ervaringen gevraagd; (on)verkoop(baar) paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katie85

Re: ervaringen gevraagd; (on)verkoop(baar) paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:20

Dat fb berichtje.. Typisch het praatje van de handelaar in recreatiepaarden (goedkopere klasse). Ze kopen voor een prikkie en een mooi verhaal. Hebben verschillende identiteiten op social-media. Fixen het paard (tijdelijk), rijden het een paar dagen en verkopen weer aan onwetende paardenliefhebbers die soms hun 1e paard daar kopen. Via Marktplaats en Sportpaarden.nl kom je dit soort adressen tegen. Neem de verantwoording voor je eigen paard en verkoop een paard met een blessure niet! Het wordt een lijdensweg voor het paard. De slager of inslapen is misschien zieliger voor jezelf (of je portemonee) maar voor het dier humaner.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 13:58

Hallo allemaal, even een kort bericht van mij, ben nu druk bezig met de studie. Bodan is helemaal gezond verklaard. Ik moet het nog even laten bezinken, want had mij op een heel andere uitslag voorbereid. Dierenarts had de zelfde buigproeven gedaan en nog wat dingen, daar kwam hij goed doorheen. Wel had Bo weinig looplust, maar hij is ook best dik. (te weinig beweging, door te weinig tijd, hierom verkoop ik hem mede). Foto's waren ook helemaal goed. Deze dierenarts verweet alles aan zijn dikkigheid. Wat ik nu ga doen weet ik niet. Kijken of ik toch een leaser kan vinden, maar goed ik heb een half jaar gezocht. Dan kan ik Bo in goede conditie verkopen. Ik ben zelf echt niet in de mogelijkheid om dit te doen helaas. Of ik verkoop hem toch in deze conditie, dan moeten mensen er even doorheen kijken. Ik sta nog helemaal perplex. Ik ben natuurlijk super blij. Ik kan nu (mocht een leaser toch niet lukken) met een gerust hart opzoek naar een baas.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:01

Dus toch! +:)+
Iets andere afloop, veel beter *\%/*

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:02

Wat een fijne update! Ik ben blij dat je hem toch nog hebt laten onderzoeken.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:13

Toppie! Fijn dat je dit onderzoek nog hebt laten doen, nu hopen op een lief nieuw baasje, die lekker met hem aan het werk gaat.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:13

Pfoe TS, wat een wending. Goed dat je onderzoek hebt gedaan en heel veel succes met het vinden van een koper of een leaser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:14

Ik ben blij voor Bodan dat hij nu naar een goede baas mag.

Moet er niet aan denken dat 1 van deze bokkers zijn eigenaar was geweest. Hemelen zonder second opinion...bah!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:16

Nikki schreef:

Moet er niet aan denken dat 1 van deze bokkers zijn eigenaar was geweest. Hemelen zonder second opinion...bah!

Idem!

Goed gedaan TS! +:)+

Je had toch eventuele kopers voor hem die afhaakte op het stijf lopen?
Nu hij een clean bill of health heeft, willen zij hem misschien toch wel een kans geven?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:18

zo zeg,dat is nu eens een hele mooie uitslag!!

wat fijn dat je hem hebt laten onderzoeken!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:42

Wat een emotionele achtbaan voor jou ts. Ik zou die dierenarts toch even aan de tand voelen waarom hij je paard zo maar even af schreef de eerste keer....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:57

Zo dat is een volledig andere uitkomst dan je gedacht had.

Ik zou daar in tegen wel even een gesprek aangaan met de andere da waarom hij een paard afschrijft zonder te weten hoe het er aan de binnenkant uitziet.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:58

Wat fijn! Keigoed dat je alsnog onderzoek hebt laten doen +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:03

Jeetje, kun je nagaan als je hem niet had laten onderzoeken...
Mijn advies: verkopen in huidige staat. Je hebt toch je maandelijkse kosten in de tussentijd dus dat heft elkaar niet op. In de tussentijd een verzorgster zoeken (is goedkoper dan leasen, dus makkelijker te vinden) zodat hij meer beweging krijgt. En kijken naar je stalling ivm dieet.

Super fijn nieuws in elk geval!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:09

Nikki schreef:

Ik dacht precies hetzelfde...

@ TS: Wat een opluchting zeg, maar zal vast even gek gevoeld hebben... Je verwacht het ergste en blijkt uiteindelijk niks te zijn. Behalve zijn gewicht, maar daar is natuurlijk iets aan te doen.

