Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:20

bigone schreef:
En daar komt voor mij nog bij dat Rodinde niet de eerste de beste is!! Natuurlijk ook maar een mens maar een uitstekende arts, zowel regulier als alternatief.

Mee eens maar Rodinde communiceert wel als een echte Fries. Die heeft er weinig woorden voor gebruikt terwijl ze in dit geval misschien wat meer onderbouwing van haar diagnose had kunnen gebruiken. Ik zeg niet dat dit ook daadwerkelijk zo gegaan is maar kan me er wel wat bij voorstellen

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 01:15

jirina schreef:
Medebokkers !
als het paard goed eet - dus wil nog leven - wie zijn jullie om TS in grond te boren en voor TS beslissen dat het ingeslapen moet worden?
TS zelf kent het paard beter dan jullie.
Een beetje respect aub.

whaha wat een kolder :')
Mijn paard met hersenbloeding welke stond te vergaan van de pijn heb ik vlak voor de genade spuit nog gehakte appel gegeven.
Heeft ie met een schuin hoofd uit de bak op staan zuigen.
Die is vretend ten onder gegaan maar was toch zo slecht dat ie anders waarschijnlijk die nacht toch wel was gestorven.
Dom dom dom dat ik m in heb laten slapen want hij at nog... :roll:

TS ik ben het niet eens met je beslissing om door te dokteren maar uiteindelijk ben jij degene die met je beslissing moet leven dus wens je veel sterkte en wijsheid

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:14

Klopt veel paarden blijven maar door eten, dus dat zegt niks.

Anoniem

Re: Mager, staan als een berggeit, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:16

Ik hoop op een update van de TS.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:40

Ik denk niet dat ze hier nog gaan posten.
Ze heeft jullie niet gevraagd of ze hem moet of niet moet inslapen.
Ze heeft gevragd naar jullie ervaringen.
Haar paard haar beslissing, laat haar in waarde.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:41

jirina schreef:
Ik denk niet dat ze hier nog gaan posten.
Ze heeft jullie niet gevraagd of ze hem moet of niet moet inslapen.
Ze heeft gevragd naar jullie ervaringen.
Haar paard haar beslissing, laat haar in waarde.

_/-\o_ _/-\o_

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:58

Volgens mij laten wij TS prima in haar waarde. We geven alleen onze mening over de situatie en wat wij zelf zouden doen. Wat TS daar mee doet moet ze uiteraard zelf weten :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:59

Tja, de meeste bokkers willen niet zozeer Ts maar juist het paard in zijn waarde laten...

Zoveel dierenartsen geven niet voor niets het advies inslapen. Het wel heel erg zijn als meerdere dierenartsen het paard zo erg er aan toe vinden dat ze niet eens willen behandelen. Je paard al maanden zo laten staan (want dit is niet nu net ineens een week zo) vind ik paardonterend. Had dan in november uitgezocht wat er aan de hand was,of in april na het verwerpen. Dit paard zo maanden laten staan is gewoon dierenmishandeling en niets anders. Dan mag men best hard zijn en dit tegen Ts zeggen. Ik hoop van harte dat dit paard snel uit zijn lijden verlost wordt door Ts.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:06

Citaat:

als het paard goed eet - dus wil nog leven - wie zijn jullie om TS in grond te boren en voor TS beslissen dat het ingeslapen moet worden?
TS zelf kent het paard beter dan jullie.
Een beetje respect aub.

whaha wat een kolder :')
Mijn paard met hersenbloeding welke stond te vergaan van de pijn heb ik vlak voor de genade spuit nog gehakte appel gegeven.
Heeft ie met een schuin hoofd uit de bak op staan zuigen.
Die is vretend ten onder gegaan maar was toch zo slecht dat ie anders waarschijnlijk die nacht toch wel was gestorven.
Dom dom dom dat ik m in heb laten slapen want hij at nog... :roll:
Citaat:

Lees het goed aub."Ze eet goed, heeft appeltjes en heeft nog een fris koppie." ,
ik denk dat je paard na een hersenbloeding niet goed in de hoofd was?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:13

Ik was oprecht benieuwd hoe het met TS haar paard gaat. Maar zoals in zo'n beetje elk topic hier op bokt wordt de ts nog net niet uitgemaakt voor dierenbeul en starten er discussies die volledig respectloos zijn. Jammer dat we nu niet komen te weten hoe het met het paardje gaat.

Dat sommige mensen zich niet schamen vind ik ongelofelijk!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:25

Leffroi schreef:
Ik was oprecht benieuwd hoe het met TS haar paard gaat. Maar zoals in zo'n beetje elk topic hier op bokt wordt de ts nog net niet uitgemaakt voor dierenbeul en starten er discussies die volledig respectloos zijn. Jammer dat we nu niet komen te weten hoe het met het paardje gaat.

Dat sommige mensen zich niet schamen vind ik ongelofelijk!

