paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:54

Afbeelding

Pumpkins

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:03

Mooi omschreven hoe het gegaan is TS. Heb een traantje moeten wegvegen. Fijn dat hij eindelijk mag rusten. Heel veel sterkte!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:05

Elke dag eerste wat ik doe dit topic openen hopend op een beslissing van de da voordat het echt lijden zou worden.
"Gelukkig" dat hij er vandaag mee in wilde stemmen en niet langer wachten.
Hoe moeilijk zal dat geweest zijn voor je dat dat wat je wilde ineens toch zo snel ging.
Heel veel sterkte in de komende tijd en respect om dan nog zo aan je jonge man zijn welzijn te kunnen denken.
Het afscheid wat je schreef, hoe alles ging. Wat fijn dat alles zo rustig ging en je jonge man zijn afscheid kon nemen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:06

Karuna, wat is het mooi gegaan. Zeker omdat je alle pijn en zorgen van hem zal afglijden.Je hebt zeker de beste beslissing genomen!
Heel veel sterkte. neem je tijd om te verwerken. Die spullen komen later wel. Geniet nog even van je jonkie, en denk aan alle leuke en mooie momenten met je oude man...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 23:09

Ellendige is, spullen liggen op stal. Ben daar de enige pensionklant en zolang alles daar nog ligt kan stalhouder de boel niet verhuren. Al gaf hij vanavond aan dat ik alle tijd kon nemen gelukkig.

Voor nu ben ik vooral helemaal leeg, geestelik en fysiek blanco eigenlijk. En door en door klappertandend koud. Wil niet lekker opwarmen ondanks dat ik al onder de dekens lig met een extra laag kleren eronder ook.

Morgen ochtend heen en weer met hooi en jonge man zijn aandacht geven. Morgen middag afreageren met trainen en goed gezelschap maar. En uitgerekend komend weekend geen enkele kans op afleiding, afgelopen maanden steeds dingen kunnen doen in het weekend en juist komend weekend niks. Geen honden nog, alleen jonge tinker moeten doen. En nergens heen kunnen tenzij alleen waar ik denk ik ook niet veel zin in heb. Kans om eens goed lang in bad te gaan liggen of zo. Eens zien hoe ik dat lange weekend ga doorkomen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-10-16 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:10

Wat fijn dat het zo mooi gegaan is. Ook van deze kant af wil ik je onwijs veel sterkte wensen!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:14

Moderatoropmerking:
We begrijpen dat er op een moment dat een paard ingeslapen gaat worden altijd veel emoties los komen. We willen jullie echter wel vragen om de insteek van het topic niet uit het oog te verliezen bij het geven van een reactie. Het topic is er voor TS, en het is (nu) niet de plaats om een discussie te voeren over hoe het voor een paard is als het ingeslapen gaat worden. Als daar interesse voor is kan over dat onderwerp een apart topic geopend worden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:22

Heel veel sterkte Karuna, zo te lezen was dit het beste voor je oude man. Mag je de jonge nog opzoeken als hij straks verhuist is?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:23

Dikke tranen hier!
Maar het klinkt als een mooi en waardig einde. Mooi dat paarden zo duidelijk kunnen aangeven er klaar mee te zijn en nog mooier dat jij dit hebt opgepikt en er naar hebt gehandeld!
Een virtuele knuffel voor jou en heelveel sterkte de komende tijd.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:23

Meid, neem gewoon even tijd om te rouwen. Snap dat je daar tegenop ziet, maar neem dat vrije weekend/week/maand om alles een plek te geven en uit te huilen, of wat dan ook. Dan voel je je daarna een stuk rustiger. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 23:28

Ja zolang hij niet verkocht is kan ik gewoon komen verzorgen tutten opvoeden. Hij blijft van mij tot de verkoop. Maar aangezien ik zelf niet op de plek kan blijven staan waar ik stond, pony alleen is geen optie. En ik ook niet echt nu aankan potentiele kopers te woord te staan enz. Snowdon gaf de mogelijkheid om alles rond de verkoop te regelen is dat een aanbod dat ik graag heb aangenomen. Ik weet dat hij daar in goede handen is en er heel zorgvuldig een nieuwe baas gezocht wordt.

Een ding ben ik blij om. Omdat het fysiek steeds moeilijker werd om iedere dag de paarden te doen ben ik lang op zoek geweest naar een passende oplossing. Had van een aantal kanten de kans gekregen ze beiden te verplaatsen naar ver weg. Alleen iets hield me tegen. Uiteindelijk week of 6 geleden de kans gekregen iemand in te huren voor de plek waar ze stonden. Achteraf een goede keus geweest anders was hij eerst verhuisd van een voor hem fijne plek en had paar weken later een onbekende dierenarts dit moeten doen.

En als ik de regen zo hoor buiten ben ik blij dat de dierenarts zijn agenda heeft leeggeveegd vanmiddag om vandaag langs te kunnen komen ipv morgen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:31

Ik wil je heel veel sterkte wensen! Y;(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:44

Mooi opgeschreven.