Ik zou hem zelf ook in "deze staat" verkopen, niet nog langer mee moeten doorgaan. Met een goeie verkooptekst, goeie foto's dan moet het goedkomen. En natuurlijk een goeie prijs.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:23

Wat zal jij opgelucht zijn en wat goed dat je toch verder bent gaan kijken.

Snap dat je het allemaal even moet laten bezinken maar dit is supergoed nieuws!

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:25

Wat fijn dat hij helemaal goed blijkt te zijn!
Ben wel benieuwd naar de vraagprijs.
Zoek een bomproof C/D pony voor kinderlesjes 1x per week (soms rijden in de bak, soms grondwerk, soms een buitenritje). Evt. willen we hem ook beleren voor de wagen.
Ponies lopen 24/7 buiten met schuilstal en bij heel slecht weer op stal in groepshuisvesting (zomers in weiland met schuilstal, in winter op paddock met schuilstal). Pony met dus wel sociaal zijn en lief voor kinderen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:36

Zo zeg, godzijdank dat je hebt laten kijken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:52

Nikki schreef:

Volgens mij gaf het merendeel wel aan voor foto's of extra onderzoek te gaan, althans zo lees ik het

Desalniettemin een geweldig bericht, nu een fijn plekje zoeken voor hem

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:02

Geweldig nieuws TS! Ik zou hem ook in deze staat verkopen en niet nog gaan zoeken naar een leaser... Op die manier blijf je bezig, he ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:28

Ik vind het trouwens wel een flinke misser van de eerste veearts om op grond van één buigproef meteen maar het paard af te serveren.

Heb het zelf eens meegemaakt dat ik mijn Shetlander maar moest laten inslapen vanwege een zeer slecht hart. Hele weekend gehuild en maandag toch een second opinion gevraagd. Beestje had astma en doet het nu, 3,5 jaar later nog steeds goed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:34

Bodan wat fijn!

En hopelijk hebben alle mensen die direct roepen: Slacht! Nu begrepen dat dat een goede optie kan zijn NA fatsoenlijk onderzoek.

@Percy.
Ik heb het zelf aan de hand gehad dat dierenarts na 1 onderzoek zei afmaken.
Ik wilde een uitgebreid onderzoek en daar is toen gelukkig heel wat anders uitgekomen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:31

bruintje123 schreef:
Bodan wat fijn!

En hopelijk hebben alle mensen die direct roepen: Slacht! Nu begrepen dat dat een goede optie kan zijn NA fatsoenlijk onderzoek.

@Percy.
Ik wilde een uitgebreid onderzoek en daar is toen gelukkig heel wat anders uitgekomen

Dat hoop ik ook... nooit een paard zomaar afschrijven op de mening van 1 persoon zonder gedegen onderzoek.

Heel fijn dat de uitslag zo positief is! Ik hoop dat je een fijne baas vindt voor het paard, wellicht de bokker die hier ook heeft gereageerd? :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:30

Jeetje, wat fijn zeg! Ik hoop dat er snel een leuk baasje voor Bodan wordt gevonden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:49

bruintje123 schreef:
Bodan wat fijn!

@Percy.

Dat zijn er dus al drie. Weet nog dat ik toen een topic opende over mijn Shetlander in dat weekend voor ik de second opinion had laten doen om eens andere meningen te horen. Vrijwel iedereen vond een second opinion nonsens. Een dierenarts zou niet zomaar wat zeggen etc. etc. Een dierenarts in opleiding vond het nogal een gebrek aan vertrouwen richting de desbetreffende dierenarts.

Achteraf gaf de dierenarts die zei dat het zijn hart was ook wel toe dat ze wat te overhaast conclusie's had getrokken maar de afspraak voor het inslapen stond al. Inmiddels is hij een gepensioneerde man maar ik ben elke dag weer blij dat hij er nog is.

Ik was de bokker die misschien wel interesse had maar ik ben sinds dat moment er van overtuigd dat ik weer wil gaan rijden en ben dus verder gaan kijken en heb het e.e.a. op het oog.

Bodan zou nu weer gewoon als wedstrijdfjord verkocht kunnen worden en misschien is dat ook beter voor hem. Kan ts er ook een eerlijke prijs voor vragen want het is zeker een heel leuk dier voor zover ik dat uit de verhalen kan beoordelen.

Ik zoek een 100% recreatiepaard die tevreden is met een paar keer per week de paden op, de lanen in. Denk dat Bodan daar nu nog niet aan toe is nu blijkt dat hij volkomen gezond is. Des te beter trouwens. Ben daar blij om voor ts en Bodan.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:42

Dat is goed nieuws TS! Leuk baasje vinden moet vast wel lukken dan nu!