[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dookia

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:51

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:08

Gewoon blijven geven Dookia - duivelsklauw is heel wat minder ingrijpend dan buut. Wellicht dat het op de lange termijn problemen kan geven maar dat valt reuze mee.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:10

Jannepauli schreef:
Gewoon blijven geven Dookia - duivelsklauw is heel wat minder ingrijpend dan buut. Wellicht dat het op de lange termijn problemen kan geven maar dat valt reuze mee.

Maar dat doet Dookia dus, al langere tijd geven .... Toch Dookia ?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:14

Van alles en nog wat kan maagzweren geven - van aspirine tot en met stress.. misschien had je de post die je quotte, even verder door moeten lezen. Het was overigens ook maar geschreven door iemand zonder enige kennisachtergrond en hij/zij gaf het paard al 3 jaar lang duivelsklauw, dagelijks. In het hele verhaal staat nergens dat duivelsklauw de echte oorzaak was - dat is een aanname.
Misschien moeten we Dookia's plan en advies van haar DA niet telkens torpederen door op het net te gaan zoeken naar allerlei rampenscenario's..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:19

Ik had alleen even wat meer gezocht op internet erover. Mijn dierenarts waarschuwt tegen ( langdurig ) gebruik van duivelsklauw. Dat is wat ik Dookia wilde vertellen.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:20

Maris schreef:
Jannepauli schreef:

Maar dat doet Dookia dus, al langere tijd geven .... Toch Dookia ?

Ja hij kreeg het al van in juni

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:21

Dookia, ik wil je ook absoluut niet onzeker maken erover. Maar ik schrok dus een beetje toen ik las dat je weer duivelsklauw ging geven omdat ik in mijn achterhoofd die waarschuwing van mijn paarden da hoorde.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:21

Dat snap ik wel maar dit is toch een bijzonder geval. En Dookia moet roeien met de riemen die ze heeft.
Overigens is Boswellia een goede pijnstiller, zonder bijwerkingen. Dat is wellicht te overwegen, zeker als het paard aangetoonde zweren heeft.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:37

Ik zal mij informeren over die boswelia. Nu shamrock had niets van maagzweren bij de gastroscopie. Ik snap dat je het lief bedoel Maris maar ik weet soms ook niet meer wat te doen...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:44

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:47

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1104/25369 hier kan je alle ingredienten zien van de duivelsklauw die ik geef. Er zit ook gember in
Gember (Zingiber officinale) zorgt voor een goede spijsvertering. Gember is zuiverend, werkt pijnstillend en ontstekingsremmend. Het is een antioxidant, werkt antiseptisch, slijmoplossend, ontspannend, stimulerend, ontgiftigend, is goed tegen verkoudheid, slijmvliesontsteking, vermoeidheid, hoge bloeddruk, bloedstolsels, koorts en darmklachten als diarree.

en nog een heleboel dingen het is dus geen pure duivelsklauw.

Zowel ik als mijn dierenartsen proberen echt het beste voor hem te doen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:56

Daar twijfelt ook helemaal niemand aan, denk ik, Dookia !

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:39

Vanavond een alerte pony knabbelend aan zijn voordroog. Hij had vanmorgen een pijnstiller gekregen voor zijn been en dat ging al stukken beter. We hebben een dik half uur gegraasd en dan nog wat krachtvoer gegeten en een wortel!. Het enige mindere dat ik kan zeggen over vanavond is dat hij weer een beefaanval kreeg. Deze keer heb ik het gefilmd. niet verschieten maar je kan zien dat hij sterk vermagerd is.

http://s24.photobucket.com/user/dookia1 ... e.mp4.html

Hij heeft zijn duivelsklauw goed ingenomen ook.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:48

Ach ach..
Iets neurologisch? Een bijwerking? Wat kan het toch zijn?

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:59

ik stuur het morgen door naar Dr lefere van Merelbeke, die hem daar heefft behandeld. Misschien weet zij wat het zou kunnen zijn. Ik denk aan magnesium of selenium of vitamine E tekort

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:05

dookia schreef:
ik stuur het morgen door naar Dr lefere van Merelbeke, die hem daar heefft behandeld. Misschien weet zij wat het zou kunnen zijn. Ik denk aan magnesium of selenium of vitamine E tekort

daar dacht ik ook aan,magnesium tekort,vooral.Hij is veel waardevolle zouten verloren door de diarree.
Ik kan trouwens het filmpje niet zien,waarom weet ik niet.
Heeft hij electrolyten gehad?

