DeMolenhoek schreef:Ondertussen is de toestand van de pony wel flink achteruit gegaan. De pony is apathisch geworden en verkeerd in shock. Dit kan onder andere leiden tot een hartstilstand. Ik vind dit zeer zorgwekkend.
Ik vind het vooral zonde dat er regelmatig dergelijke topics worden geopend zonder dat er echt wordt gehandeld. Nee, ik snap het niet. Ik handel hierin totaal anders en had al veel langer hier 1 of meerdere dierenartsen bij gehaald. Zeker op het vlak van dierenwelzijn haal je alles uit de kast. Klinkt dit hard? Ja, dat kan. Snap ik waarom dit al 4 maand aansleept? Nee totaal niet. Het is duidelijk dat deze situatie nu snel aan het escaleren is en dan wil je niet nog ‘even’ aankijken. Dat is de voorbije 4 maand al gebeurt zonder succes.
Maar je hebt de pony toch zelf helemaal niet gezien? Je weet toch helemaal niet hoe deze er nu bij staat? TS is degene die de pony 6x per dag ziet, zij kent de pony het beste. En ze onderneemt toch actie?
Dat jij het anders had aangepakt is je goed recht, maar dat hoef je TS toch niet op te dringen?
En dat de pony in ‘shock’ verkeerd lijkt me vrij onwaarschijnlijk, dan staat ie bij wijze van spreke nu dood te bloeden. Hij kan wel schrik hebben.
Edit: @TS, wellicht is het de moeite waard om morgen de dierenarts van afgelopen maandag eens te bellen of de bloeduitslag misschien al binnen is? Hopelijk kun je dan weer dingen uitsluiten of heb je juist weer een richting waarin je kunt zoeken..