Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:14

Popstra schreef:
Er word hier gewoon nogal minachtend over het paardje geschreven door de TS en een paar bokkers.

Of het de gewoonste zaak vd wereld is.
Impulsief kopen en och het bevalt niet dus kostte wat kost weg er mee. Of het een T shirt van de H&M betreft!

Niet zo gek men daar wat van vind!

Maar ze zegt dat hij gevaarlijk werd. Dan kan ze hem toch niet houden.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:23

anjali schreef:
Popstra schreef:
Er word hier gewoon nogal minachtend over het paardje geschreven door de TS en een paar bokkers.

Impulsief kopen en och het bevalt niet dus kostte wat kost weg er mee. Of het een T shirt van de H&M betreft!

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Dat het niet handig was dat weet TS nu wel.
Dat het niet ideaal is voor de pony klopt ook, maar dat was bij zijn vorige huis ook niet.
Er moest een oplossing komen, pony kan niet blijven waar hij nu staat en echtgenoot zette ook druk.
Pony heeft nu meer kans op wel goed terecht komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:24

anjali schreef:
Popstra schreef:

Mss moet je het topic van begin af aan ff lezen...
Het is alles nogal tegenstrijdig.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:25

Popstra schreef:

Hhmmm denkt dat het misschien zo overkomt en misschien niet alles op zijn best is getyped.
Ik heb TS gesproken en dit is alles behalve zoals je t zegt...

Wat mensen vergeten is dat TS ook een gezin heeft en als haar man/ vriend en als die kosten wat het kost het beestje weg wilt hebben omdat hij hem te gevaarlijk vind en tot ruzie's thuis leiden...
Dit maakt de situatie niet makkelijker voor zowel het dier als de TS zeker als je hem een 2e kans wilt geven, hiervoor heb je ook de steun nodig soms van je partner.

Maar ik denk dat dit deel ook door veel mensen word vergeten.
Ik geloof niet dat dit alles voor de TS makkelijk is.

Popstra

Re: Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:36

Het is ook een heel vervelende situatie en snap zeer goed er snel een oplossing moet komen voor zowel het dier als de TS en haar gezin maar het komt hier op mij en nog wat anderen inderdaad wat rottig over. Beetje egoistisch lijkt! Zo ook sommige reacties van anderen.

Ik hoop voor het dier het uiteindelijk eens goed terecht komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:41

Pony was te koop, via tussenpersoon naar ts gegaan, die tussenpersoon heeft blijkbaar betaald en ts koopt hem op afbetaling. Dan is er helemaal geen geld om te opereren.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:54

Het had natuurlijk een ' paard gered van slechte plek en is een parel van een paard succesverhaal moeten zijn'

Dan was er niks aan de hand geweest. Mooi streven, maar ook erg gek er zo in te stappen zonder evt andere gevolgen te kunnen dragen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:59

TS wilde geen paard redden, TS wilde een brave kinderpony.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:01

Ts heeft ook aangegeven helemaal niet voor een derde paard te hadden willen gaan, maar dat deze nagenoeg is opgedrongen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:03

Dat verandert haar doelstelling van 'ik wil een brave kinderpony' niet ineens naar 'ik wil een projectje'. Dat mensen met een peuter geen gevaarlijke klophengst willen houden is nu het enige niet-gekke in het verhaal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:06

Bienotje schreef:
Ts heeft ook aangegeven helemaal niet voor een derde paard te hadden willen gaan, maar dat deze nagenoeg is opgedrongen.

Maar zeker als je paarden aan huis hebt, wat ts bijna heeft, gebeurt dat heel vaak.
Honden, paarden, plek voor camper of tent. Allemaal gratis natuurlijk.
Want ja je hebt toch de ruimte, dan kan dat allemaal best...

Nu is dat hier niet meer, maar de eerste jaren, elke maand wel een keer.
En dan zijn mensen nog boos ook als je nee zegt.

Dus daar zal ts echt steviger voor in de schoenen voor moeten gaan staan.
Ook aan huis kost het geld, zeker een opknapper, die kost al zijn ze gratis meer dan een gezonde.
En opgedrongen.... dat heeft redenen. En zelden dat ze het je zo gunnen...nee voor de eigen egoïstische belangen. Zoals hier een pony die niet te hanteren is. n daar mag je dan nog voor dokken ook...voor zijn looks.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:07

Gini schreef:
TS wilde geen paard redden, TS wilde een brave kinderpony.

