Maartje1990 schreef:Ts ik snap je wel hoor. Sommige doen alsof t maar €5 is ofzo
Ik denk ook dat de meeste mensen TS zeker begrijpen, zo ook ik. Maar dat mensen van mening zijn dat de Da hier verder niks mee te maken heeft.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thioro schreef:Nee stalnollie, rekening is voor eigenaar.
StalNollie schreef:we weten uiteidelijk het voorstel niet vandaar ook mijn vraag aan ts waar de opdrachtgever in dit verhaal nu is.
en ook zonder bevoegd persoon het is altijd nog de opdrachtgever. ook de stalhouder zou opdrachtgever zijn maar omdat deze wel bevoegd is word de rekening doorgeschoven.
bulck schreef:StalNollie schreef:we weten uiteidelijk het voorstel niet vandaar ook mijn vraag aan ts waar de opdrachtgever in dit verhaal nu is.
en ook zonder bevoegd persoon het is altijd nog de opdrachtgever. ook de stalhouder zou opdrachtgever zijn maar omdat deze wel bevoegd is word de rekening doorgeschoven.
Maar TS was wel op de hoogte gebracht, ze had zelf de DA aan de lijn. Dus ze kan zich daar verder niet op beroepen. Ok, de inhoud van het gesprek is moeilijker te achterhalen, maar van een Da wordt verwacht dat die handelde in het belang van het dier en in dit geval dus niet zonder medeweten van TS.
Dat zijn de feiten, de rest is emo en vingerwijzen in een verhaal wat eigenlijk te belachelijk voor woorden is en dat omdat de rekening hoger uitvalt dan wat TS verwachtte.
StalNollie schreef:Maartje klopt wilde hetzelfde typen maar niet meer nodig.
Ts heeft de behandeling geweigerd
bulck schreef:StalNollie schreef:Maartje klopt wilde hetzelfde typen maar niet meer nodig.
Ts heeft de behandeling geweigerd
Maar dat is de gekleurde versie van TS (ja het is maar 1 kant die we hier lezen)
Want het was dus vrijdagavond, waar was dan de staleigenaar? iedereen kan zomaar het erf op? Staleigenaar ziet niet dat er een DA het erf opkomt/dubbelchecked niet?
Daaruit kan je dus stellen dat zowel die persoon als TS dus niet aanwezig waren en dus op dat ogenblik nalatig waren. Immers zijn die personen verantwoordelijk voor het welzijn van het paard of stellen in afwezigheid iemand aan. Tenzij die stalgenoot mss wel een akkoord had van de staleigenaar om actie te nemen.
Wie zegt er dat de staleigenaar/TS niet eerder werd gebeld? Want mijn ervaring is ook dat, hoewel we haast de gsm aan ons hand geplakt hebben, er telefonisch lang niet altijd onmiddellijk opgenomen wordt.
Wat doe je dan? Dan handel je toch in het belang van het dier, ook denkend goed te doen voor je stalgenoot en diens waardevolle bezit?
Verder vrees ik echt dat TS weinig echte feiten heeft om onder de rekening van de DA uit te komen en vooral de bewijslast kan wel eens nadeliger uitvallen voor haar.
lieveli schreef:Ja maak er even een soap van, Sherlock.
Wacht nu maar gewoon af.
bulck schreef:lieveli schreef:Ja maak er even een soap van, Sherlock.
Wacht nu maar gewoon af.
Ik vind het gewoon veel drama voor niets. Het paard stelt het goed door een correctie actie en behandeling. Enkel de rekening slaagt tegen bij TS. Elk verhaal heeft meerdere kanten en dat zal hier niet anders zijn.
Bottomline TS haar paard is er goed vanaf gekomen, zij is eigenaar en verantwoordelijke, dus ze zal toch aansprakelijk gesteld worden voor die rekening.
bulck schreef:Maar TS was wel op de hoogte gebracht, ze had zelf de DA aan de lijn. Dus ze kan zich daar verder niet op beroepen. Ok, de inhoud van het gesprek is moeilijker te achterhalen, maar van een Da wordt verwacht dat die handelde in het belang van het dier en in dit geval dus niet zonder medeweten van TS.
Dat zijn de feiten, de rest is emo en vingerwijzen in een verhaal wat eigenlijk te belachelijk voor woorden is en dat omdat de rekening hoger uitvalt dan wat TS verwachtte.
Thioro schreef:Maakt niet uit of het verzekeringswerk is of wordt.
Wettelijk en juridisch gezien ben je gewoon verantwoordelijk voor je dier en alles wat daar bij hoort, willen of niet.
Hoe vervelend de situatie ook is, ik ben er niet zo van overtuigd dat ts juridisch sterk staat.
En zelfs als dat wel zo zou zijn kunnen de kosten hoger oplopen dan de 200€ die nu op tafel ligt.