Wat is eerlijk voor mn pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 08:34

even een update in hoever ik weet hoe het gaat met rango.

eind april heb ik hem te koop moeten zetten ivm ongeplande/ongewenste zwangerschap.
ik ging na hoe ik dit ging doen met 3 kindjes en een drukke jonge pony die duidelijk aan het werk moest en mn conclusie was dat het beter was voor hem een persoon te zoeken die lekker met hem aan de slag zou gaan.
ik heb hem op mp gezet met het eerlijke verhaal erbij en alle info die ik wist....ik ben overspoelt met mailtje en ben daaruit gaan kijken wie het fijnste overkwam.
ik heb dan ook een afspraak gemaakt met 3 mensen waarvan ik bij de eerste een super fijn gevoel had.

een jong volwassenen waarvan haar ouders een stal hadden en haar atje liep voor de wagen en hiermee zou rango na beleerd te zijn in enkelspan op den duur in 2 span gaan lopen en na een jaar ingereden worden gereden door een meisje van ik dacht 8 die boven gemiddeld rijdt en van haar zou hij ook officieel worden.

toen ze hier waren toonde dat grietje totaal niet bang pakte hem aan en liep zo met hem weg,mn hart maakte een sprongetje,JA dit was het voor hem!

begin mei zijn ze hem komen halen en 10 dagen later liep hij onder t zadel aan de longe.(nog nooit van zn leven aan de longe gelopen,niet bekend met bit en zadel ect.)
ik kreeg toen al een naar gevoel maar dacht tja hormonen zet het van je af je hebt afstand van hem gedaan en zn oortjes stonden strak naar voren dus hij was er wel echt aan toe.
maar wel gezegd dat ik dit totaal niet had verwacht omdat het verhaal anders was voorgedaan en voor de wagen de bedoeling was.
enkele dagen later kreeg ik foto's dat dat meisje er al op reed.
ik kreeg een steeds naarder gevoel en kreeg spijt van mn keuze maar wederom ik kon er niets meer aan veranderen.
daarna bleef het stil tot ik een ap kreeg met het verhaal dat hij zo schuurde(dit was geloof ik in totaal 4 weken na verkoop),ik vroeg of ze hem vitalbix gaf en nee dat gaven ze niet en dat zouden ze gaan doen.
deken was mee gegaan en is naar zeggen niet af geweest.
ze hebben hem uiteindelijke geen vitalbix gegeven maar wel finecto want de da vond dat ze dat eerst moesten proberen en heb alle bloeduitslagen ect doorgestuurd om ze zoveel mogelijk te kunnen helpen.

inmiddels is mn tel kapot gegaan en was ik haar nr en alle apjes kwijt dus via mp weer contact opgenomen en vandaag kreeg ik te horen dat rango al door is verkocht!!! ;(
de ouders van het meisje wilde geen geld aan zn schuren uitgeven dus heb mn zegje gedaan dat ik dit echt te bizar voor woorden vind en dat ik heel duidelijk en eerlijk ben geweest over zijn toestand.
hij is nu naar horen zeggen van een meisje in wolvega en loopt concours met haar.

Ik weet dat het volkomen mijn eigen schuld is omdat ik hem zelf heb verkocht maar had gewoon zo gehoopt dat deze mensen oprecht waren!
in mijn ogen is hij niet meer geweest als een makkelijk handels projectje want er werd mij in het begin gevraagd waarom hij zo goedkoop was en mijn antwoord was daarop omdat ik hem een fijn huisje gun ondanks totaal onbeleerd,lastige karaktertje en zn toestand en dat ik daar gewoon niet de volle mep voor kon en wilde vragen omdat ik mocht hij toch echt ZE oid hebben ik weet wat deze paardjes je gaan kosten in onderhoudt.

helaas heb ik dus knetterhard gefaald als baasje en voel me enorm schuldig naar rang toe,toch moet ik het los laten want kan niets meer voor hem doen maar het doet wel pijn ;(

ik heb overigens niet eerder een update gegeven omdat ik vond dat ik dat niet kon maken ivm privacy tegenover de nieuwe baasjes.waarom ik het nu wel doe tja hun zijn niet eerlijk geweest naar mij toe en denk dat hier best wel wat mensen zijn die zich afvragen hoe dit verhaal is afgelopen.
in 1 woord K*T dus |o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:21

Ik vind het vreselijk erg voor jou, en ik vind niet dat jij gefaald hebt,maar die mensen hebben gefaald in het eerlijk zijn naar jou toe.
Jij hebt altijd het beste voor hem gewild :(:)

