Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Gelukkig Ans, hij kijkt wel relaxed op de fotoos, komt wel goed.
Ik heb ooit gelezen dat bietenpulp leverzuiverend werkt, werd ook gegeven aan paarden die een JKK vergiftiging hadden opgelopen. We goed weken, maar dat weet je vast wel. Ik spoel het welwater een paar keer af om de extra melasse weg te spoelen en doe er een handje muesli door voor de smaak, anders eet mijn paard het niet. Pulp is overigens een hele goede vezel voor de paardendarmen.
maikeltje schreef:Ans, lekker die vooruitgang.
Mocht je besluiten bietenpulp te gaan voeren dan kun je het beste de pulp aan maken met warm water, dan welt het sneller.
Maar wel goed uit laten wellen, want anders heb je dadelijk nog een probleem erbij![]()
Het is ook gewoon verkrijgbaar bij de boerenbond, ik liet het altijd drie uur weken voor ik het voerde. (met warm/heet water, dan is het nog lekker van temp als je het voert. Voor de smaak kun je er ook een beetje zemelen doorheen doen als je paard dat mag hebben tenminste
Ans schreef:maikeltje schreef:Ans, lekker die vooruitgang.
Mocht je besluiten bietenpulp te gaan voeren dan kun je het beste de pulp aan maken met warm water, dan welt het sneller.
Maar wel goed uit laten wellen, want anders heb je dadelijk nog een probleem erbij![]()
Het is ook gewoon verkrijgbaar bij de boerenbond, ik liet het altijd drie uur weken voor ik het voerde. (met warm/heet water, dan is het nog lekker van temp als je het voert. Voor de smaak kun je er ook een beetje zemelen doorheen doen als je paard dat mag hebben tenminste
bedankt voor de tip!
maar boerenbond? geen idee wat dat is![]()
ben benieuwd waar je het omstreeks leeuwarden kunt krijgen![]()
iemand suggesties?
groetjes Ans
maikeltje schreef:Ans, lekker die vooruitgang.
creool schreef:maikeltje schreef:Ans, lekker die vooruitgang.
Ik heb hierboven een link gegeven over Bietenpulp. Daar staat onder andere in dat er ook nog gevaren kleven aan het wellen van pulp in warm water (je moet het direct voeren omdat er makkelijk bacteriën in ontstaan)
Citaat:@ mod: Had er dan niet al veel eerder ingegrepen moeten worden met dat geruzie over reading etc?
Ans schreef:Ik ben erg benieuwd waar ik het bij mij in de buurt kan halen....
Zou het zo niet weten
Ans schreef:Ik ben erg benieuwd waar ik het bij mij in de buurt kan halen....
Zou het zo niet weten