Na even zoeken kwam ik op dit topic uit... Mijn verzorgpaard heeft onverklaarbare jeuk. Ik gok dat hier veel ervaringsdeskundigen zijn die misschien wel weten wat het kan zijn?

Paard staat sinds maart tot op heden onder een deken, van top tot teen. Ondanks dat er dus geen beestjes bij kunnen, heeft ze nog steeds enorme jeuk.

Foto van haar pyjama

Ook is ze getest op schimmel, de uitslag was negatief. Dit was te verwachten, want de andere twee paarden op de wei hebben nergens last van.
Uit bloedtesten op allergieën kwam ook niks.
In de manenkam heeft ze hele dikke, losse huidschilfers. Het is duidelijk dat ze hier ontzettend veel jeuk heeft. Maar ook op haar hals heeft ze vreselijk jeuk, op haar hoofd, etc. Eigenlijk over haar hele lichaam vindt ze het heerlijk om geborsteld en gekriebeld te worden.
Hierbij wat foto's van haar plekken:

(haar masker ging elke keer over haar ogen zitten, daardoor heeft ze nu een paar dagen zonder gestaan en zoals je ziet: meteen plekken van het schuren, tot bloedens toe)

(dit is geen modder, het zijn echt verdikkingen van de huid/opstapeling van schilfers???)
Het is overigens een raadsel waar ze aan schuurt, want alles is afgezet met stroom zodat ze nergens bij kan. Maar als ze echt willen, kunnen ze natuurlijk altijd. Ze is namelijk al betrapt dat ze tijdens het liggen/rollen haar hoofd krabt met haar hoeven...
Paard is verder wel erg alert, heeft veel energie (vindt het heerlijk om een rondje te rijden, wil dan ook zo hard mogelijk, oortjes er goed op, flink wakker). Ze glimt ook mooi.

Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn? Ik ben een leek op dit gebied

Bedankt alvast voor het meedenken en sorry dat ik zo kom binnenvallen!