Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myrdal schreef:Jeminee, als ik deze verhalen zo lees ben ik blij dat ik hem op de kliniek heb laten castreren. Bah, wat akelig, allemaal ontstekingen.
Heel veel sterkte voor jullie paardjes...
nikitabanana schreef:mischien een domme vraag, maar ik wil een ruin kopen die pas gecastreert is,
kan het dan zijn dat ze tijdje/eventjes moeilijk lopen?
Llijkt me persoonlijk wel, maar aangezien ik er geen verstand van heb en toch deze (mischien domme) vraag maar eens op deze pagina wou plaatsen.. en de eventuele ervaringen hiervan van jullie wil horen... ik heb zelf een merrie dus ik heb echt geen enkel idee..
hippo schreef:Mijn paard (3,5 jaar) heb ik afgelopen woensdag staand laten castreren wilde eerst wachten tot het najaar ivm vliegen maar hij moest meteen gecastreerd worden. Altijd heel braaf en niet eens kijken naar merries. Maar toen we hem na 2 maanden uit de hengstenwei gingen halen was t een heel ander paard. Hij is ook erg groot ruim 1.76m en tja dat hou je niet 1,2,3 bij je.
Zo zie je maar een lieve, rustige hengst kan altijd nog echt hengstengedrag gaan tonen. Vandaar dat ik mijn keuze gemaakt heb en voordat er ongelukken zouden gebeuren hem laten castreren.
Als je toevallig een lieve, rustige oudere hengst hebt heb je in ieder geval geluk
IvoIce schreef:Mijn 1,5 jarige hengstje wordt woensdag gecastreerd. Kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat de wond dicht en genezen is?