar in de lente en zomer kun je echt merken dat hij last heeft, de hele tijd schudden met zijn hoofd en daarom doen we een netje op zijn neus en dat helpt heel goed. je ziet ook dat hij een natte neus heeft als hij last heeft van de pollenallergie.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:22

die van mij had vandaag ook iets last,weer meer briezen jeuk aan de neus,en schudden met het hoofd van die knikjes,toch maar weer het neusnetje eraan doen..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:33

Zodra het hier ook beter weer word doe ik Uniek in de wei ook weer het masker op. Maar tot nu toe heeft hij er nog geen last van.

De druppels die ik gaf heet "puur pollen". Is het beter als je die in de mons spuit? Daar ging het hier laatst over.

Zijn er ook mensen die allergitum geven? Dat is volgens mij van VSM en zit in zo'n groen flesje? En wat is jullie ervaring met dit middel?

feya1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:18

ik heb alleen een netje om de neus, maar zijn er ook druppels ofzo die je kunt geven? en helpt dit goed?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:18

Puur pollen is idd speciaal tegen hooikoorts. Ik geef het op een klein stukje brood. Maar je mag het niet gelijk geven met krachtvoer, dan werkt homeopathie niet goed.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:04

Vandaag neusnetje gepast. Maar het is echt veel te lang :+ Niek werd er helemaal kriegel van. De breedte is wel goed. Eens kijken of ik er wat op kan verzinnen dat het beter past.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:05

Je kan er aan de bovenkant gewoon een stukje afknippen.

Of dubbelvouwen, dat doe ik ook :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:13

Ik zit met de klittenbandjes dus kan er niet zo maar een stuk afknippen. Dan moet ik die er eerst allemaal afhalen.
Maar ik kan wel onder de klittenbandjes de 'stof' over de hele breedte een stuk omhoog dubbelvouwen en deze met wat steekjes vastzetten.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:17

@singasong: dan heb je een masker of niet? Die kun je inderdaad niet zomaar afknippen. Is die echt veels te lang dan? Bij Uniek hangt die ongeveer een cm over de neus heen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:20

hoi,
Ik heb volgens mij ook een paard met pollenallergie, briezen en het hoofd op en neer knikkend!
Nu lees ik hier dat puur pollen werk tegen dit soort dingen.
Waar is dat te verkrijgen, en waar is het netje te verkrijgen??
Gaat een pollenallergie weer over??

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:30

sjanien schreef:
@singasong: dan heb je een masker of niet? Die kun je inderdaad niet zomaar afknippen. Is die echt veels te lang dan? Bij Uniek hangt die ongeveer een cm over de neus heen.

Nee, heb alleen een netje. Het is maat full.
De onderkant, daar waar het met een bolling loopt zat helemaal over zijn bovenlip heen zo z'n mond in.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:05

Ik heb ook alleen een neusnetje voor het rijden. Die kan ik bij het klitteband los halen en er een stuk afknippen. Dan is die wel veels te groot ja.

Puurpollen kun je bij de paardendrogist bestellen. Het neusnetje voor het rijden heb ik daar ook besteld. Het masker voor in de wei weet ik eigenlijk niet meer waar die vandaan komt, maar waarnschijnlijk ook van de paardendrogist. Kun je kijken op www.paardendrogist.nl. Ze hebben wel meerdere middelen tegen pollenallergie, is gewoon een beetje proberen wat het beste helpt bij je paard.

Pollenallergie gaat volgens mij niet over. Wel kan het ene jaar erger zijn dan het andere. Uniek had er vorig jaar heel erg last van en kon je niet op een normale manier met hem rijden. Het jaar daarvoor was het een stuk minder.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:28

singasong schreef:
sjanien schreef:

Nee, heb alleen een netje. Het is maat full.
De onderkant, daar waar het met een bolling loopt zat helemaal over zijn bovenlip heen zo z'n mond in.

Maar als je alleen een netje hebt (deze dus?) kan je er aan de bovenkant toch gewoon een stukje afknippen of dubbelvouwen?
Er zit dan toch iets los bij om 'm aan de neusriem vast te maken, die kan je ook ipv helemaal bovenaan het netje, gewoon een stukje naar beneden doen zeg maar.. zo heb ik 'm en dat wat er van het netje boven het vastmaak ding zit dubbelgevouwen.

Al leg ik het geloof ik niet helemaal duidelijk uit :+ maar als je hetzelfde netje hebt als ik kan je er wel makkelijk een stukje afknippen/dubbelvouwen.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:19

Ik kon dat ook inderdaad bij mijn neusnetje. Maar denk dat ze dan een andere heeft?