Ben ik met je eens.Als de TS toch zegt dat ze verder wil onderzoeken,waarom dan toch blijven doordrammen dat ze haar paard moet laten inslapen? en geen 3 D.A. die dat zeggen,want er zijn er 2 die niet eens gekeken hebben,die moet je niet eens meetellen.Er is dus 1 D.A. die dit zegt ná wat onderzoek.
Respecteer haar mening!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:19

Haar paard - haar beslissing.
Is dat wel zo als het om een levend wezen gaat? Waar ligt een keerpunt wanneer anderen wel mogen ingrijpen? Ik bedoel niet wettelijk (al is dat mogelijk bij verwaarlozing of mishandeling) maar ethisch. Ik weet het ook niet maar de stelling haar paard haar beslissing vind ik niet 100 % houdbaar.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:37

josien_m_ schreef:
Haar paard - haar beslissing.
Is dat wel zo als het om een levend wezen gaat? Waar ligt een keerpunt wanneer anderen wel mogen ingrijpen? Ik bedoel niet wettelijk (al is dat mogelijk bij verwaarlozing of mishandeling) maar ethisch. Ik weet het ook niet maar de stelling haar paard haar beslissing vind ik niet 100 % houdbaar.

Wanneer het duidelijk is dat inslapen niet zal gebeuren. Dat is hier niet het geval.
Ts wil bekijken als ze nog iets kan betekenen om dier een pijnvrij waardig leven kan geven. Dat betekend niet jarenlang dokteren. Dat betekend gewoon beslissingen maken.
Indien dat niet mogelijk is een waardig leven de bieden dan zal ze het dier jammergenoeg inslapen. Had ze bijna gedaan, maar dan was ze opeens beter. Vandaar de keuze om toch nog een onderzoek doen.

Ik zou het eerder raar vinden om in te slapen zonder dat je een onderzoek doet. Voor hetzelfde geld had het dier gewoon wormen. En daarvoor laat je geen dier inslapen. Ook al is ze weidepaard door slechte pezen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:39

het is nooit goed, als ts zou zeggen zonder onderzoeken in deze toestand kreeg ze weer andere over haar heen want beesten kosten geld dus laat je die ook onderzoeken.
nu doet ts dat en dan is het dierenmishandeling. ik vind het juist goed dat ze eerst wel horen of er een kans bestaat etc. daarna zal ze gaan beslissen.

ts hoop dat je nog een update gaat geven,

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:48

gohya schreef:
Ben ik met je eens.Als de TS toch zegt dat ze verder wil onderzoeken,waarom dan toch blijven doordrammen dat ze haar paard moet laten inslapen? en geen 3 D.A. die dat zeggen,want er zijn er 2 die niet eens gekeken hebben,die moet je niet eens meetellen.Er is dus 1 D.A. die dit zegt ná wat onderzoek.
Respecteer haar mening!

Ze hebben wél gekeken, ze zijn er toch bij geweest? Minimaal 1 van de 2 kent het dier ook al jaren. Ze hebben alleen geen bloedonderzoek gedaan maar ook de 3e da vond het zonder bloedonderzoek duidelijk genoeg.
Je moet dingen niet verdraaien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:31

kamsel schreef:
gohya schreef:
Respecteer haar mening!

Ze hebben wél gekeken, ze zijn er toch bij geweest? Minimaal 1 van de 2 kent het dier ook al jaren. Ze hebben alleen geen bloedonderzoek gedaan maar ook de 3e da vond het zonder bloedonderzoek duidelijk genoeg.
Je moet dingen niet verdraaien.

Ik verdraai helemaal niks.Lees hier dan!Ze hebben die onderzoeken niet gedaan vanwege de slechte kogels.

Quote: Ze hebben bloed en mest afgenomen, maar eerst de kogels onderzocht. Omdat de uitkomst daarvan zo slecht was hebben ze verdere onderzoeken niet gedaan. Wat ik overigens geen slechte keuze vind want dat bespaard wel een beetje de kosten, als het voor hun toch einde verhaal is.

Alsnog wil ik dus graag dat deze onderzoeken wel gedaan worden, afhankelijk van hoe ernstig de schade is aan de pezen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:15

Je kunt nu wel de conclusie van de 3e dierenarts erbij halen, maar dat staat los van hetgeen jij suggereert:: "er zijn er 2 die niet eens gekeken hebben".
Ze hebben alledrie gekeken en vinden alledrie dat het paard ingeslapen moet worden en vinden ook alledrie dat er geen verder onderzoek nodig is. Dat ts het toch gedaan wil hebben is haar keuze, maar dat wil niet zeggen dat de eerste 2 da niet naar het paard gekeken hebben.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:17

gekeken wel ja maar daar kan je nog niks aan opmaken? ik kijk ook naar dit paard maar zou het niet weten. (ben i natuurlijk ook niet voor opgeleid) maar vind het knap als een DA hieruit al kan zeggen

laten gaan weg ermee afmaken die handel! beetje vreemd.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:48

Je weet niet hoe ze tot hun conclusie zijn gekomen, ze kunnen hem vast onderbouwen, alleen geeft ts die info niet.
Er is nl geen dierenarts die zegt: dit is de eerste keer dat ik het paard zie, maar ik zie al dat ik niet weet wat het is, ik weet ook al dat onderzoeken zinloos zijn en er geen behandeling meer mogelijk is, laat maar inslapen.

