Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:22

Klopt pmarena, onze Hercule mocht na een heftig koliek (geen operatie) ook niet eten, dus moest hij in de paddock. Onmiddelijk ging hij zand eten, dus onmiddelijk hebben we tegen advies in hem weer op het gras gezet (was oud gras en niet hoog). Hercule zou zeker krullen gaan eten dus dit paardje is heel erg braaf en geduldig.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 14:34

pmarena schreef:
Zijn ze niet bang dat ze de houtkrullen op gaat eten bij het zoeken naar die sprietjes?

Sowieso na een paar dagen nagenoeg geen eten...gaan zelfs houtkrullen hun charme krijgen zou je denken :=

Er zijn inderdaad paarden die dat doen, maar Gibbie zoekt met haar bovenlip de sprietjes, en werkt met haar onderlip de krullen eruit. :+
Misschien dat ze hier en daar alsnog een snippertje meekrijgt, maar dat is niet gevaarlijk.
Paarden die echt houtkrullen gaan eten krijgen een kap op.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:20

Wat een fijne update dat het weer beter gaat!

Ik zou einde van de dag of morgen toch voorzichtig eens gaan informeren hoe of wat met naar huis. Het kan fijn zijn de boel een beetje te kunnen voorbereiden. Ik had meteen na de operatie een inschatting gevraagd omdat er eentje alleen achter bleef en ik wilde weten of het de moeite was daar tijdelijk gezelschap voor te regelen. Toen zeiden ze hij moet minstens een week blijven.

Hij was vrijdagnacht geopereerd, maandagmiddag (dag 3) complicatie met infuus, dinsdagmiddag werd infuus langzaam gezet en woensdagochtend (dag 5) was hij er vanaf. Ik dacht hij mag nooit voor het weekend naar huis na die complicatie. Je vraagt vooral hoe het nu gaat en durft nog niet zo ver voor uit te denken en zij vertellen uit zichzelf ook niet meer dan de status van vandaag is mijn ervaring.

Maar vrijdag (dag 7) belde ze einde van de ochtend op voor de dagelijkse update, hij mag nu naar huis! Mijn man was op zijn werk en had de trekauto bij zich, hij had nog afspraken, moest uur terug naar huis dan weer bijna uur naar Lingehoeve, dus ik kon 'm die middag niet meenemen maar zaterdagochtend pas.

Ben de hele vrijdagavond bezig geweest om de stal in orde te maken (zorgen dat de grote inloopstal dicht kon want daar had ik hem liever op boxrust dan de kleinere noodstal, extra vlas halen, noodstal er naast leegmaken voor zijn vriendje zorgen dat die in en uit de stal kon maar in de paddock niet uit het zicht kon lopen etc.).

Toen met de echo 7 weken later, die heel goed was, dacht ik mooi nu mag hij weer los. Maar ook toen meteen extra prikpaaltjes en lint gaan halen om paddock en miniweitjes te maken van 10 bij 10 omdat hij nog 3 weken niet mocht galopperen.

Afrekenen moest ik trouwens bij ophalen, ze gaven aan dat ik niet moest vergeten het limiet te verhogen :D

Kaitlyn

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 15:25

De stal heb ik al zo goed als leeg geschept, dus hoef die alleen te vullen. En tegen de tijd dat ze de paddock weer op mag, heb ik al een lint om een stuk af te zetten dus dat is voorbereid. Heb zelf een trekauto, en kan vanuit mijn werk direct weg als ze bellen.

Afrekenen moet ik het nog over hebben, omdat ik verzekerd ben. Dus geen idee hoe het dan in zijn werk gaat. De lingehoeve gaf al aan dat ze goed contact hebben met mijn verzekering, dus ik zal het wel horen. :=

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:32

pmarena schreef:
Zijn ze niet bang dat ze de houtkrullen op gaat eten bij het zoeken naar die sprietjes?

