Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:44

tallechie schreef:
Blue_eyes: dat bedoel ik ook. Het paardje kan momenteel niet naar de kliniek toe, maar ook al zou de kliniek het niet zien zitten, zouden ze er toch alles aan moeten doen als de ts dat wil.

Zo bedoel ik het, snap je Lachen

Ik snap het! Ja

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:46

Klara16 schreef:
malih: je hebt een punt. TS is nu een gepeperde rekening aan het betalen voor de nalatigheid van iemand anders... respect hoor!

precies! en die rekening word zo duur, dat als ze naar de kliniek zou gaan het haar waarschijnlijk ook niks uit zou maken. Ik denk dat een gemiddelde bokker toch even 3x achter zijn oren krapt voor hij/zij bedenkt de kosten voor zo'n diertje op zich te nemen.

Want ik weet zeker, dat er niemand hier in het topic is die zegt JUAAAAAAH ikke geef mij die rekening maar. En zolang TS totaal niet moeilijk doet over de kosten denk ik dat ze kijkt van uit de ogen van het dier wat daar het beste voor is. En niet om dat ze het zo nodig alle maal zelf wil doen omdat ze persee DE held wil zijn.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:47

Ik blijf wel met de vraag zitten weer dat geheimzinnige gedoe met die SA voor nodig is. Wat TS doet is toch iets om trots op te zijn?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:48

Als er nog een zaak van wordt gemaakt... geen idee.
Maar dat is niet het belangrijkste Knipoog
Laatst bijgewerkt door Caesar op 11-07-08 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

En de vraag was om die vraag niet meer te stellen Knipoog

malih

Schijnbaar heeft ze er een reden voor. Dat maakt toch verder niet uit... Als zij en de mods een SA goed vinden en goedkeuren. Dan zal daar wel een goede geldige reden voor zijn.

kom op hoor! niet zo sensatie zoeken...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:50

Ik duim hard mee dat dit paardje nog een toekomst heeft.
Ben benieuwd naar de uitslag van het rontgenonderzoek.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:50

Blue_Eyes schreef:

Dat is dan typisch bokt
altijd kritisch blijven. Als het raar klinkt zit er meestal ook iets raars achter. Er hebben hier vroeger nog wel topic over het opkalafateren van héél erg uitziende paarden gelopen. Die TS-ers waren altijd fier op hun prestatie. Deze helemaal niet.

Ik zie niet in waarom ik me niet mag afvragen hoe dat komt.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:53

respect voor de TS! ik snap echt niet hoe mensen dit zover kunnen laten komen..

Ts je zei dat als je eten achterin de mond stopt het er weer uit valt. Maar als je nou eens met een spuitje met daarin vloeibaar voedsel (bijv. dunne slobber) wat erin spuit? dan hoeft hij alleen nog maar te slikken toch?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:54

Klara16 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat is dan typisch bokt
altijd kritisch blijven. Als het raar klinkt zit er meestal ook iets raars achter. Er hebben hier vroeger nog wel topic over het opkalafateren van héél erg uitziende paarden gelopen. Die TS-ers waren altijd fier op hun prestatie. Deze helemaal niet.

Ik zie niet in waarom ik me niet mag afvragen hoe dat komt.

Misschien heeft de TS nu geen tijd om " fier op haar prestatie" te zijn, ze zit nu vol met zorgen over Canjer..

Waarom moet bokt nou zo moeilijk doen?! Ik denk dat het enige wat nu telt het welzijn van dit paardje is.. En niet wie of wat de TS is en de reden van haar SA.. Knipoog

Waarschijnlijk heeft ze daar een goede reden voor, die de Mods ook goedgekeurd hebben, dat is voor mij reden genoeg om niet door te vragen.. Ja

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:55

igor001 schreef:
respect voor de TS! ik snap echt niet hoe mensen dit zover kunnen laten komen..

Ts je zei dat als je eten achterin de mond stopt het er weer uit valt. Maar als je nou eens met een spuitje met daarin vloeibaar voedsel (bijv. dunne slobber) wat erin spuit? dan hoeft hij alleen nog maar te slikken toch?