Goed dat je bevestigt hebt gekregen dat dit echt het moment was. Het afscheid van je jonge paard klinkt aangrijpend, maar wij hopen ook dat we ze die kans kunnen geven als de tijd komt.

Nu is het nog vers, maar misschien komt er in de toekomst wel een mogelijkheid om zo af en toe bij paarden te zijn. Voor nu heel veel sterkte met alles.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:03

:(:)
"Fijn" dat hij niet heeft gevochten Karuna. Dat herken ik heel erg van mijn eigen merrie. Zij was ook gewoon op van de pijn, en dat zal bij jouw lieve vriendje wellicht niet anders geweest zijn. Nogmaals veel sterkte. Ik hoop dat je de komende dagen door komt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:37

TS Fijn dat alles waardig gegaan is, sterkte met de rest :(:)

They were ours as a gift
But never to keep
As they close their eyes
Forever to sleep
Their spirits unbound
On silver wings they fly
A million white horses
Against the blue sky

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:55

Heel veel sterkte, je hebt een goede beslissing gemaakt.
Je hebt gekozen voor je paard en beter dan dat bestaat niet.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 01:23

Wat ben jij toch een moedig, dapper persoon. Vechten tot, maar ook voor het einde. Ook nu erna zal het nog vechten worden, maar je kan het aan. Ik wens je komende tijd alle kracht toe, heel veel sterkte...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 05:43

Ben alweer wakker en gelukkig weer warm ook. Heb aardig liggen klappertanden. Combinatie van vermoeidheid, verdriet en onderkoeling denk ik ondanks heel dikke laag kleren gister. Heb op zich redelijk geslapen. Geen nachtmerries gelukkig voor het eerst sinds bijna 2 weken niet. Ga zo alvast ontbijten en daarna weer even slapen nog denk ik. Moet wachten tot het licht is voor ik naar stal kan voor het hooi.

Zal wel slikken zijn, leeg. zal stal poep moeten weghalen van kleine man ook even en wat vegen. Routine zonder paarden water en hooi geven. ;( daarna door naar dinky.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 06:09

Het zal niet gemakkelijk zijn, maar ook deze slag zul je winnen. Elke dag win je hem weer, met alle vervelende dingen. En daarna ben je blij, want al die dingen helpen je dit hoofdstuk af te sluiten- hoe moeilijk ook. Misschien dat je iemand hebt om samen met jou spullen door te lopen? Of misschien voel je je er prettig bij om spullen te doneren aan een goed doel?

Heel veel sterkte vandaag ook weer...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 06:17

Gaat een mix worden. Deel kan ik mensen blij mee maken. Deel houd ik zelf, deel wordt verkocht kan het geld goed gebruiken. Ga vooral liefst in mijn eentje uitzoeken. Opruimen kan ik hulp krijgen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 06:38

Goedemorgen. Fijn dat je geen nachtmerrie hebt gehad. Je hebt je dan ook geen zorgen hoeven maken over je oude man en bv het weer momenteel.

Knuffel Dinky maar extra. Ben benieuwd hoe het met hem gaat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:05

Sterkte voor vandaag!
Zo'n lege plek is erg confronterend :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:24

Heb je geen mogelijkheid om de jonge man op een plaats te zetten waar je geen werk aan hebt, maar niet hoeft te verkopen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:53

Pfft heel mooi omschreven hoe het gegaan is..ik voel echt met je mee. Ik wil je nog heel veel sterkte wensen ook de komende week. Hoop niet dat je in een "gat" valt..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 08:57

Die zijn er wel. Maar rijden gaat fysiek niet meer lukken nadat ik vorig jaar mijn goede knie ook heb verkreukeld. Mennen in je eentje is ook niet handig. Dat betekend dat ik hem dan zou houden om te tutten en voor grondwerk. En financieel kom ik nu echt maar net uit. De twee paarden nu zijn even duur als Dinky in vol pension. Als dadelijk de zorgpremie weer omhoog gaat wordt het dan wel heel erg krap. Zolang allimentatie loopt houd ik dan niets over.

Alleen die gaat over uiteindelijk op wao aanvulling tot bijstandsnivo. Daar kan ik dan onmogelijk een paard van houden. En Dinky is dan nog veel te jong voor pensioen. Vandaar de heel moeilijke keuze om hem te verkopen. Of ik moet een heel goede tussenoplossing kunnen vinden waardoor financieel het veel lager is en hij wel zijn beweging kan krijgen. Alleen heb ik daar afgelopen jaar nog niets op kunnen bedenken.

Ik ben afgelopen maanden al hard bezig geweest om het gat wat ik dadelijk krijg op te kunnen vullen. Weet natuurlijk al heel lang dat dit eraan zat te komen. Heb gelukkig fysiek het trainen kunnen oppakken weer na 9 jaar. Enige waar ik al lang naar zoek is iets wat dezelfde rust in het hoofd geeft als paardrijden dan wel bezig zijn met paarden. Daar heb ik nog niks gevonden wat ik fysiek kan doen. Al is achterop motor zitten iets dat wel heel dicht in de buurt komt.