[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:09

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:14

tiwi1969 schreef:
Ik moest goed kijken hoor om de vlek te zien, valt wel mee dus.

Foto is ook niet van denderende kwaliteit, dus zodoende dat het wellicht niet enorm opvalt. ;) Sta je erbij valt het goed op. :j

Muzefee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:15

tiwi1969, heb je het idee of Eczema Balsem z'n werking heeft? :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:35

Meiden, ook hier goed nieuws. Bregh schuurt sinds ze de QHP dekens heeft, niet meer! *\o/*

Ze heeft nu al haar voer van Marstall, en het gaat goed.

Dus ik heb straks een (nu nog stukke) RSIH 195 in de aanbieding, wordt nog gewassen, worden nog foto's van gemaakt en wordt nog gemaakt. Zodra de renovatie achter de rug is. :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:36

Muzefee schreef:
tiwi1969, heb je het idee of Eczema Balsem z'n werking heeft? :)

Ik breek even in, bij ons op stal heeft een pony vrij heftige ZE, en die reageert goed op de mentol en tijm die in de exema balsem zit. Ik heb voor alle zekerheid ook maar een flesje meegenomen...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:42

Ik doe sinds gisteren de voorste twee sluitingen van de rsih gekruisd en hij heeft al twee dagen zijn hoody op gehouden

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:29

Ik heb zelf echt positieve ervaringen met Eczema Balsem, de methol verlicht de jeuk en het is vrij vet dus zorgt er ook voor dat de korstjes niet kriebelen.
Na een week behandelen worden de manen wel wat vettig, dan was ik ze uit met teershampoo van het zelfde merk.
Ik behandel alleen de aangetaste plekjes, waar de deken niet beschermt. Inmiddels zit er bij Blacky alweer een cm haar op zijn maantop en zijn alleen de randen nog aangetast.
De hoody blijft ook steeds beter op(minder jeuke, dus schuurt minder) en eigenaren van andere paarden op stal helpen door steeds zijn oren weer door de hoody te doen als ze eruit zijn. ;)

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:04

Rambo deken in engeland is nu 61pond die wil ik graag bestellen alleen kan iemand mij vertelle welke maat ik moet hebben? hij heeft nu maar 185

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:36

Biies schreef:
Rambo deken in engeland is nu 61pond die wil ik graag bestellen alleen kan iemand mij vertelle welke maat ik moet hebben? hij heeft nu maar 185

Waar en hoeveel zijn de verzendkosten dan?

http://www.horseware.com/rugsizing.asp

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:41

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:53

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:44

Hoi, ik heb een vraagje over jeuk aan de oren bij mijn pony, hier zitten vast een hoop mensen met ervaring :(:)

Even de achtergrond uitleggen: ik heb twee shetlanders en die hebben twee weken geleden allebei aan een oor een ontsteking gehad. Veearts dacht aan een bacteriele infectie, geen beestjes. Hoewel ik bij mijn merrie wel een keer wat knut-achtige mugjes heb gevonden, maar die kunnen natuurlijk op het warme oor zijn afgekomen.

Ik heb zalf (fuciderm) gekregen van de VA, bij de merrie is de jeuk zo goed als weg. Maar, bij mijn ruintje is het sinds een paar dagen weer heel heftig terug :\ en nu heeft hij er echt last van en heeft gisteren dus ook de buitenkant van zijn oren kapot geschuurd.

Ben dus weer 2x daags met de zalf begonnen.
Maar ik vraag me af of het nu verstandig is om hem een vliegenmasker (met oren) op te doen. Aan de ene kant lijkt het me goed zodat er iig geen nieuwe vliegen/muggen bij kunnen, van de andere kant ben ik bang dat het juist de hele tijd op de wondjes gaat irriteren waardoor hij nog meer zou schuren/krabben.

Als er iemand advies heeft, graag :)

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:51

Hallo allemaal, Sorry dat ik af en toe eens binnenval. Probeer zo veel mogelijk mee te lezen maar het hele topic door lukt helaas niet ivm tijdgebrek.

Wat ik me afvroeg of jullie al meer smeerseltjes hebben die werken tegen de kriebels. Ik heb een tijd de Ivanhoe gebruikt. Was hier best tevreden over omdat het zo vet is, schuurt de deken ook niet. Alleen dit gaat erg snel op en neemt de jeuk niet weg. Ze staat op dit moment op de Puur Culico. Hiervoor heb ik twee kuren Drainage compostium in combinatie met de Culico gegeven maar gestopt met de Drainage.

