hagelslag schreef:Voor mij ziet het naar links schuin weglopen er eigenlijk logisch uit.
Het laard heeft problemen met zijn linker oog. Eventueel nu ook rechts. Het paard probeert met rechts alles in de gaten te houden.
Dat is mijn theorie.
Dan kunne bloedwaarden etc alles goed zijn, maar natuurlijk als de ogen niet fatsoenlijk functioneren en het paard voelt zich in zijn eentje niet veilig omdat het een kudde dier is, dan is het gedrag best logisch wat je ziet.
Maar dat is wat ik denk
Dit kan zeker en samen daarmee, bij flink stress stoppen ze ook met eten/drinken. Andere paard is niet geschikt als hulp/steun door leeftijd/karakter, alleen is dan net zo problematisch als samen.
Wijken en hoofd op en neer is ook manier om te proberen te focussen op iets dat een paard ziet. Pijn of niet, dat dit paard rap slechtziend geworden is (erger dan blind, want ze zien wel dingen, maar kunnen niet meer bepalen wat het is) zou zeker passen bij gedrag. Testen gezichtsvermogen door de DA is goede stap nu, en ook verklaren waarom de bloedwaarden normaal zijn.