Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:02

Het is je meer dan gegund! Echt waar.
Ik hoop oprecht op een happy ending van dit topic.

Prachtige kous. Naar aanleiding van jouw pak en resultaat vd wond. Heb ik contact met ze opgenomen en er werd binnen een kwartier gereageerd.

Ik overweeg ook zo’n compressie kous ivm blessure, dus ik hoor graag loop der tijd je ervaring!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 21:08

De kous zelf is gevoeliger voor verschuivingen en wondes op de hak (wegens de naad), maar dat neem ik er verder bij. Kwa ontspanning werkt het hetzelfde als compressiepak (behalve dan alleen op het been, maar hij stond zo net op de wei toch te slapen zoals hij met het pak ook deed).

De reden waarom ik wel het pak blijf gebruiken (op de paar dagen van reparatie na), is omdat dit ook op het hart inwerkt omdat het compressie bied over heel zijn lichaam.

Dus kwa wondgenezing laat ik het je zeker weten of het beter/slechter werkt. Maar ik vermoed dat dat wel ongeveer hetzelfde gaat zijn. Het is namelijk dezelfde stof en dezelfde werking. Alleen dan veel veel geconcentreerder

Tancreda4

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:25

Het is je zo ontzettend gegund. Je hebt al zoveel tijd, geld, geduld, moeite en liefde erin gestopt. Ik heb echt enorm bewondering voor je want menig mens was al gestopt. Het is ook geen schande als de keuze uiteindelijk toch 'stoppen' moet worden maar ik hoop van harte dat dar toch niet nodig is omdat ik jullie beter gun. Je berichten over de hidez klinken iig echt goed en ik duim heel hard dat dit jullie wat op weg gaat helpen. Super bijzonder dat je via bokt zo hulp uit onverwachte hoek hebt ontvangen, super bijzonder en mooi!!

Duimen blijven draaien voor jullie. Sterkte en succes!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:49

Wow, wat een reacties! En een verandering bij je paard.

Is op die ene foto nou weer een raar gat te zien of is dat schaduw?

Ik hoop dat equitom wat voor jullie kan betekenen, het is jou / jullie zo gegund, na alles wat je voor je paard gedaan hebt en nog doet.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:56

Stille meelezer hier, en ik heb maar 1 woord: wauw!

Oh, ik heb nog meer woorden :))
Wat heb jij een doorzettingsvermogen, wat een nare wond, wat een fantastisch bedrijf is Hidez, wat bijzonder hoe het er nu uit ziet, wat fijn dat je hulp hebt van een bokker.
Bokt op z'n "naarst" (vreselijke wond+jouw verhaal) en bokt op z'n mooist in 1 topic <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 23:01

Wat een bijzondere update!

Hoop zo voor je dat hetbtij echt gaat keren :(:)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 23:11

Ik ben pas sinds gisteren op je topic uit gekomen en heb alle gelezen. Wat een ellende en wat een doorzettingsvermogen van jouw kant! Je paard mag zich wel erg gelukkig prijzen met jou als baas.

Ik heb zelf ook eens een wond gehad in mijn arm, die ging maar niet helemaal weg. Bleek achteraf een stukje tak in te zitten waar ik op gevallen was. Nooit meer aan gedacht, maar op een dag kwam er een puntje omhoog en kon ik het er zo uit trekken. Daarna was de wond zo dicht. Ik vermoed ook dat bij jouw paard er nog iets in zin zoals hier al meer gezegd is. Hopelijk lukt het om daar achter te komen en het te verhelpen zodat hij echt beter kan worden. Hier ook goede ervaring met een laser met meerdere paarden. Maar, als je besluit dat het genoeg is geweest, dan is dat ook oke. Soms is het niet anders, doe wat jouw gevoel je in geeft, dat is het enige juiste. Heel veel sterkte met alles!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 03:08

Rocamor schreef:
Wow, wat een reacties! En een verandering bij je paard.

Is op die ene foto nou weer een raar gat te zien of is dat schaduw?

Ik hoop dat equitom wat voor jullie kan betekenen, het is jou / jullie zo gegund, na alles wat je voor je paard gedaan hebt en nog doet.

Jup, zit terug een gat in, op de plaats dat het originele gat wat toen het dichter werd een gaatje werd. Ik weet alleen niet of dat komt door het afstervend wild vlees of door dat effectief het gaatje terug open is (aangezien aan onder kant wonde het wildvlees 3-4mm van de huid en de wonde afzit. Als het niet zelf loslaat denk ik nog 2-3 dagen eer ik het zelf kan afsnijden. Afhankelijk hoe de verdere communicatie met equitom gaat)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 08:21

De eerste wissel is om 3:30 vannacht gebeurt.
Pak lag nog niet goed en wel terug op of hij begon al af te kauwen. Hij had zelfs geen interesse in zijn vriendje wat wegliep.

