gijsenkim schreef:klopt wel wat jij zegt Hennie................. maar een paard die het land opgaat met een peesprobleem zal hoogstens het eerste uur rennen, vliegen en bokken......... daarna zal het zijn rust vinden en het betreffende been belasten voor zover het kan.
Een paard dat stalrust heeft gaat meer tekeer aan de hand, elke dag weer, (althans, de paarden waar ik mee werk)
Ik zou dus voorstander zijn van..... op het land (ogendicht en vooral de eerste twee uur niet gaan kijken) laat ze een half jaar staan en de meeste peesproblemen zijn voor altijd opgelost, eigenlijk de meeste beenproblemen uberhaupt.....
Mijn bescheiden mening
Mee eens. Ik heb er 1 met een behoorlijke peesblessure, de DA gaf het niet veel kans. Ik heb hem iedere dag buitengezet. Dit was hij gewend en hij brak de box af. Wel heb ik hem na de shockwave therapie een aantal dagen in een "box" op het land gezet.
Met een 1/2 jaar was hij al weer 10 min aan het galopperen. Volgens van Toor zeer zeldzaam.
Helaas kwam er een ander paard bij de buren die ervoor zorgde dat hij kompleet uit zijn dak ging en een nieuwe peesblessure opliep.
Ik besloot om hem toen alleen op het land te zetten en ik laat in april een scan maken van het peesje. Hij loopt wel rad, durf er alleen nog niet op zonder scan.
Ik denk ook dat als je en paard blij in het hoofd houd hij eerder geneest. Gras is altijd een goede afleiding.
Enige nadeel is dat ie dik is