Ja Hij slikte de Brinta goed door..
Maar dunne slobber of opgeloste brokjes was te veel een soort van "drab" waardoor ze te veel druk op de spuit zou moeten zetten, met het gevaar dat het slangetje eraf schiet..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:55

Omdat er overleg is geweest met de mods over een SA en die het vast niet voor jan-met-de-korte-achternaam goedgekeurd hebben... er zal wel een reden voor zijn en het is niet onze zaak wat die reden is. Aangezien ze die SA heeft zal ze ons wel niet gaan vertellen waarom, snap je wel?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:56

daarom ook Brinta Haha! Haha! Haha! ik heb ook heel wat afgemodderd voordat ik begreep dat dit soort dingen met slobber ed niet gaan Knipoog

Misschien wil TS absoluut niet dat de ouwe eigenaren weten dat het paard bij haar staat..........

kan zomaar Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:57

Blue_Eyes schreef:
Omdat er overleg is geweest met de mods over een SA en die het vast niet voor jan-met-de-korte-achternaam goedgekeurd hebben... er zal wel een reden voor zijn en het is niet onze zaak wat die reden is. Aangezien ze die SA heeft zal ze ons wel niet gaan vertellen waarom, snap je wel?

Haha dat wilde ik ook zeggen, maar jij legt het beter uit! Tong uitsteken (uitleggen is niet mijn sterkste punt via internet..)

Kunnen we weer on-topic gaan en iets bedenken voor Canjer?!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:58

maikeltje schreef:
Ik duim hard mee dat dit paardje nog een toekomst heeft.
Ben benieuwd naar de uitslag van het rontgenonderzoek.

Ik ook..

Intussen heb ik een versleten F5 toets en tien nagels minder.. Nagelbijten / Gniffelen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:00

Wat maakt het nou uit of TS zich (nog) niet kenbaar wil maken?
Misschien heeft ze wel helemaal geen zin om bekend te staan op bokt als 'reddende engel'. Het is haar keuze, en die moeten wij maar accepteren.
Ik heb in ieder geval respect voor TS.
Ze neemt een hele grote verandwoordelijkheid op zich. En ik als ik het zo hoor, is het dier echt wel een vechter. En niet alleen het dier, TS ook. Het lijkt me psychisch, fysiek én financieel erg moeilijk!
Ik hoop dat, mocht het dier het niet meer uithouden. Óók de keuze kan en durft te maken om het dier uit zijn/haar leiden te verlossen.
Maar ik denk dat dit dier er sterk en mooi uitgaat komen en binnenkort lekker met andere paarden in het land kan ravotten Lachen

Ik ben benieuwd hoe de röntgenfoto's afgelopen zijn.

Succes ermee Lachen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:01

KiWiKo schreef:
daarom ook Brinta Haha! Haha! Haha! ik heb ook heel wat afgemodderd voordat ik begreep dat dit soort dingen met slobber ed niet gaan Knipoog

Misschien wil TS absoluut niet dat de ouwe eigenaren weten dat het paard bij haar staat..........

kan zomaar Lachen

Dat is een zinnige verklaring ja!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:05

ooh zie dit topic nu pas..
vind het erg dapper van je en duim met iedereen mee Lachen
hoop dat het goed komt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:05

Stipje voor thuis...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:10

hoe dik/of dun Tong uitsteken is het slangetje waar ze mee voer kiwiko? weet jij dat ?

miss kan ze zoeken naar een spuit met een bredere tuut, zo dat er een bredere slang op past, en ze straks wat meer paarden voer kan geven....

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:11

Jeetje, wat een verhaal zeg. Ik vraag me af wat mensen in vredesnaam bezielt om zo'n mooi beestje zo af te laten takelen. Vreselijk gewoon.
Respect voor de TS dat zij de zorg voor dit paardje op zich neemt! Hoop van harte dat hij er nog bovenop komt, hij zal sowieso een lange weg te gaan hebben..
Ben benieuwd naar de uitslag van de foto's.

De reden dat de TS een SA heeft lijkt me van ondergeschikt belang hier. Er zal vast een goede reden voor zijn.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:12

respect voor ts ik hoop dat het nog wat word met het paardje, heel veel sterkte, wij hebben ook wel eens fruithapjes gegeven aan een paard in slechte conditie

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:16

Snap niet dat er mensen zijn die het zover kunnen laten komen . Als je er niet voor wil zorgen neem dan geen paard, ik kan daar zo boos van worden Boos! . Jammer dat hij naar jou gebracht is in deze toestand, als ze eerder waren geweest dan had dit dier niet zo hoeven lijden.
Ik vind het echt super wat je doet! Van zulke mensen zouden er meer op de wereld moeten zijn.
Ik zou je geen aanvullende tips kunnen geven. Ik wens je enorm veel sterkte en duim voor jou en het paard. Ik ben benieuwd naar de uitslag van de foto's.

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:22

Jammer dat de TS om 15:19 nog online is geweest en niet even een update heeft geplaatst.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:22

Misschien omdat er nog niks nieuws was..