Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:12

TS, wat is nu het probleem dat je niet eerder naar een DA kan?
Je moet het dier helpen! Ik woon op 5 minuten afstand en eigen trailer en auto tot beschikking, voor het beestje wil ik best met jou naar een kliniek of dierenarts rijden op mijn kosten.
Gewoon omdat ik het verschrikkelijk vind voor het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:17

Ja, het gaat erom dat mijn ouders op dit moment het geld niet hebben. Ik vind het heel, heel erg maar zelf heb ik ook niet veel meer. Alles wat ik heb ga ik er ook in steken, dit is het niet waard. Als ik ziek ben ga ik toch ook naar de dokter..

Ik ben zelf 14 vandaar dat ik zelf verder weinig kan doen..... :(

SteffiiY

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:18

Maar TS, wat is de reden dat je ineens je woonplaats hebt veranderd op bokt? Vind ik ook vreemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:22

Ja dat was omdat ik een dreigende pb kreeg van iemand en die dreigde me dus op te zoeken :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:22

AmyPony schreef:
Ja dat was omdat ik een dreigende pb kreeg van iemand en die dreigde me dus op te zoeken :(

Maar er zijn nu 2 mensen geweest die aanbieden je te helpen, wat eigenlijk niet heel gebruikelijk is. Maar waarom reageer je daar niet op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:24

Ik vind het heel lief van de mensen die dat willen doen, echt waar :)

Maar het geld komt hoe dan ook weer terug bij de mensen die dat dan geleend hebben, want ik wil geen bedelaar zijn....

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:26

Ook ik heb aangegeven dat er vast een mogelijkheid is om in termijnen te betalen, had ik ook gedaan, werkte partime pony kreeg kieswortelontsteking. Betekende foto antibiotica nog een foto was paar 10 euro kwijt, hebze gebeld en kon in termijnen betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:27

Ik ga het sowieso even aan hem vragen of ik in termijnen kan betalen, dan moet het lukken!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:30

Je bent 14, dus kun je wel al een heleboel.
Ga folders rond brengen.
Vakken vullen bij de supermarkt mag ook vanaf de 14.
Je weet dat je ouders het nu financieel moeilijk hebben, draag een steentje bij aan je hobby.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:32

tjah nouja om nu te beginnen aan een baan wordt m ook niet want het is nu al gewoon te laat.. en ga je nu alweer die arts bellen..?
hoe vaak heb je dat nu al gedaan?
is het niet makkenlijker om gewoon alles in 1 gesprek te doen, laat hem weten dat je in termijnen wilt betalen, maar het echt spoed is en graag vandaag nog gebeurt moet worden..

en hoe is het nu met de paardjes. hoe staan ze erbij nu

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:34

Voor nu is dat te laat ja.
Maar voor een potje op te bouwen voor later niet. Nu zitten ze al in de schuld.
En dan is dat schuld bedrag in ieder geval sneller weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:42

Ik ga vanmiddag naar de paardjes en ga kijken hoe het met ze gaat.

Van stalgenootje hoorde ik gisteren dat het nog niet goed gaat met ze.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:44

dus.. wanneer komt de arts nou dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:45

Dat ga ik overleggen als ik thuis ben....... ik zit nu op school, om kwart voor drie wordt ik opgehaald en dan begin ik er direct weer over

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:46

oke. nou dan hoop ik dat het goed komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:48

Ik ook... maar ze begint sowieso weer over de kosten etc etc ze zegt van ja het moet direct betaald worden (ze heeft niet eens overlegd over termijnen) want ik wil niet weer schulden bij een andere dierenarts etc etc ik wil ook niet lenen van iemand want dan heb ik ook schulden..

En zo gaat het riedeltje altijd verder. :n

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:50

maar als het echt allemaal zo erg is ts.. is het dan wel slim om twee paardjes te houden, je snapt toch dat het niet eerlijk is voor dat beestje om daar met pijn, of misschien wel stervende te staan?

is het dan uiteindelijk niet beter om toch iets anders te zoeken.. of zelf een baan te gaan zoeken..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:52

Tja ik vind dit ook niet eerlijk tegenover de paardjes dit hebben ze niet verdiend. Ik ga iig kijken of ik ergens geld mee kan gaan verdienen zodat dit in de toekomst gewoon niet meer gebeurt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:54

Annalies03 schreef:
maar als het echt allemaal zo erg is ts.. is het dan wel slim om twee paardjes te houden, je snapt toch dat het niet eerlijk is voor dat beestje om daar met pijn, of misschien wel stervende te staan?

is het dan uiteindelijk niet beter om toch iets anders te zoeken.. of zelf een baan te gaan zoeken..?

Ik denk ook dat beide paardjes houden voor dit moment te hoog gegrepen is voor ts, maar ze heeft er wel echt pech mee :(:)

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:57

Meestal kun je gewoon in termijnen betalen hoor TS, daar doen de meeste DA helemaal niet moeilijk over.. Fijn dat je iemand langs laat komen, stoer van je!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:57

Ze heeft er zeker pech mee. En het is zeker rot voor haar. :(:)
En wat dat betreft is paarden houden gewoon niet weg gelegd voor iedereen.
Maar het welzijn hoort toch hoger te staan dan het maar perse aan willen houden om welke reden dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:02

De welsh pony moet waarschijnlijk ingeslapen worden, de tinker is ook onzeker... het zit allemaal niet mee. :n

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:03

maar daarom juis dat er zo snel mogenlijk een arts moet komen.. als jij dood ziek op bed ligt en zoveel pijn hebt wil je toch ook dat je gelopen wordt? :) ik bedoel het echt goed hoor.. maar zorg alsjeblieft hoe dan ook dat het vandaag nog gebeurt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:07

TS waar in Noord Holland woon je/staan je paarden? Ik wil je met alle liefde helpen en ik weet hier in de omgeving ongeveer wel wie de beste dierenartsen zijn (mag ook via PB hoor)

Chan34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:10

bruintje123 schreef:
Ze heeft er zeker pech mee. En het is zeker rot voor haar. :(:)
En wat dat betreft is paarden houden gewoon niet weg gelegd voor iedereen.
Maar het welzijn hoort toch hoger te staan dan het maar perse aan willen houden om welke reden dan ook.

Daar ben ik het mee eens. Hoe veel liefde en hoe graag mensen het willen een eigen paard kost geld. Wanneer het paard gekocht is begint het pas. 2 paarden dubbel kosten en als ze ook nog wat gaan mankeren kun je flinke pech hebben en zeker de paarden zelf. Ik heb het veel gezien dat de wil en de bedoelingen goed zijn maar het paard toch verkocht wordt door de financiën. Hopelijk komt dit snel goed en anders echt realistisch gaan kijken wat haalbaar is en de dieren ten allertijden voorop stellen