Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

), wilde hem even laten opdrogen en dan de deken op, maar toen ik even later terugkwam had hij al fijn geschuurd, vlechtjes zagen er mooi uit
Dus voor de jeuk zou ik meteen de deken moeten opdoen, maar gaat dat wel als hij nog nat is? Of moet ik hem eerst aan de hand laten drogen?
). Zand onder de deken is ook niet mijn ding neen. Maarja, vorige keer had hij ookal geschuurd dus eigenlijk had ik het moeten weten, maar niet bij nagedacht blijkbaar .. pas toen ik de weide in ging dacht ik "oliebol, had die deken meteen op moeten doen"
Zolang de temperatuur hoog blijft zullen de vliegjes actief zijn dus dat is een goede graadmeter.
Dan dacht ik dat het wel ging, 2 dagen later toch maar weer opgelegd en zo een paar keer, volgens mij is die pas eind oktober (misschien zelfs begin november?) echt volledig afgegaan.
Was maar een dag of 3 uit noodzaak (mijn 2 echte dekens zaten in de lappenmand
) maar dat was blijkbaar genoeg
Wel spijtig, maar niks aan te doen, hij heeft er verder ook geen last van.
Binnenkort staan ze heel het jaar met deken
Vie schreef:Ze is ontwormd voor ze in de nieuwe kudde kwam (juni), en altijd op regelmatige basis. Met wormen heb ik bij haar nog nooit problemen gehad. Ze ziet er ook totaal niet uit dat ze wormen zou hebben, al weet ik dat dat geen garantie is.Mestonderzoek doe ik niet aan, omdat dat geen uitsluitsel biedt. Ik heb dat namelijk wel gedaan in het verleden, kwam niets uit maar betreffende paard zat wel onder de wormen... Maar van wormen, daar schuren ze hun ogen en manen toch niet van kapot? Haar staart is eigenlijk hetgene waar ze het minste schuurt.

(of Befix)
.