Ik hoor graag van jullie.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:16

Biies schreef:

6 feet is dat geloof ik. Maar wat een goede site, daar heb je als shetlanderbezitter ook wat meer keuze. Er staan verschillende dekens op vanaf 4 feet.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:55

gemske schreef:
Hoi, ik heb een vraagje over jeuk aan de oren bij mijn pony, hier zitten vast een hoop mensen met ervaring :(:)

Even de achtergrond uitleggen: ik heb twee shetlanders en die hebben twee weken geleden allebei aan een oor een ontsteking gehad. Veearts dacht aan een bacteriele infectie, geen beestjes. Hoewel ik bij mijn merrie wel een keer wat knut-achtige mugjes heb gevonden, maar die kunnen natuurlijk op het warme oor zijn afgekomen.

Ik heb zalf (fuciderm) gekregen van de VA, bij de merrie is de jeuk zo goed als weg. Maar, bij mijn ruintje is het sinds een paar dagen weer heel heftig terug :\ en nu heeft hij er echt last van en heeft gisteren dus ook de buitenkant van zijn oren kapot geschuurd.

Ben dus weer 2x daags met de zalf begonnen.
Maar ik vraag me af of het nu verstandig is om hem een vliegenmasker (met oren) op te doen. Aan de ene kant lijkt het me goed zodat er iig geen nieuwe vliegen/muggen bij kunnen, van de andere kant ben ik bang dat het juist de hele tijd op de wondjes gaat irriteren waardoor hij nog meer zou schuren/krabben.

Als er iemand advies heeft, graag :)

Ik denk dat een vliegenkap niet gaat irriteren, dat zit niet strak om de oren en is vrij licht spul, ik denk dat dit dus wel een goede oplossing is.
Bij ons paard moet het ook, (ik heb dan wel een hele eczeem kap want alleen vliegenkap beschermd niet haar hele gezicht) maar anders worden haar oren ook kaal van de eczeem.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:05

Ik ben voorzichtig positief over de Derfen. Tot nu genezen de wondjes op Veer dr hoofd mooi en heb ik nog geen nieuw geschuur waargenomen. Ook de mokplek heb ik ingesmeerd en beginnen de korsten los te laten.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:12

Dank je Miranda!
Ik heb het inderdaad gisteren geprobeerd en hij ging er niet mee schuren gelukkig. Het is ook een vrij groot masker voor zijn hoofd, maatje minishet is niet te vinden :)
Het is net of er twee ezels in de wei staan :=

De VA komt straks ook weer kijken, hopelijk gaat het weer de goede kant op nu.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:23

Ik heb mijn masker op maat laten maken voor de shet, want maat XS was nog meters te groot.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:27

De VA is geweest, het is moeilijk te zeggen waar de infectie van komt. De kans is groot dat het toch een allergische reactie op een steekbeestje is, ook omdat Saros aan de rand van zijn oren een soort bultjes had. Maar wel vreemd dat er verder nergens wat zit, hij heeft hem helemaal nagekeken op parasieten verder.

Dus nu krijgen we een nieuw zalfje en dan maar kijken of dat alles weg krijgt.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:48

Ik zoek voor mijn afstudeeronderzoek naar jeuk en gedrag mensen met zomereczeempaarden die mee willen werken dmv invullen van een vragenlijst. Je kunt me hiervoor pben, dan stuur ik m op

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:03

Goeden 'euhhh' avond is het...

Ik kom hier zo maar eens binnen rollen, mijn pony heeft zomereczeem (goh verrassend wat deed ik anders hier). Nou vroeg ik me af heeft een van jullie ervaring met Musté Balsem??

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:21

ik wil het product derfen gaan proberen...
(tja je probeerd alles uit)

maar lees diverse keren dat het zwart spul is en dan je pony erg vies wordt.
mijn haflinger heeft dus witte manen... krijg je die manen weer schoon met shampoo??

verder gebruik ik cullico, en mocht ze geschuurd hebben smeer ik zinkzwafel pasta erop of bio-huidolie..

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:24

je haflinger word erg vies
de volgende dag zie je nog waar je heb gesmeerd ( bij mij dan ) maar met wassen worden je manen en je hele haf weer helemaal schoon ! :D

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:32

nou dan gaan we het maar eens proberen...

het werkt toch wel??? althans bij de meeste dan??

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:34

Hier werkt het super. :j

Zolang je niet elk weekend op concours oid. hoeft zou ik me niet te druk maken over de kleur. :n

Succes en laat ons weten wat het doet! :D