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:16

Neen bij de laatste bloedtest waren zijn electrolyten in orde. Morgenavond weet ik de toestand van zijn electrolyten nu

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:49

Zou het een plostelinge glucosedaling kunnen zijn? Weet niet eens of dit kan, maar dit kan ook het beven veroorzaken.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:08

mmm zou misschien wel kunnen setteli

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:46

ik heb dit nl gehad vlak na mijn bevalling (misschien iets heel anders) en toen beefde ik ook ontzettend. Kon het niet helpen. Had het nl niet koud afzo. Er werd toen gezegd dat dit kwam door een laag glucose ivm grote inspanning. Even wat suiker genomen en toen was het weg.
Misschien even overleggen met je DA?
Hoop dat je iets kan vinden, die onzekerheid is zo erg.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:16

Ik moest direct aan een koude rilling denken , maar dat strookt niet echt met dat hij er zo fit bij staat volgens jou.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:20

Dookia, gek hoor dat beven...

Geerke, gefeliciteerd!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:03

CarolineCF schreef:
Jannepauli schreef:
Kennen jullie Coupony?
Het is een site waar je je kunt inschrijven op hun nieuwsbrief en dan krijg je eens in de zoveel tijd leuke aanbiedingen, met veel korting.
Momenteel loopt er een aanbieding voor paardenmassage door Monica Goold - zij werkt volgens de Jim Mastersons methode. Ik heb daar gebruik van gemaakt en ik heb haar vanmorgen hier gehad: ze heeft Pauli gemasseerd en het resultaat is opmerkelijk! Deze methode is heel zacht ( niet zo keihard als de Happy Athlete massage) en het was een weldaad om te zien hoe Pauli al die opgekropte Cushing ellende uit haar lichaam liet varen. Aanrader!
De massage kost normaal 75 euro ( 1 a 2 uur massage), nu betaalde ik 49 euro.
http://www.coupony.nl/landelijke-deals

m
Leuk om te horen dat jij ook zo'n fijne ervaring hebt met Monica, Jannepauli! Ik werk bij http://www.coupony.nl waar nu ook de actie voor een behandeling door Monica draait en we hebben net met haar gesproken over het idee om korte introductiecursussen "equine bodywork" van een dag aan te bieden voor iedereen die zelf zijn paard zou willen kunnen steunen. Denken jullie dat daar interesse in zou zijn? Het lastige is dat je eigenlijk altijd 4 minimaal mensen nodig hebt die zichzelf samen aanmelden - daarom twijfelen we een beetje (Monica heeft in Nederland namelijk geen eigen trainingslocatie).

Beetje afhankelijk van waar en wanneer, maar ik heb interesse! Wil je me mailen als je meer info hebt? info@dierfysio.nu Dankje!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:24

Jee wat een drama met je pony Dookia, je wil het beste voor ze en kan niks doen, zo erg dat gevoel van machteloosheid -O-

Hier gaat het heel goed met Focus, hij begint weer voller te worden, kijkt veel vrolijker uit zijn ogen, vraagt weer om aandacht en is heel de dag in de weer met de 2 jarige hengst, rennen, steigeren , bokken en elkaar lekker bijten, hij leeft echt helemaal op.
Hij krijgt trouwens ook weer een beetje kuiltjes boven zijn ogen.
Ben zo blij dat ik met de medicatie begonnen ben ondanks zijn lage waardes.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:21

Fijn dat Focus zo vooruitgaat Darwin!

Hier juist eerder het tegenovergestelde. Qua uiterlijke symptomen is Sen wel wat vooruitgegaan, maar verder is ze juist minder vrolijk geworden. Ze ziet er vaak wat moe en depressief uit. ACTH is deze week weer gemeten (na 10 weken 1/2 tablet) en die is nu goed. Dus we gaan haar nu 1/4 geven gecombineerd met monnikspeper, kijken of ze daar wat van opleeft.