Een brave kinderpony koop je toch nooit ongezien en ongeprobeerd? En zonder financiële middelen is een beest erbij kopen sowieso niet slim. Nu was het een castratie, maar wat als het wel een top pony was en er was een koliek operatie nodig geweest oid?
Als het gaat om een beest voor je kinderen moet je nadenken en niks laten opdringen, al weet ik dat dit makkelijker gezegd is dan innde praktijk soms blijkt ;)

Al met al is het beest er de dupe van en heeft hij nu alweer twee tijdelijke plekken erbij op zijn lijst. Wat een pony met al gedragsproblemen en ook nog een medisch mankement geen goed doet imo.

Maar achteraf is het allemaal makkelijk praten. Ja de TS had beter na moeten denken voordat ze in dit avontuur stapte.
Maar aan de andere kant is dit wel de beste oplossing, die ze had kunnen kiezen imo.
Binnen de mogelijkheiden van de TS is dit het beste.

MITS het verhaal klopt en de pony straks gecastreerd bij een nette en eerlijke handelaar te koop staat... die er ook echt tijd en geld in wil steken om het beestje goed te plaatsen.
Ik steek er mijn hand niet voor in het vuur dat dit gaat gebeuren, maar er zijn ook goede handelaren en hoop dat deze pony bij zo een persoon staat nu en goed terecht komt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:14

Er zijn veel dingen die TS doet, die ik niet zou doen en waarschijnlijk zal dat vice versa ook zijn. Mensen leven hun eigen levens en maken hun eigen keuzes. Ik snap gewoon niet dat de adviezen die paginalang in dit topic gegeven werden van 'doe hem terug naar de vorige eigenaar' wel gewoon gegeven mochten worden zonder dat daar kritiek op kwam, maar nu TS hem naar de handelaar doet, krijgt ze kritiek. Dat terwijl de vorige eigenaar 100% zeker een slechte plek was. Waarom kregen die Bokkers toen geen kritiek omdat ze dat advies gaven?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:25

omdat dat de wet volgen is

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:37

Gini schreef:
Dat verandert haar doelstelling van 'ik wil een brave kinderpony' niet ineens naar 'ik wil een projectje'. Dat mensen met een peuter geen gevaarlijke klophengst willen houden is nu het enige niet-gekke in het verhaal.

Paard is door de strot geduwd schrijft ts. Zocht geen 3e paard. Financieel ook niet ideaal nu. En in het begin ook: paard stond weg te kwijnen, dus dát is waarom ik hem daar weg wilde. Paard is ongezien via via gekocht.

Ik snap het gewoon niet goed het zo kon lopen iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:39

Bienotje schreef:
Gini schreef:

Paard is door de strot geduwd schrijft ts. Zocht geen 3e paard. Financieel ook niet ideaal nu. En in het begin ook: paard stond weg te kwijnen, dus dát is waarom ik hem daar weg wilde. Paard is ongezien via via gekocht.

Ik snap het gewoon niet goed het zo kon lopen iig.

Wie neemt er nou een paard als die dat niet wil én niet betalen kan. Zeker in deze onzekere dure tijd? Dat is toch ook super onhandig en totaal niet over na gedacht? Ik snap ook best de partner dat kwaad wordt.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:47

Als het allemaal goed was gekomen dan was het natuurlijk een prachtig verhaal geworden, maar als ik kijk naar hoe lastig het nu is om voor een leuke prijs een brave kinderpony te kijken dan is het wel echt een flinke gok geweest. Ik snap ook wel dat je je huwelijk daar niet op laat klappen zegmaar.

Of ik 'm persoonlijk naar een handelaar had gedaan weet ik niet, maar dat het een foute keuze was om de pony te kopen is denk ik wel duidelijk.

Hipmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:49

anjali schreef:
Hipmeisje schreef:
Wordt hier echt heel erg overdreven. De wet is zo, dat ts de koop zou kunnen ontbinden. Ik zie geen verschil tussen koop ontbinden en naar de oude eigenaar of naar een handelaar.
En ja, ts doet er verstandig aan afstand te nemen van de pony, want de situatie is daar niet houdbaar. Niet veilig, niet genoeg geld en geen goede combinatie. Dan kun je met al je goedheid dit probleem willen oplossen, maar in feite is het niet ts haar probleem want zij is degene die is opgelicht.
Niet allemaal roomser dan de paus worden ineens.