Sowieso na een paar dagen nagenoeg geen eten...gaan zelfs houtkrullen hun charme krijgen zou je denken :=

Ze gaan zelfs mest eten als ze maar genoeg honger hebben ( Dat heeft die van mij geprobeerd , toen ze moest vasten )

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 15:33

Eleeke schreef:
pmarena schreef:

Ze gaan zelfs mest eten als ze maar genoeg honger hebben ( Dat heeft die van mij geprobeerd , toen ze moest vasten )

Oeps :=

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:00

kan ze nu dan niet in de knoop komen met het infuus vraag ik me af, of gaan liggen? vandaar de vraag of ze aangebonden stond :-)

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:31

Wat fijn om te horen dat het weer de goede kant uitgaat, dan heeft het duimen draaien toch geholpen ;)

De mijne heeft op vlas gestaan tijdens het herstel en er nooit van gegeten ondanks dat het een haflinger is. Ik kreeg als advies mee om vaak hooi te geven in kleine beetjes. Het krachtvoer hadden we zo goed als gestopt, een paar korreltjes als de andere paarden werden gevoerd. Ik heb toen wel Summerfit koeken en Pavo Health boost (https://www.pavo.nl/producten/pavo-healthboost) bij gevoerd. Paard is weinig afgevallen tijdens de revalidatie.

En dat hoesten blijft lang aanhouden, maar het houdt echt een keer op!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:52

Ja, dat zeiden ze tegen mij ook, niet teveel in een keer ivm druk op de wond, maar liefste wel heel vaak zodat de darmen goed aan de gang bleven. maar ik moest ook zo normaal mogelijk doen. Ben vrij snel zo goed als onbeperkt hooi gaan voeren in een slowfeeder net dat ik wel meerdere keren vulde. Hij kreeg ook extra eiwitten via luzerne, opfokmuesli (om te groeien heb je ongeveer hetzelfde nodig als om te genezen) en probiotische slobber. Hij zag er bij de echo beter uit dan voor de operatie haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 21:17

kimmie1 schreef:
kan ze nu dan niet in de knoop komen met het infuus vraag ik me af, of gaan liggen? vandaar de vraag of ze aangebonden stond :-)

Nee dat gaat niet lukken, zal zo even kijken of ik ergens een foto of filmpje heb waar je dat op kunt zien! Liggen zal zo voorlopig nog wel even niet doen, denk ik. :(:)

SimplySusan schreef:
Wat fijn om te horen dat het weer de goede kant uitgaat, dan heeft het duimen draaien toch geholpen ;)

De mijne heeft op vlas gestaan tijdens het herstel en er nooit van gegeten ondanks dat het een haflinger is. Ik kreeg als advies mee om vaak hooi te geven in kleine beetjes. Het krachtvoer hadden we zo goed als gestopt, een paar korreltjes als de andere paarden werden gevoerd. Ik heb toen wel Summerfit koeken en Pavo Health boost (https://www.pavo.nl/producten/pavo-healthboost) bij gevoerd. Paard is weinig afgevallen tijdens de revalidatie.

En dat hoesten blijft lang aanhouden, maar het houdt echt een keer op!

Ik denk dat ik in eerste instantie een voetschema krijg van de kliniek die we gaan aanhouden. Ik zie hier dat ze veel slobber papjes geven.

Dat hoesten klinkt dus bekend? Vond het wel even spannend, en heel erg sneu voor haar.

Update:

Eind van de middag weer geweest, temperatuur/hartslag en dikte van het bloed nog allemaal goed. Ze zijn de infusen zachter aan het zetten, en blijven dit ook doen. Wanneer dat allemaal goed gaat zullen ze misschien morgen het infuus eraf halen!
Het voeren gaat vooralsnog goed, dus als dat zo blijft dan gaan ze morgen voer verhogen.
Vandaag alweer een veel alerter paard!
Heb haar even geborsteld vandaag, en veel van de harde stukken vacht (door de operatie) weer even zacht geborsteld.
Ze begint nu wel in te vallen. Het kontje wordt plat, en bij de flanken valt ze in. Maar vooralsnog vind ik het meevallen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt nu iets vocht bij de wond, maar ze hadden al gezegd dat dat eigenlijk nog moest komen. Ze hadden zelden zo’n strakke buik gezien:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker wandelen:

Afbeelding

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:21

Wat fijn dat het weer de goede kant opgaat. Elke dag stijgen toch haar kansen hoop ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:23

Fijn dat het weer de betere kant op gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:34

Kaitlyn schreef:
De stal heb ik al zo goed als leeg geschept, dus hoef die alleen te vullen. En tegen de tijd dat ze de paddock weer op mag, heb ik al een lint om een stuk af te zetten dus dat is voorbereid. Heb zelf een trekauto, en kan vanuit mijn werk direct weg als ze bellen.