Benieuwd wat de wonde doet nu hij snachts specifieke druk geconcentreerd op de wonde krijgt en door de dag algemene compressie (wat ook helpt bij zijn hart doordat het bloeddoorstroming stimuleert)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:35

Ik hoop heel hard op een happy ending.
Hebben jullie zo enorm verdiend!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:47

Eigenlijk hoop ik dat het vuiligheid of wat dan ook nu door die ontploffing eruit is gekomen. Ik weet het natuurlijk niet maar dat zou zo schelen en het is jullie zo gegund :(:)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 19:38

23h later
Nog geen antwoord van Tom.
Maar wel een in mijn ogen mooie update:

Spoiler:
Het kompres vandaag
Afbeelding

De wonde voor zuivermaken
Afbeelding

De wonde na zuivermaken

Afbeelding
Afbeelding

Mr staat terug in zijn fancy kous
Afbeelding aangezien dit alles is wat van de voorkant van het pak overgebleven is
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:44

Eigenlijk mag ik niet lachen om t verscheurde pak.
Omdat t echt behoorlijk wat geld kost.
Maar Jezus wat een harry _O-

De wond lijkt toch best goed voor nu
T gat vind ik nog altijd wat raar.
T zou mij echt niet verbazen als er nog iets inzit

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 19:49

hagelslag schreef:
Eigenlijk mag ik niet lachen om t verscheurde pak.
Omdat t echt behoorlijk wat geld kost.
Maar Jezus wat een harry _O-

De wond lijkt toch best goed voor nu
T gat vind ik nog altijd wat raar.
T zou mij echt niet verbazen als er nog iets inzit

Eh ik heb er iets in zien zitten, heb er met uitspoelen met nacl ook wat zien uitkomen. Dus er zit/zat echt wel iets in.
Daarom dat ik nu ook doorzet met een kliniek waarvan ik weet dat ze geen steen onomgekeerd laten.

Moet er ergens ook wel om lachen. Zeker toen mijn vriend het pak optilde en dat gat over zijn hoofd viel…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:57

Hopelijk is t binnenkort een keer klaar....
En ik ben echt blij dat de hidezpak helpt. Ondanks dat ie hem te graag molt

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:58

Dat gele spul is volgens mij nog een aanduiding dat er nog iets moet zijn, putje is toch weer dieper dan dat je zou verwachten na al deze tijd van behandelen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 20:01

nikkel schreef:
Dat gele spul is volgens mij nog een aanduiding dat er nog iets moet zijn, putje is toch weer dieper dan dat je zou verwachten na al deze tijd van behandelen.

Dat gele spul is afkomstig van het kompres in contact met een “vervuilde” wonde.
Dit is iets wat ik normaal gebruikte op mijn brandwondens op mijn vorig werk, en waar ik mij voor mijn mama in ben gaan verdiepen.
Dat toont dus idd wel nog steeds dat er iets reageert met dat kompress, want zelfs op mama haar wondes waar dit 48h op zat, reageerde dat niet zo fel.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:07

Man man man wat een troep zeg!

Heb je terug kunnen vinden wat er met het spoelen uit kwam?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:09

Ziet er idd wel beter uit.
Jammer dat je van de kliniek nog geen mail hebt. Maar het pak doet duidelijk wel veel meer dan enkel een verbandje doet.

Dat er iets uit het gat gekomen is kan positief zijn. Misschien was dat wel hetgene wat bleef irriteren.

Ik hoop dat ik mis ben, maar is er een 2e gat? (Iets boven het grote gat)
Even aangeduid op foto waar ik bedoel.
Spoiler:
Afbeelding

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 20:12

Rocamor schreef:
Man man man wat een troep zeg!

Heb je terug kunnen vinden wat er met het spoelen uit kwam?

Jammer genoeg niet, ik zag iets meekomen met uitspuiten, voor het uitspuiten leek er een bruinig puntje inzitten.

Maar omdat het uitspuiten een klus is van: vriend houd voorbeen vast en ik spuit zo snel en effecient mogelijk uit voor hij of stijgert of zich laat vallen. Was echt maar klein, maar paar mm groot. En zie het bruine puntje niet meer zitten, maar gat is nog niet volledig open/zuiver (zoals ook te zien op de foto)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 20:13

Art_Ificious schreef:
Ziet er idd wel beter uit.
Jammer dat je van de kliniek nog geen mail hebt. Maar het pak doet duidelijk wel veel meer dan enkel een verbandje doet.

Dat er iets uit het gat gekomen is kan positief zijn. Misschien was dat wel hetgene wat bleef irriteren.

Ik hoop dat ik mis ben, maar is er een 2e gat? (Iets boven het grote gat)
Even aangeduid op foto waar ik bedoel.
Spoiler:
[ [url=m/DbaL2q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vroeg mijn vriend ookal, ik heb het zelf niet gezien tijdens het uitspoelen. Maar dit is idd iets waar ik morgen wel op let voor ik ga uitspuiten. Want dat is dan nieuw.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:25

Ik denk dat er nog iets is in de buurt of achter die putjes (gaten). Dat gaat die Tom je vrijwel zeker mededelen. Het genezingsproces duurt wel heel erg lang. Ik wens jullie suc6.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:33

Op die foto boven zijn kousen / sokken. Zie je nu iets zitten midden in de wond?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:14

Meid wat heb ik diep respect voor jouw doorzettingsvermogen
Petje af, diepe buiging

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:24

Meid wat kost dit je veel energie en toeweiding. Ik leef met je mee. Somehow hoop ik op een goede uitkomst maar tegelijkertijd snap ik ook zo goed je grenzen en kan ik enkel maar zeggen dat jij die keuzes enkel kunt maken. Achter onze smartphones en laptops is t makkelijk gezegd…