[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:21

Eclipse is gelukkig nog steeds mokvrij... Ik ben even kwijt of ik het al gezegd had in dit topic, maar ik heb maanden gedokterd met zalfjes van de VA, zinkzalf etc. ... Uit wanhoop heeft mijn bf (Aussie) zijn moeder (werkt in een dierenkliniek in Queensland) om advies gevraagd en zij heeft op haar beurt weer advies gevraagd bij het farmaceutisch bedrijf dat bij hen levert. Haar contact persoon daar heeft zelf paarden en heeft haar aangeraden ons een fles malaseb (ook te gebruiken bij schimmel, regenschurft etc.) te sturen. Na maanden smeren, pulken, etc. hebben we Clip's benen 2 x gewassen (j ja, gewassen!) met de malaseb shampoo en na slechts 2 keer had hij niet 1 inimini mokplekje meer terwijl hij daarvoor enorme korsten had op alle 4 zijn benen. Escala (mijn merrie) heeft nu allemaal vreemde kleine korstjes op haar billen, dus ik laat mijn bf ook maar even aan zijn moeder vragen of ik malaseb ook daar zou mogen/kunnen gebruiken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:28

Ben ook benieuwd naar de voor & na foto's Jaan

Kaat_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:36

@ Vikki: Vertel eens wat meer over die Malaseb? Fabricant? Samenstelling? Klinkt interessant.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:54

Klinkt zeker interessant! 2 x wassen en het is weg..... Dat zou wel perfect zijn!
Nou moet ik zeggen, dat het met de sebacil ook na 2 of 3 keer wassen goed ging, maar nu is het wel weer terug.
Blijft het met die malaseb wél weg??? (of is het nog niet zo lang geleden dat je t gebruikt hebt?)

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:07

ja bah das nou het probleem het komt toch terug...

Emma heb vanmiddag weer enorm staan joeken...het resultaat'; weer een hoop plekjes die open zijn...lekker...

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:02

Ik heb gister Fleur dr benen nog eens helemaal grondig doorzocht en schrok eigenlijk toch weer flink! Vorige week woensdag was nog niets te zien, op één plekje op haar achterbeen na en nu heb ik er alweer zo'n 15 gevonden.....Sommige heel klein, maar ook weer wondjes van zo'n 2 à 3 cm.......... En idd, tot bloedens toe opengejoekt!

Ben gisteren ook met het kruidenkuurtje van MokCare begonnen. De komende 4 weken moet ze dan 2 x per dag krijgen.
Ben er wel helemaal blij mee, dat de baas het ook graag wilt proberen; hij voert ze tenslotte bijna altijd.
Er staat nu een waterkoker op stal en als ze 's ochtends gehad heeft, kookt hij gelijk weer een liter, mgooit de kruiden erbij en laat het trekken en afkoelen tot 's avonds. Zo staat het altijd klaar en hoef je het maar in de bak te gooien.
Fleur vind het ook echt lekker! (dat was ook nog even afwachten; mevrouw is nogal kieskeurig)

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:36

Jaan81 schreef:
Klinkt zeker interessant! 2 x wassen en het is weg..... Dat zou wel perfect zijn!
Nou moet ik zeggen, dat het met de sebacil ook na 2 of 3 keer wassen goed ging, maar nu is het wel weer terug.
Blijft het met die malaseb wél weg??? (of is het nog niet zo lang geleden dat je t gebruikt hebt?)

Ik kan natuurlijk niet beloven dat het bij ieder paard zo goed werkt... maar Eclipse werkte het iig geweldig . We hebben maanden 'gekl**t' en na die 2 x wassen met malaseb is hij nu zo'n 8 maanden mok vrij (*klopt even op wat hout*) Ik zal eens om wat meer informatie vragen. Er zitten wel rechten op de samenstelling, maar volgens mij is malaseb wel te bestellen via Ebay.