Afrekenen moet ik het nog over hebben, omdat ik verzekerd ben. Dus geen idee hoe het dan in zijn werk gaat. De lingehoeve gaf al aan dat ze goed contact hebben met mijn verzekering, dus ik zal het wel horen. :=

Je hebt bij een verzekering altijd eigen risico... en ze betalen vaak ook maar een bepaald bedrag maximaal. Dus ga er maar vanuit je zelf eerst moet afrekenen en dan de nota naar de verzekering kan sturen en die deels vergoed krijgt.

Wel fijn dat het nu beter gaat!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:39

Wat een enorme schrik Leane! Gelukkig gaat het nu de goede kant op.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:03

*stille meelezer: ik lees met spanning mee. Heel veel sterkte voor jullie beide!!

Uit onwetendheid ben ik benieuwd of ze ook preventief iets geven tegen maagzweren omdat er zo lang gevast wordt. Ik bedoel dit absoluut niet als bangmaker, maar ik vroeg me af hoe dat in zn werk gaat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 22:08

Yvank_ schreef:
Kaitlyn schreef:

Je hebt bij een verzekering altijd eigen risico... en ze betalen vaak ook maar een bepaald bedrag maximaal. Dus ga er maar vanuit je zelf eerst moet afrekenen en dan de nota naar de verzekering kan sturen en die deels vergoed krijgt.

Wel fijn dat het nu beter gaat!

Ik heb vandaag even met de verzekering gesproken. Ik weet dat ik inderdaad tot een max bedrag verzekerd ben. :j
Verzekeraar gaf aan dat ik ook om een andere betaling kon vragen. Of dat ik vooraf de nota kon vragen voor een spoedbetaling, of vooraf zelf betalen en dan krijg ik het verzekerde bedrag terug. Maar welke manier ook, dat komt wel goed. :j

C_arola schreef:
Wat een enorme schrik Leane! Gelukkig gaat het nu de goede kant op.

Ontzettend geschrokken inderdaad, hopelijk blijft ze nu de stijgende lijn vasthouden!

Slmt9 schreef:
*stille meelezer: ik lees met spanning mee. Heel veel sterkte voor jullie beide!!

Uit onwetendheid ben ik benieuwd of ze ook preventief iets geven tegen maagzweren omdat er zo lang gevast wordt. Ik bedoel dit absoluut niet als bangmaker, maar ik vroeg me af hoe dat in zn werk gaat.

Nee niet dat ik weet eigenlijk. Antibiotica, eventueel pijnstiller als dat nodig is, vocht, en nu langzaam weer hooi introduceren.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:22

fijn dat het nog steeds goed gaat :)

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:56

Gelukkig dat het nu weer beter gaat. Hopelijk krijgt ze niet weer een terugval. Het blijven toch altijd wel risicovolle operaties. Ik blijf voor jullie duimen dat de stijgende lijn naar herstel nu doorzet.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:33

Hey hoe is ze de nacht doorgekomen?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 15:54

Gibbie gaat “goed”!
Infuus is eraf! Catheter zit nu nog in de hals, maar als dat tot morgenavond goed blijft gaan dan halen ze die er ook uit.
Als alles goed blijft gaan dan stoppen ze vanaf morgen met de antibiotica, de theedoek is van haar hechting afgehaald en de buik ziet er super uit. Ze heeft goede eetlust, is heel attent. Dus de artsen en ik zijn heel tevreden zoals het nu gaat! :D

Ze zijn verder dit weekend gesloten voor bezoek. Dus ik heb tegen haar gezegd dat ik haar maandagochtend pas weer wil zien, want dat betekent dat het goed blijft gaan. :j

Afbeelding
Afbeelding
Buik!

Stalgenootje was vandaag mee, en die heeft wat foto’s van haar/ons gemaakt. Wanneer ik die heb zal ik ook wat delen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:57

Hele fijne update Caitlyn! Mooi litteken ziet er rustig uit.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:59

Het ziet er erg mooi uit!
Ze lijkt het ergste achter de rug te hebben gehad!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:13

Wat fijn dat de infuus eruit is en de antibioticum gestopt wordt wanneer het goed blijft gaan!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:35

Wat een fijne update.

Buik ziet er echt wel mooi uit inderdaad.

Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:03

Wat super fijn om te lezen! +:)+