Pluttersput schreef:Ik plaats dit topic voor een vriendin van mij die enigszinds met haar handen in het haar zit.
Ze heeft een Nederlandse Appaloosa die 30 april 6 wordt. Ze heeft 1 veulen gehad. Ze is basis ingereden, er wordt nu ook al wel op gereden, maar puur recreatief buiten.
Ze merkte al langer dat de klik er niet was met dit paard, en heeft haar willen verkopen. Alleen merkte ze tijdens het rijden dat het paard wat stijfjes was, moeite had met balans en de galop heel lastig vindt. Hierdoor heeft ze besloten het paard vóór verkoop te laten testen op PSSM1, omdat dat toen in opkomst was. Paard blijkt inderdaad drager te zijn, N/p1.
En nu...
Ze heeft de klik niet met dit paard, en kan haar gezien haar behoeftes niet bieden wat ze nodig heeft. Ze heeft de paarden op een wei staan, maar paard zou eigenlijk sowieso van gras af moeten, suikervrij dieet, extra supplementen en strikte training. Aldus haar dierenarts.
Het paard móet dus eigenlijk weg. Maar ze durft het niet goed te koop aan te bieden omdat het paard natuurlijk een rugzakje bij zich heeft, en daar moet gewoon echt rekening mee gehouden worden.
Daarom zit ze nu in dubio, want als ze het laat slachten weet ze zeker dat het paard niet meer hoeft te lijden of bij de verkeerde eigenaar terecht komt.
Maar het paard is eigenlijk met de juiste begeleiding gewoon goed te houden waarschijnlijk. En dat is de reden dat ik dit topic maak.
Wat zou bokt doen? Paard moet dus eigenlijk wel weg, omdat het bij haar niet kan krijgen wat ze nodig heeft. Maar heeft dus wel specifieke zorg nodig, is slacht dan misschien eerlijker? De hoofdprijs hoeft ze er niet voor, ze beseft dat het een lastig paard voor de verkoop is...
Wat denken jullie?
Klopt deze tekst dan niet misschien?