Kaat_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:14

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:06

Kan niet missen denk

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:00

na dis niet leuk meer....Emma heeft gister ff op de wei gestaan....savonds moet ik wel b-tje bixjes geven met die reinigingskuur erin...ze zat echt met lange tanden te eten.. en heb het niet helemaal op... Na...lekker dit zal helpen! Misschien maar es op een ander tijdstip geven...de paarden gaan snachts nu in de bak...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:37

Moet het per se door de brok dan?
Mag je er niet een schepje Fenegriek (als smaakversterker) of iets dergelijks overheen doen? Druppels op een stukje brood bijvoorbeeld? Of met appel?

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:43

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:25

Izzy, anders 's morgens geven, vlak voor ze weer naar wei mogen?
Of idd op / door appel ofzo?

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:37

ja appel had ik nog niet aan gedacht...ga ik proberen...en anders iid sochtends..was vanochtend net te laat... toen stonden ze eral op...krijg ik ze dan weer niet te pakken..grr

CaRoLaSunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:03

izzy1985 schreef:
ja appel had ik nog niet aan gedacht...ga ik proberen...en anders iid sochtends..was vanochtend net te laat... toen stonden ze eral op...krijg ik ze dan weer niet te pakken..grr

Succes met vangen...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:08

Anouar heeft nu weer iets geks aan z'n benen. Het houdt niet op bij hem.
Kleine korstjes en als ik die eraf krab is het geel daaronder, dus geen bloed. Wat zou dat nou weer kunnen zijn. Het zit voor en achter, voornamelijk tussen de kogel en de knie/hak

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:06

wondvocht? (of hoe noem je dat...)
Als je zelf een wondje hebt, en hij is net open, komt er ook wel eens vocht uit, dat geel/bruin opdroogt. Kan dat bij paarden ook niet zo zijn?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:32

Daar dacht ik aan direct aan ..

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:19

ja dat kan iid zo zijn...

Als je zeker weet dat het geen pus is...

Onder de korst is de huid aan het helen, daarbij wordt weefsel gevormd... Bij grote open wonden bijvoorbeeld die niet gehecht kunnen worden, vormt er een laagje op...granulatie weefsel als ik het zo goed uit mn hoofd zeg...en dat ziet er soms ook raar uit...
maar dan zal ik het hele verhaal van bloedstolling en wond heling in mn boek nog es door moeten lezen...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:37

Dat zou het zijn. Het is geen pus, want het is doorzichtig.
Maar waar dan iedere keer die kleine wondjes vandaan komen Ze zijn denk ik 3mm groot

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:38

3mm is wel heel klein...
raar..en ze is ook niet veel aan t schuren?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:02

3 mm, klinkt een beetje als een insectensteek?

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:32

Lijkt het idd op. 3 mm is wel errug klein voor een mokwondje. (of ben ik gewoon alleen maar groter gewend? :S)

Maar we zijn nu 1 week bezig met het kruidenpakket van MokCare en het lijkt gewoon echt alwel of het aanslaat!
Vorige week zat er nog een flinke nieuwe wond op dr achterbeen, maar die is nu al dichtgegroeid en ze krauwt hem dus ook niet meer open!
Volgens de baas staat ze ook niet zoveel meer te stampen.
Kan dat wel, na 1 week al iets resultaat zien??

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:36

denk het wel hoor...heb je nog fotos gemaakt?

Heb het trouwens nog geprobeerd met een appeltje...toen ze een hap nam en dat spul proefde, draaide ze zich om en liep weg...haha had de rest niet meer op...moest wel lachen maar zo zal het niet veel meer helpen..

Kaat_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:21

In appelmoes doen? Met beetje suiker?
En als het bij die van mij echt niet anders kan: oplossen in water of olie, afhankelijk van samenstelling van medicament (vetoplosbaar of wateroplosbaar) en dan met een spuitje rechtstreeks in de mond. Zoals een wormenkuur.