En ja het is en blijft een dier. Een dier verkopen en een dier verhandelen is legaal. Een mens verkopen en verhandelen niet. Dus daar zit wat mij betreft een groot verschil in. Allemaal niet vermenselijken. Dat doen kinderen van 5 ook. En tenzij ts 5 jaar oud is of een of andere superwoman, kan ik haar handelen prima begrijpen

Mensenhandel bestaat ook. Als er geld verdiend kan worden,wordt alles en iedereen verhandeld.Echter, ik ben het wel met sommige Bokkers eens dat niet iedere paardenhandelaar een schurk is hoor. Ik heb enkele keren een paard gekocht van een handelaar waar ik heel tevreden mee was,mijn huidige ook.

Een paard verhandelen is legaal. Een mens niet. Even goed lezen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:51

DuoPenotti schreef:

Een paard kopen en doorverkopen aan een handelaar is ook niet illegaal. Nee, als je kwaad bent omwille van het feit dat TS het paard dumpt, dan moet je ook kwaad zijn op de Bokkers die als advies gaven hem terug bij vorige eigenaar af te zetten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:56

DuoPenotti schreef:

Omdat dat inderdaad juridisch gezien de juiste oplossing was. Of dat dan ook het beste zou zijn voor het paard,dat kan niemand vantevoren weten.Als het gegaan zou zijn zoals het hoort dan was de koop teruggedraaid,was het paard teruggegaan waar het vandaankwam, en zou de verkoopster hem waarschijnlijk zelf naar een handelaar hebben gebracht als hij niet particulier snel weer verkocht had kunnen worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:17

Ben zoooo benieuwd naar het begin van het hele verhaal van de andere kant

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:51

StalNollie schreef:

Wat de andere kant van het verhaal ook is, de andere kant heeft willens en wetens een klophengst verkocht als ruin.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 17:58

Gini schreef:
DuoPenotti schreef:

Een paard kopen en doorverkopen aan een handelaar is ook niet illegaal. Nee, als je kwaad bent omwille van het feit dat TS het paard dumpt, dan moet je ook kwaad zijn op de Bokkers die als advies gaven hem terug bij vorige eigenaar af te zetten.

Je?

Ik ben niet kwaad namelijk.
Ik begrijp zelfs de keuze van hem naar een handelaar doen. Al begrijp ik niet dat je met een peuter ongezien een paard koopt en als je al veel financiële tegenslagen hebt gehad.
Ik begrijp niet de keuze van het op op bokt zetten en zeggen dat het zo aan het hart gaat...want dat lijkt nergens uit. Gel.l in de ruimte noemen ze dat hier.
Dat klonk meer als, hopelijk wil en bokker hem van mij voor 5000 ben ik er vanaf.
Zeg dan gewoon ik heb een stomme impulsieve aankoop gedaan en moet er vanaf...
Dat gedraai, daar heb ik moeite mee. maar boos nee ook weer niet.

Daarnaast was terug naar de verkoper de wet volgen.
Geloof niet dat iemand zegt dat het paard beter af is, maar hij gaat dan niet naar de zoveelste nieuwe plaats. Maar naar een bekende plek terug met iemand die verantwoordelijk is voor deze puinzooi. Als wat we weten klopt....

Want ik blijf ook zeggen we weten denk ik maar een kwart van het verhaal omdat het steeds anders werd en draaide.
En dat is dan ook waarom het topic nog loopt denk ik.
StalNollie schreef:

dit dus

en daarom verlaat ik het topic.
Mensen lezen wat ze zelf willen lezen. Dus dat ik boos zou zijn bijvorbeeld.
En een duidelijke waarheid staat er niet vanuit ts, of althans een warrige vertaling van de waarheid dan..
Dus eindeloos topic dan :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:19

imaudy schreef:
StalNollie schreef:

Wat de andere kant van het verhaal ook is, de andere kant heeft willens en wetens een klophengst verkocht als ruin.

En vervolgens zet ts hem weer te koop als hengst! Waarom toch speelt men in de paardenhandel zo vaak geen open kaart.Als iedereen meteen eerlijk zegt hoe een paard is,dan is de kans veel en veel groter dat hij direct gekocht wordt door iemand waar dat wel bij past.Want als hij onder valse voorwendselen aan iemand aangesmeerd wordt, dan kan die persoon misschien niet anders dan toch weer te proberen van hem af te komen\door te verkopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:35

imaudy schreef:
StalNollie schreef:

Dat is wat ts zegt. Nogmaals ben benieuwd naar de kern.