StormMilagro

Re: Wat is eerlijk voor mn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:17

Jeetje... Wat maar weet bewijst wat voor mensen er rondlopen in de paardenwereld. TS, wat naar, maar het is niet jouw fout! Ik heb je advertentie gezien en je bent zo eerlijk geweest. Die mensen wisten er alles vanaf. Wat zonde, maar je hebt zo erg je best gedaan voor Rango!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 13:33

Ja heb er echt een knoop van in mn maag niet wetend hoe hij terecht gaat komen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:56

He wat een k u t verhaal je gevoel klopte dus. Ik whatssapl je later vandaag even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:58

Balen dat het zo gelopen is! Maar alles wat je hebt gedaan was met de beste intenties. Meer kan je niet doen.

Hoe is het verder met je?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:02

ja indd mn gevoel klopte dus helaas wel.

verder gaat het nu wel goed na de eerste schrik te boven zijn gekomen ivm de zwangerschap haha.
we waren klaar met kids alleen de kleine vond het nodig door spiraal heen te komen en ook nog na verwijderen vh spiraal ook gewoon te blijven zitten.
toen goed nagedacht over hoe en wat en besloten ervoor te gaan wat dus wel met zich mee bracht dat een jonge pony aan het werk zetten er de eerste 3 jaar waars niet in zat.
maar ondanks de rollercoaster aan gevoel en verstand voelde ik me inmiddels wel goed alleen nu weer die rot knoop in mn maag.

ik heb er nog een berichtje aan gewaagd om te vragen of ik mag weten waar hij staat en van wie hij is maar denk dat ik het antwoord hierop al weet.....
je kan mij nml niet vertellen dat ze alle info over hem mee hebben gegeven.....en ergens twijfel ik zelfs aan het verhaal dat hij schuurde heb het idee dat het een indek verhaal van ze is maar dat is gissen *zucht*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:54

Je hebt niet gefaald. Je hebt je best gedaan en die mensen kunnen erg goed liegen. Maar... bekijk het eens positief, hij komt nu vast bij baasjes terecht die het veel beter met hem voor hebben, dat is toch alleen maar fijn? Jammer dat er zo'n naar figuur tussen zat. Ik heb mijn Btje destijds verkocht, vrouw had reuma in handen en na 3 maanden, nee ze is opeens te sterk(smoes), ze wordt verkocht. Nu heeft deze pony een super huisje gevonden met alle liefde van de hele wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:07

Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap. Kan me wel indenken dat het even schrikken was, zo onverwacht.

Ik denk dat je het wat Rango betreft even los moet laten en moet hopen dat hij andere lieve mensen tegenkomt die het beste met hem voor hebben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 16:08

Ja ik hoop het alleen het concours lopen staat me niet aan maar goed misschien weten die mensen ook helemaal niet dat hij 2,5 maand geleden nog totaal onbeleerd was.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:25

Als rango uitkomt bij knhs kan je bij paardenzoeken in mijn knhs hem wel volgen waar hij start. En dan via startlijsten en uitslagen op zoek gaan naar de naam van de nieuwe eigenaar. En wie weet, heeft hij een hele fijne plek. Duim duim

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:58

Net dit topic gelezen en misschien een troost: op concours kom je niet snel met afgeschuurde manen. Misschien doet hij het wel hartstikke goed en zijn ze gek op hem.
Het zou goed kunnen dat zijn huidige baasje er alles aan doet hem gezond te krijgen en te houden!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 18:18

ben echt een leek wat betreft concours dus mijn vraag hoezo kom je er niet snel met afgeschuurde manen?

bij mij waren zn maantjes ook weer op lengte dus dan zou mn twijfel over het verhaal het extreme schuren miss niet heel gek zijn?

