dikke buik, wel ribben, en geen energie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:28

TS: ik snap niet helemaal waarom je dit leasepaard aanhoud (en €450 betaald in de maand!! Dat betaal ik in drie maanden aan mijn eigen paard), terwijl je je verzorgpaarden hebt. (en ik weet welke dat zijn ;) daar is best wel wat mogelijk) Alleen daarom zou ik al stoppen...en dan is het ook nog is een paard dat er slecht bij staat, niet verzorgd wordt door de eigenaar en waar je zelf nog dierenarts kosten voor moet maken. Ik snap dat je geeft om dit paard, maar ik zou er mee stoppen als ik jou was ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:52

Jolliegirl schreef:
Ik weet waar het paard staat, dus mocht er iemand bereid zijn dit zelf daar te gaan melden dat dit echt niet kan, be my guest!

Waarom doe je dat zelf niet? :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:23

Nou laat maar weten Jolliegirl, ik wil er wel eens een kijkje nemen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 08:37

Nikass schreef:

Je mag wel een keer met mij mee :j

O en Jolliegirl, ben jij dat meisje/ die vrouw (weet even niet hoe oud je precies bent) waar ik toen mee heb geholpen om die minis van lilis te vinden?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:43

Jee, wat vervelend dit allemaal. Een 14 jarig meisje dat advies vraagt en van alles over haar heen krijgt, terwijl zij helemaal niet in staat is er wat aan te doen! Ze bedoelt het goed om hier een topic te beginnen, maar eigenlijk weet je bij Bokt bij voorbaat al waar het op uitdraait.
Tuurlijk zijn de omstandigheden vreselijk, maar probeer binnen de mogelijkheden naar oplossingen te zoeken en wat hier al vaker is gezegd....doe in ieder geval een wormtest (heb niet gelezen of je dit al gaat doen...waren teveel pagina's om alles te lezen). Dat is niet zo moeilijk en kan een groot verschil zijn.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 09:44

manubres schreef:
Jee, wat vervelend dit allemaal. Een 14 jarig meisje dat advies vraagt en van alles over haar heen krijgt, terwijl zij helemaal niet in staat is er wat aan te doen! Ze bedoelt het goed om hier een topic te beginnen, maar eigenlijk weet je bij Bokt bij voorbaat al waar het op uitdraait.
Tuurlijk zijn de omstandigheden vreselijk, maar probeer binnen de mogelijkheden naar oplossingen te zoeken en wat hier al vaker is gezegd....doe in ieder geval een wormtest (heb niet gelezen of je dit al gaat doen...waren teveel pagina's om alles te lezen). Dat is niet zo moeilijk en kan een groot verschil zijn.

Ja gister is er mest opgestuurd

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:15

TOP!...laat je ons nog even weten of er wat uitkomt?

Trui

Re: dikke buik, wel ribben, en geen energie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 10:19

Zal ik doen :)
Voor de liefhebbers: het is opgestuurd naar 'Het Woud'

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:51

Nikass schreef:

Doen! Ben zo benieuwd wat je gaat vinden van het paard en de omstandigheden. Of het echt zo slecht is als wij hier denken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:53

Ben benieuwd wat uit de wormtest komt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:59

Trui schreef:
Zal ik doen :)
Voor de liefhebbers: het is opgestuurd naar 'Het Woud'

Hoe is het opgestuurd naar "het woud"? Zelf direct afgeleverd of met de pakketpost / normale post opgestuurd?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:07

Weet ik niet. Kwam in een speciale enveloppe waar we het in moesten versturen weer. Mn ma heeft het op de post gedaan

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:17

Dan bereid je maar vast voor op een grote kans op een vals negatieve uitslag.

Als je al vertrouwt op een eenmalig mestonderzoek, zorg dan dat de mest zo ongeveer nog dampt van de lichaamswarmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:19

Idd, mest moet zo vers mogelijk zijn eigenlijk! :)

Maar wel goed dat jullie zijn overgegaan op deze stap.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:20

Je krijgt daar gewoon een set. Heel makkelijk.

Ik vind dat er best wel kalm mag worden gedaan tegen de TS. We zitten hier met z'n allen als een stel heiligen te doen, maar wees eens eerlijk: hoeveel mensen zijn er wel niet op een manege begonnen? Op de manege waar ik ben begonnen hebben de paarden ook een schandalig leven, maar pas toen ik een jaar of 15 was kwam dat besef. En toen ben ik ook vertrokken. Maar hoe moet een kind dat weten? Ouders hebben vaak geen verstand van paarden en gaan gewoon naar de dichtstbijzijnde plek. En zolang dat gebeurt en manege-eigenaren geld blijven verdienen gaat het gewoon door. Ik hoop dat het ooit verandert hoor.

TS krijgt nu inzicht en zal hiervan leren. Maar ik krijg het idee dat er Bokkers zijn die met een brandende fakkel bij de manege willen gaan staan en dat is in mijn ogen geen oplossing. TS doet wat in haar macht ligt, ik vind het goed dat ze een test doet. En de vraag hoe het is opgestuurd is in mijn ogen ook totaal niet relevant, geef het kind wat lucht joh. Ze wil gewoon het beste voor het paard en ik snap dat zomaar weglopen lastig is. Schiet het beest ook niks mee op.