Wij weten alleen dat er niet eerder bloed en of mestonderzoek is gedaan, maar ja, dat is voor de diagnose afgescheurde pezen ook niet nodig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:51

Zo apart.

Als iemand een foto van dit paard gepost had met de mededeling dat ze vlakbij op een wei stond en niet wist wie de eigenaar was maar dat het beest er zo verschrikkelijk zielig bij stond,
had iedereen geroepen dat ze de dierenbescherming moest bellen.

Als een handelaar een paard zo zou hebben staan was hij afgebrand.

Nu is het een bokker en moet ze het zelf weten :? |o

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:00

spatter schreef:
Zo apart.

Als iemand een foto van dit paard gepost had met de mededeling dat ze vlakbij op een wei stond en niet wist wie de eigenaar was maar dat het beest er zo verschrikkelijk zielig bij stond,

Ja natuurlijk! De situatie is toch anders. Als de ts haar paard zo op markplaats zou zetten zou het een ander verhaal zijn.
Ze wil kijken als het paard te behandelen valt en ze is daarvoor een dierenmishandelaar. Beetje te gek voor woorden. Als jou paard iets zou mankeren, hoe ziek en triest dat op dat moment is, laat je hem toch ook behandelen, of bekijken indien het te behandelen is. Eventueel met een second opinion... Of met een third opinion.
Bij mij zou het toch zo zijn.
Mijn paard heeft ook een blessure opgelopen. Dus hij heeft pijn. Hij mankte niet maar bokte opeens heel erg. Was een probleem in de sprong en dan daarna ook nog eens in de knieen. En toch bleef hij bokken. Ik ben ook verder op onderzoek gegaan hoor, hoe zielig het ook is. Heeft moeten lopen met zijn pijne knieen, voor verschillende mensen. En het antwoord zou wel eens achteraf kunnen zijn dat hij niet pijnvrij kan leven. (Nu denk niet dat het meteen zo ver zal lopen, maar het kan/kon wel.) Dier heeft daarvoor dan 6 maand afgezien. Terwijl ik gewoon gezocht heb naar een antwoord. Volgens 1 da mocht ik gewoon doorrijden. Terwijl dat beest totaal niet ok was. Moet ik dan ook klakkeloos volgen omdat de da het heeft gezegd...
Iedereen heeft het recht om zelf een beslissing te maken. Het gaat hier niet over een verwaarloost paard langs de kant van de baan, of bij een handelaar. Dier wordt verzorgt en behandeld en eventueel indien het echt niet meer lukt ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:09

spatter schreef:
Zo apart.

Wilde me er hier niet mee bemoeien, om het simpele feit dat het moeilijk oordelen is zonder alle feiten te weten.

Maar vind dit toch wel ietwat kort door de bocht eigenlijk, want hoe vaak gebeurt het niet andersom?
Dat een paard ergens broodmager en ziek vandaan getrokken word, of je eigen paard gaat ineens wat mankeren en dan kan het ook ineens heel hard achteruit gaan, qua gewichtsverlies en dat je werkelijk waar je stinkende best doet, maar de dierenbescherming binnen no time op je stoep staat, omdat een ander het niet aan kan zien?

Wens TS veel wijsheid en sterkte in haar komende oh zo moeilijke beslissingen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:40

spatter schreef:
Zo apart.

als er geen actie word ondernomen wel, en dat is hier toch het geval niet?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:52

Maar Chocooprins. Jouw paard staat niet al vijf jaar met een Pees blessure. En jouw paard staat er niet sinds maart ( iig) graadmager bij. En jouw veearts raadde jou juist aan om er doorheen te rijden. Omdat dit voor jou niet goed voelde, ben je verder gaan zoeken.

Het paard van ts krijgt naar gras Nog kilo'skrachtvoer En blijft graatmager. De laatste veearts concludeert dat de pezen zodanig slecht zijn dat inslapen het beste is.

Kijk als dit paard lekker op gewicht was en de blessure vorige week of paar weken oud is, dan zou ik ook aanraden om te kijken wat Nog mogelijk is. Maar ik vind dit die 1 grote hoop ellende op de foto en uit de verhalen van ts. Daarom vind ik jouw verhaal niet te vergelijken met dit verhaal.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:03

StalNollie schreef:
spatter schreef:
Zo apart.

als er geen actie word ondernomen wel, en dat is hier toch het geval niet?

Maar dan in ieder geval maanden te laat en misschien wel jaren! Ook al vind je de dierenartsen te snel in hun advies om in te laten slapen, wanneer je dan toch niets anders doet, lijkt me dat wel ernstig.