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:32

Op concours zorg je meestal dat je paardje er zo mooi mogelijk uitziet. Dus (witte voetjes) wassen, staart wassen, manen invlechten, goed borstelen enz. Bij dressuur krijg je ook een punt voor algemene indruk/ verzorging.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 20:03

Oke ik snap hem maar als je pony niet in orde is wat dat betreft zou je dan ook niet gaan?
Bedoel er zijn er waars zat die er maling aan hebben of niet willen zien dat t niet in orde is.
Wellicht ben ik nu aan t doemdenken.
Moet ik ook niet doen moet t gewoon los laten hoop gewoon dat hij niet aan zn lot wordt overgelaten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:21

Ts ik ken mensen die in Wolvega wonen. Misschien kan ik iets voor je betekenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:24

Bah wat naar dat het zo gelopen is, dat is toch wel de nachtmerrie van elke eigenaar.. Ik hoop dat je hem nog weer vind, ik ben mijn oude pony al jaren uit het oog verloren en heb daar nogsteeds geen vrede mee helaas..

kianne12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 00:20

Wat erg, het is niet jouw schuld. Je kon niet weten dat deze pony werd doorverkocht. Ik zou het laten rusten. Je kun jezelf er druk over maken maar dat heeft geen zin. De pony is helaas verkocht, misschien kun je een topic maken en zeggen tegen mensen die hun pony's verkopen dat ze ze niet aan hun moeten verkopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 00:35

Maar het is wel zo dat een gereden pony vaak beter terecht komt. En als hij idd de wedstrijd ingaat zal hij het wel goed hebben..

Neemt niet weg dat het enorm balen is maar verkocht is verkocht. En opzich mensen met zo n verhaal weet je het van te voren eigenlijk al wel.

En qua karakter bkijkbaar hoe knullig ook konden zij toch net wat anders met hem omgaan waardoor hij nu fijn te rijden is.
Heb het ook weleens gehad pony had ik zelf niks mee maar kon er ook niks mee... verkocht en ja hoor vijf weken later hopp suoer braaf dressuur ponytje. Soms is het toch niet de karakters van paard en ruiter die samen gaa

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 07:50

StalNollie schreef:
Maar het is wel zo dat een gereden pony vaak beter terecht komt. En als hij idd de wedstrijd ingaat zal hij het wel goed hebben..

Neemt niet weg dat het enorm balen is maar verkocht is verkocht. En opzich mensen met zo n verhaal weet je het van te voren eigenlijk al wel.

En qua karakter bkijkbaar hoe knullig ook konden zij toch net wat anders met hem omgaan waardoor hij nu fijn te rijden is.
Heb het ook weleens gehad pony had ik zelf niks mee maar kon er ook niks mee... verkocht en ja hoor vijf weken later hopp suoer braaf dressuur ponytje. Soms is het toch niet de karakters van paard en ruiter die samen gaa

Hier ben ik t deels wel mee eens hoor ik had gewoon te weinig tijd om hem op te pakken zeker omdat hij ook gewoon ziek is geweest en ik daar gewoon alle tijd en zorg in stak.
Maar als ik hem op het moment van opknappen had gepakt en hem 7 dagen achtereen had laten bikkelen doet hij bij mij ook rustig daar durf ik me hand voor in t vuur te steken.

Ik zou met een jonge pony eerst conditie en spieren op bouwen ipv er gelijk opkruipen en hem laten bikkelen.

En ik hoop echt dat hij indd bij een fijn ruitertje terecht is gekomen en dat hij lief bij haar blijft en niet omdat hij meer rust krijgt weer ondeugend gaat doen en weer doorverkocht wordt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 07:51

No_No schreef:
Ts ik ken mensen die in Wolvega wonen. Misschien kan ik iets voor je betekenen?

Ik zou heel graag willen weten hoe het met hem gaat dus mocht iemand hem kennen hoor ik t graag maar meer als een meisje uit wolvega die concours rijdt weet ik dus niet :(

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 07:53

Wesstrijdpaarden wil men er echt wel goed uit hebben zien. Anders ga je geen wedstrijden rijden. Dat schuren zal wel meevallen dan ook, want een pony die eruit ziet zoals op jouw foto's toen kan je echt niet mee op concours. En hij wordt bij wedstrijdrijdende mensen niet bij eerste beste boer tussen de koeien gegooid of in een krakkemikkig stalletje gepropt. Je bent teveel aan het doemdenken TS.

Hoe oud is rango nu?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 08:37

Ja kan best hoor dat ik dat doe maar omdat het zo sneaky is gegaan heb ik er gewoon weinig vertrouwen in :o
Rango is van oktober dus afgelopen okt is hij 3 geworden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 16:22

ik heb een oproep geplaatst via mijn facebook.
weet iemand hoe ik het hier kan plaatsen zodat mensen hem kunnen delen?

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:31

Jeetje wat vervelend dat het zo is gelopen. Helaas zijn er toch nog veel mensen die er zo van profiteren.
Hopen dat hij toch op een mooi plekje terecht is gekomen bij lieve mensen!

Kun je de link niet gewoon kopiëren en plakken hier?