Edit: en nu doet ze mestonderzoek en wordt dat ook weer afgezeken? Waar schrijft ze dat het geen verse mest was? Toevallig heb ik gisteren ook mest opgestuurd naar het Woud en je krijgt een speciale kit. Mest mag niet ouder zijn dan twaalf uur en uiteraard pak je gewoon verse. Het is ook nooit goed of wel? Wat moet ze dan doen? Gewoon lukraak een wormenkuur erin knallen?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:32

_Reneee schreef:
Je krijgt daar gewoon een set. Heel makkelijk.

Ik vind dat er best wel kalm mag worden gedaan tegen de TS. We zitten hier met z'n allen als een stel heiligen te doen, maar wees eens eerlijk: hoeveel mensen zijn er wel niet op een manege begonnen? Op de manege waar ik ben begonnen hebben de paarden ook een schandalig leven, maar pas toen ik een jaar of 15 was kwam dat besef. En toen ben ik ook vertrokken. Maar hoe moet een kind dat weten? Ouders hebben vaak geen verstand van paarden en gaan gewoon naar de dichtstbijzijnde plek. En zolang dat gebeurt en manege-eigenaren geld blijven verdienen gaat het gewoon door. Ik hoop dat het ooit verandert hoor.

TS krijgt nu inzicht en zal hiervan leren. Maar ik krijg het idee dat er Bokkers zijn die met een brandende fakkel bij de manege willen gaan staan en dat is in mijn ogen geen oplossing. TS doet wat in haar macht ligt, ik vind het goed dat ze een test doet. En de vraag hoe het is opgestuurd is in mijn ogen ook totaal niet relevant, geef het kind wat lucht joh. Ze wil gewoon het beste voor het paard en ik snap dat zomaar weglopen lastig is. Schiet het beest ook niks mee op.

Edit: en nu doet ze mestonderzoek en wordt dat ook weer afgezeken? Waar schrijft ze dat het geen verse mest was? Toevallig heb ik gisteren ook mest opgestuurd naar het Woud en je krijgt een speciale kit. Mest mag niet ouder zijn dan twaalf uur en uiteraard pak je gewoon verse. Het is ook nooit goed of wel? Wat moet ze dan doen? Gewoon lukraak een wormenkuur erin knallen?

IK! (tja wie niet...) De meeste van ons.

TS.. Super dat je mest hebt opgestuurd. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Mocht je twijfelen over de uitslag kan je altijd nog een keer mest brengen naar een dierenarts in de buurt. :j

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:37

Ja het was net uitgepoepte mest en dat is opgestuurd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:42

Hallo TS, wat goed van je dat je dit topic hebt geopend om Utah te helpen.

Ik heb een vraagje aan jou. Eerder in het topic las ik dat je Utah knoflook geeft bij het eten. Kun/mag jij daar over beslissen? Knoflook is namelijk helemaal niet goed voor paarden. Er zijn best veel mensen die geloven dat het wel goed is maar dat is niet waar. Utah (en elk ander paard) is zonder knoflook veel beter af. Dus als jij ervoor zou kunnen zorgen dat ze dat niet meer krijgt dan zou je daarmee al een kleine verbetering voor haar kunnen maken.

Succes. Hopelijk heb je gauw de uitslag van het mestonderzoek.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:46

Koper schreef:

Ik heb een vraagje aan jou. Eerder in het topic las ik dat je Utah knoflook geeft bij het eten. Kun/mag jij daar over beslissen? Knoflook is namelijk helemaal niet goed voor paarden. Er zijn best veel mensen die geloven dat het wel goed is maar dat is niet waar. Utah (en elk ander paard) is zonder knoflook veel beter af. Dus als jij ervoor zou kunnen zorgen dat ze dat niet meer krijgt dan zou je daarmee al een kleine verbetering voor haar kunnen maken.

Fenegriek in combinatie met :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:47

Rocamor schreef:

Als je al vertrouwt op een eenmalig mestonderzoek, zorg dan dat de mest zo ongeveer nog dampt van de lichaamswarmte.

Nou zeg, dat gebeurd regelmatig hoor.
TS doet haar best

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:47

Trui schreef:
Koper schreef:

Ook niet doen. Geef dan alleen fenegriek.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:49

[quo
Trui schreef:
Koper schreef:

Ook niet doen. Geef dan alleen fenegriek.[

pb eventjes :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:51

het klopt inderdaad dat knoflook niet zo goed is, althans het is wel goed, maar slecht voor de lever als je het langer dan een maand achter elkaar geeft.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:54

Knoflook is niet goed full stop. Het is giftig en ze krijgen er bloedarmoede van. Gewoon niet geven.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:13

Silly1972 schreef:
Rocamor schreef:

Nou zeg, dat gebeurd regelmatig hoor.
TS doet haar best

Dat klopt dat het regelmatig gebeurt. Mooie inkomstenbron voor zo'n arts. Maar het helpt het paard helaas niet. En zo krijg je dus regelmatig van die vals negatieve uitslagen