[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:42

hmm everline was duurder toch?
is het geen equitheme? :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:50

Ik heb gisteren al gemerkt dat de oortjes bij de sweet itch er snel uitgaan... wel jammer, want vond dit een ideaal systeem om de voorpluk te beschermen. En ga echt niet nu al een kap op zetten.
Ga eens kijken wat ik kan uitvogelen om hem zo te laten zitten.... Misschien sloop ik het elastieken bandje wel van mijn bucas af en plaats ik hem daarover heen ofzo... even kijken wat mogelijk is.

Hoe doen jullie het trouwens met de sweet itch en regen? Nu staat mijn ponynog niet de hele dag op het land, maar als ze dat straks wel gaan en het regent? De bucas buz off en de ivanhoe en de pagony liet ik altijd gewoon op, die droogden snel. Maar hoe zit dat met de sweet itch?
Ik kan helaas niet s ochtends mijn dekens wisselen... dus zit echt met een probleem dan.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:56

heej mensen heb een paar pagina's van jullie topic gelezen (ga nou net weer niet alle pagina's lezen :P )
mijn paard heeft ook zomerexeem. ik weet niet of dr ook iemand van jullie vlakbij hoogezand (groningen) woont maar bij de outlet van de welkoop hebben ze daar hele goedkope exeemdekens. mijn moeder heeft dr vorig jaar (met wat onderhandeling) 3 voor 50 euro kunnen krijgen!!! ze zijn heel goed (zat ook eentje bij van pagony enz.) en we hebben dr ook nog eentje gekocht die is helemaal super(weet alleen niet wat voor merk dat is:P
ik dacht misschien een tip

groetjesss

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:57

verkopen ze daar eczeemdekens dan ?

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:59

ja af en toe hebben ze daar nog best wel bruikbare paardenspullen tussen zitten. zo ook exeemdekens... laatst zag ik ze weer liggen (weet niet of ze dr nu nog zijn maar ze krijgen regelmatig weer nieuwe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:02

dan zal ik eens kijken :)

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:05

max heeft nu ook een exeemdeken daarvan op (omdat zijn kont gatenkaas was geworden) en hij is nog helemaal heel.:D ik denk dat we nu ongeveer een stuk of 4 dekens hebben :D:P

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:18

@saskiemax: ik woon daar ook vlakbij maar heb het nog nooit gezien.

bij mij blijven de oortjes wel gewoon zitten bij de rambo sweet ich hoody.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:30

Naaltje schreef:
hmm everline was duurder toch?
is het geen equitheme? :)

Nee, kennis heeft me gisteren gebeld toen ze er echt voor stond en zij zei everline :') Ik zal het zaterdag wel zien :D Ach ja, voor die prijs kun je een reserve niet laten liggen he ;)

Hoe wassen jullie jullie dekens? Ik kan die wel professioneel laten wassen, maar dan ben ik het deken 2 tot 3 weken kwijt.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:31

angelax schreef:
@saskiemax: ik woon daar ook vlakbij maar heb het nog nooit gezien.

hoe bedoel je dat dat je nog nooit de outlet hebt gezien of nog nooit de exeendekens daar??
ze liggen meestal in zown bak allemaal als pakjes( met een touwtje eromheen)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:36

je kunt net zo goed alleen babyolie gebruiken inplaats van die dure dingen die niet helpen :P
mijn pony heeft zomereczeem en ik spuit alleen de manen en staart in met babyolie.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:38

ja.. babyolie verbrandt natuurlijk helemaal niet in de felle zon? ik zou ermee uitkijken ;)

@chipieke; inderdaad voor dat geld kun je hem niet laten liggen! :D
wassen heb ik met de equitheme overigens gewoon hier in het wasmachien gedaan :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:45

Naaltje schreef:
ja.. babyolie verbrandt natuurlijk helemaal niet in de felle zon? ik zou ermee uitkijken ;)

en die van mij krijgt er alleen maar meer jeuk van :+

ik houd het wel bij, kamillosan en mijn olie mengsel en cowboy magic om haar manen soepel te houden onder de deken

ik was de boett en de fly free ook gewoon in de wasmachine,
op 30 graden en met wasnoten, de boett is minstens 5 keer gewassen en ziet er nog prima uit, ook de elastieken doen het nog prima

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:47

wasnoten? :o

cowboy magic heb ik voor mijn haarbal nu ook, dat werkt echt fijn voor de haren! :) vorig jaar heb ik azijn gebruikt tegen de vliegen, maargoed dat werkte ook niet hard :+
tea-tree en uiercreme wil ik nog proberen, maar het lijkt me allemaal zo'n smeerboel te worden :o

die babyolie heb ik ook 1x gedaan trouwens, toen regende het de dag erna, hele vette plek op paardlief zijn hals _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:58

irissahorse schreef:
je kunt net zo goed alleen babyolie gebruiken inplaats van die dure dingen die niet helpen :P
mijn pony heeft zomereczeem en ik spuit alleen de manen en staart in met babyolie.

dan heeft jouw paard misschien last van kriebel........maar een echte Ze-er laat zich niet tegenhouden door een beetje baby olie....

Knollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:00

Die van ons gaan goed.

Geen deken momenteel. Wel een drainage kuur gegeven voor aanvang van muggenseizoen. Op stal in de schemering. Voor de rest gewoon buiten.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:16

Hey iedereen,

Ik heb van een kennis gehoord dat hij een paard had met zomerexceem en dat dat is verholpen door te scheren en nog zalf te smeren. Hebben jullie hier ervaring mee en wanneer zouden jullie het dan doen? Ik zou dan -als het helpt- scheren en dan een eczeemdeken opdoen. En 's nacht dan misschien een fleecedeken op omdat het nog best koud is? Of nog een dikkere deken?

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:16

ik heb een vraagje mijn paard heeft zomers altijd last van plekken op zn schouder oplopend naar de schoft.
hij heeft dit maar aan 1 kant van zn lichaam, het ziet er uit alsof de huid geirriteerd is.
het worden kale plekken met korstjes erop.
zou dit ook een vorm van zomereczeem kunnen zijn??

Afbeelding

Afbeelding

de foto's zijn niet heel erg duidelijk maar dan kun je wel een beetje zien waar het zit.
ik denk zelf dat zn huid verbrand door de zon, maar misschien heeft iemend hier ervaring mee of tips.
ik hoor het graag.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:17

Ziet er uit als verbranding, helemaal omdat het witte gedeelte is aangetast. Heeft hij aan de andere kant ook wit?
Mijn pony heeft een grote bles, en die verbrand ook bij de neus vaak, smeer het in met zonnebrand ofzo.
Maar n jouw geval zal een deken beter helpen (grote vlekken, bont hé) zou een deken nemen die UV straling weert.

Ben ergens bang dat die van mij het niet haalt dit weekend zonder deken.

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:21

ja zit zelf ook te denken aan verbranding hoor, maar het gekke is dat het maar aan 1 kant komt en altijd op de zelfde plaats, terwijl de andere kant op die plek ook wit is.
en verder verbrand ie ook niet zelfs zn roze neus niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:28

vivalavida:
ap heeft ze ook,alleen niet zo erg

Afbeelding

elk jaar rond dezelfde tijd,maar alleen in het voorjaar! als ze weg zijn,blijven ze ook weg

en elk jaar trekken ze na een tijdje gewoon weer weg.
nu ben ik wel benieuwd hoe het dit jaar gaat omdat zijn selenium nu dus wel op peil is,je weet nooit wat dat voor invloed heeft.

heb wel gewassen met sebacil,dat is ook tegen mijt,want dat kan het dus ook zijn.
maar als ik het gewoon in smeer met sweet itch trekt het na verloop van tijd ook wel weg

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:31

hier wat een duidelijkere foto.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:34

is net op de plaats waar hij vermoedelijk snel zweet???
je zou inderdaad dan denken aan verbranden..huid nat------ > zon er op.
dan verbrand je sneller natuurlijk.

misschien insmeren met een hele hoge factor zonnebrand?
of een dekentje op?

bastion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:40

hij wordt dit jaar pas 3 dus ik ben nog niet met hem aan het werk, dus echt zweten doet ie nog niet.
ja van het spelen maar verder niet.

ja idd misschien een deken maar dan moet het al 1 met hals zijn, want het zit net wat te hoog. hij heeft er op dit moment nog geen last van, terwijl de zon nu op zijn sterkst is.

ik heb het vorig jaar ook ingesmeerd met zonnebrand maar dat heeft dus niks geholpen.

daarom zat ik ook te denken of het toch misschien een vorm van eczeem zou zijn. en of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:42

het is wel een heel aparte plek he voor eczeem?

ik denk wel dat het iets te maken heeft met de zon en minder met vliegjes.
wat voor zonnebrand heb je gebruikt vorig jaar,weet je nog een merk en factor?

zijn neus is ook rood zie ik op de foto,daar verbrand hij ook?