Wat is nu een Holistisch dierenarts en wat doet die?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Re: Wat is nu een Holistisch dierenarts en wat doet die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:04

Credits Steffi van der Laarse

1990-1996 Studie diergeneeskunde in Gent (België), afgerond met onderscheiding

1996-1998 2 jaar gewerkt in Noord-Ierland in een gemengde praktijk als all-round dierenarts

1998 - juni 2001 Bij verschillende praktijken in Nederland gewerkt, zowel voor grote huisdieren als gezelschapsdieren en 1 jaar als dierenarts in het bedrijfsleven.

1999-2001 Opleiding tot Acupuncturist afgerond NAAS-C diploma (3 jarige opleiding humane acupunctuur, 2e en 3e jaar gecumuleerd)
www.nva.nl

2001-mei 2004 Werkzaam als holistisch dierenarts bij de Holistische praktijk voor dieren van Eric Laarakker

Sinds 2001 Docent Anatomie en Fysiologie op de School voor homeopathie voor dieren in Amersfoort

2002 Post academisch onderwijs afgerond tot Erkend Paardendierenarts.

Studie van HLB bloedtesten (vrije radicalen belasting)

2004-2005 International Veterinary Acupuncture Society opleiding afgerond met succes in september 2005.
www.SNVA.nl
www.IVAS.com

2005-2006 Post academische opleiding Veterinaire Chiropractie aan de Backbone Academy in Duitsland.Dit is een opleiding verzorgd door de Amerikaanse Backbone Academy. Opleiding met succes afgerond, gevolgd door toelatingsexamen voor de International Veterinary Chiropractic Association, eveneens met succes voltooid.
www.IVCA.de
www.backbone-academy.com

2006 Continuing Education van IVAS polsdiagnostiek en Craniosacraal Osteopathie.

2007 Continuing Education van Backbone Academy over Sacro-occipitale technieken en Craniosacraal Osteopathie.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:05

Is niet wetenschappelijk bewezen... Bloos

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:07

En dan ?
Het gaat mij niet om dierenarts X, Y, of Z.
Het gaat mij om homeopathie, osteopathie, en aanverwante onzin.

Rob

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:08

Detour: ROFL

Listiglistje, mooie lijst!!
Ik zou die van mijn twee laatste DA's er wel eens naast willen zetten, maar heb hun CV niet. Clown

Rob, er zijn dus dierenartsen die nog wat meer in hun pakketje aanbieden. Knipoog
En dat met groot succes doen blijkbaar. Tong uitsteken

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:10

Ik heb ook nog een héél mooi voorbeeld van een paard van ons. Even in het kort:
Sinds 2001 bekend met ziekte van Lyme. Na diverse antibioticakuren nog steeds een heel erg ziek, mager, teruggetrokken paard. Ernstig kreupel, gewrichtsontstekingen, hoefschoen die losliet, huidontstekingen, etc.
DA zag nog maar 1 oplossing, in laten slapen.
Homeopaat erbij gehad, paard knapte wel wat op, kon na een jaar wel weer wat licht werk gaan doen.
Steeds vaker terugvallen, rond 2004 een jaar lang ernstig kreupel geweest, erg ziek.
ICREO-oteopaat erbij gehad. Na 2 behandelingen is het paard opknappend heen gegaan. In de tussentijd ben ik zelf afgestudeerd osteopaat en check ik het paard regelmatig. Ziekte van Lyme gaat nooit meer weg, maar is erg goed onder controle.
Paard loopt inmiddels M1 dressuur met 2 ruiters, heeft geen problemen meer met zijn ziekte.
Dit is toevallig een foto die ik vorige week in de wei heb gemaakt van hem, ziet er niet ziek uit toch?
Afbeelding

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:10

Nadya schreef:
Detour: ROFL

Listiglistje, mooie lijst!!
Ik zou die van mijn twee laatste DA's er wel eens naast willen zetten, maar heb hun CV niet. Clown

Rob, er zijn dus dierenartsen die nog wat meer in hun pakketje aanbieden. Knipoog
En dat met groot succes doen blijkbaar. Tong uitsteken

Knipoog

Ik denk dat het puur toeval is dat Steffi al zo enorm veel paardjes met eigenaren heeft verblijd met haar "kwakzalverij"; zou ze gesponsord worden dat ze nog bestaat en kan leven van haar praktijken?.. Knipoog Je zou je het bijna afvragen, Nadya! Nors opkijken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:11

heleenxx schreef:
Ik heb ook nog een héél mooi voorbeeld van een paard van ons. Even in het kort:
Sinds 2001 bekend met ziekte van Lyme. Na diverse antibioticakuren nog steeds een heel erg ziek, mager, teruggetrokken paard. Ernstig kreupel, gewrichtsontstekingen, hoefschoen die losliet, huidontstekingen, etc.
DA zag nog maar 1 oplossing, in laten slapen.
Homeopaat erbij gehad, paard knapte wel wat op, kon na een jaar wel weer wat licht werk gaan doen.
Steeds vaker terugvallen, rond 2004 een jaar lang ernstig kreupel geweest, erg ziek.
ICREO-oteopaat erbij gehad. Na 2 behandelingen is het paard opknappend heen gegaan. In de tussentijd ben ik zelf afgestudeerd osteopaat en check ik het paard regelmatig. Ziekte van Lyme gaat nooit meer weg, maar is erg goed onder controle.
Paard loopt inmiddels M1 dressuur met 2 ruiters, heeft geen problemen meer met zijn ziekte.
Dit is toevallig een foto die ik vorige week in de wei heb gemaakt van hem, ziet er niet ziek uit toch?
Afbeelding

Dat is 18!!!

Wat een gave foto, prachtig! Haha!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:12

Door die onzin kan ik wel mooi mijn 3 jarige klaarmaken voor de VSN Haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:13

RobvdPK schreef:
En dan ?
Het gaat mij niet om dierenarts X, Y, of Z.
Het gaat mij om homeopathie, osteopathie, en aanverwante onzin.

Rob

Je wordt nu beledigend.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:15

Detour,

ik ken steffi niet,
en ik zal er dus geen uitspraken over doen,
maar de financiële kant van de zaak zou inderdaad wel eens de reden
kunnen zijn waarom een aantal DA's zich met osteopathie bezig houden.

Rob

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:15

Pfff, nou inderdaad, Detour. Rolleyes

En heleenxx, wat fijn dat dit paard zo is opgeknapt. Stel je toch voor dat je zo'n beestje voor niets in had laten slapen..... Bloos!

Ik kan niet begrijpen dat mensen niet willen inzien dat er meer is dan de reguliere geneeskunde e.d. Gestoord

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:17

Slotje voor overleg. Gelieve deze discussie niet elders op Bokt voort te zetten tot dat een moderator meer informatie geeft.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:50

Moderatoropmerking:
Na overleg is besloten dit topic gesloten te houden. Daar waar het interessant begon met het stellen van vragen en delen van meningen liep het uiteindelijk uit op een wellus-nietus spelletje waar een aantal in dit topic vooral heel erg sterk met het vingertje naar de ander wezen. Dit topic heeft verder dan ook geen enkele toevoegende waarde meer voor Bokt, of voor de TS. We zien er dan ook geen enkele nut in om het topic terug open te zetten.
Kris heeft op pagina 5 een mod-opmerking geplaatst over de manier van discusieren. Het is prima waneer er degelijk gediscussieerd kan worden. Maar als dit uit loopt op het op de tenen trappen en uit de tent lokken van medebokkers is er nog een reden om het dicht te laten.