[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:20

barbar schreef:
Hoe is het met bacardi?

Ik heb vorige week heel de tijd lopen mopperen dat hij te mager werd en de boodschap is toegekomen, ze hadden hun baal hooi een dag vroeger op, dus er wordt meer gegeten. Uiteindelijk wen je ook aan die gezwollen buik en zie je het zelfs niet meer. Maar je merkt het wel, vooral omdat ook Bacardi zijn buik vergeet en zich gewoon langs je wringt en je dus die buik onbedoeld tegen je krijgt.
Meneer laat ook heel duidelijk zien dat vriendlief en ik nog de enigen zijn die hij in zijn buurt wil, komen er anderen aan zijn paddock, kruipt hij in de verste hoek of hij verdwijnt in zijn stal.
Zaterdag lag hij op stal, dus ging ik er even bij zitten. Schrok me wel rot toen hij zachtjes begon te hinniken, dacht dat het niet goed met hem ging en wilde me op.stal installeren. Ik was nog geen 2 stappen in mijn voorraadplaats, of meneer stond al recht, hoofd buiten, wachtend op een extra bak voer. Tja, ik maakte me dus duidelijk zorgen om niets.

barbar

Re: paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:26

Hahaha, grapjas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:24

barbar schreef:
Hahaha, grapjas

Nu kan ik erom lachen, maar zaterdag was ik even echt doodongerust. Vooral omdat meneer na dat hinnikje ook nog eens kreunend zijn hoofd tegen mijn borst duwde. Echt joh, ik ging bijna over de rooie! Ben van meneer dit soort kroel en knuffelgedrag niet gewoon. En vriendlief maar lachen, het enige wat die zei was: tja, Bacardi en zijn vrouwke hé. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:06

Hoe gaat het nu met Bacardi? Naar mijn mening goed, ik denk dat de emmers paardenbloemen hem toch op het juiste pad gehouden hebben. Ik geef ze op dit moment niet meer, omdat ik de indruk heb dat Macho wat minder vlot stapt en de kleine is heel gevoelig voor hoefbevangenheid. Zaterdag komt de hoefsmid en dan weet ik zeker of alles nog ok is en anders vliegt meneer terug op glucobalance.

Naar mijn mening wordt de buik van Bacardi niet dikker, de vorm veranderd gek genoeg wel :o? . Hij blijft gelukkig goed eten, waardoor hij redelijk op gewicht blijft. Ik vind wel dat er steeds meer verschil in vorm komt tussen zijn linker en rechter kant.

Maar goed, buikfoto's van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier valt vooral het verschil tussen links/rechts op. Bij de oudere foto's dacht ik altijd dat het aan de houding van mijn paard lag, maar als je over de maanden de foto's van zijn borst naast mekaar legt, dan zie je dat het verschil toe neemt.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wou ook nog wat foto's met de oortjes naar voor, maar meneer had honger en wou niet meewerken. Zie hier mijn pogingen.

Bacardi *\o/*

Afbeelding

Kijk eens naart vrouwke >;)

Afbeelding

Doe je oortjes eens naar voor! :n

Afbeelding
Nee, naar voooooor _-:(

Afbeelding

Ik zei: naaaar voooor die oren! :evaw:

Afbeelding
:oo
Tja, toen heb ik het maar opgegeven, dus sorry, weer geen happy foto's van mijn paard.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:17

Bacardi heeft humor.
Funny horse.
Zijn buik is vrij bol inderdaad.

Ik kan me vooorstellen dat je geschrokken was van zijn rare aktie.

En toch kijkt hij weer anders uit zijn ogen, hij kijkt niet meer zo depri, lusteloos.
Ik zie wel positive verandering in zijn blik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:33

Soms twijfel ik of ik nog verder zou posten of niet. Maar dan denk ik: wie weet help ik anderen door mijn verhaal te blijven doen. Zelfs al is er maar 1 iemand die zich ooit herkent in ons verhaal en zo heel snel aan de alarm bel kan trekken, dan heeft onze miserie toch nog iets positief voort gebracht.

Enfin, eindelijk zon, ik blij, Bacardi meer op stal, zucht. Buik is wat minder gezwollen, ogen staan vol vuur, koker wordt terug dikker, pff. Verder is links nu duidelijk dikker als rechts, de vacht op de buik is dof en langer. En er is een kleurverschil tussen buik links en rechts. :o?

Links is de buik onderaan lichter van kleur, rechts niet. Links is mooi bol, rechts heeft bulten en putten. Die buik begint echt een soort toverbal gehalte te krijgen.

Meneer heeft vanmorgen, nadat ik hem geborsteld had, ook een lekker modderbad genomen.

Baas, waar blijft ons eten?

Afbeelding

Buik en koker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het modderbad!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:44

Ik volg je nog altijd hoor!
Het warme weer wat er nu aan zit te komen zal ook niet goed voor hem zijn.

Ik vind hem wel beter uit zijn ogen kijken.
Eerst vond ik hem een beetje depri ogen, maar dat kan ik nu niet zeggen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:47

Ik volg je ook nog steeds. Ik vind hem ook meer heppie, koker vind ik nog niet schrikbarend, maar ik heb natuurlijk vergelijkingsmateriaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:07

Meneer is in knuffelmodus! Hij was daarnet zo schattig met de 10-jarige kleindochter van de buren. Hij ging bij haar neuzen en liet zich zelfs rustig borstelen. <3

En ook mijn shet gedroeg zich voorbeeldig, de meid mocht gewoon over zijn rug gaan hangen en meneer liep zonder trekken aan de hand mee. *\o/*

Terwijl ik met de buurvrouw stond te kletsen, wilde Bacardi persé zijn halster terug aan, waarna ik vakkundig door hem gewassen werd. Heel lief allemaal, maar dit is echt zo'n abnormaal gedrag voor hem. Maar hé, wie weet wil hij op die manier gewoon laten zien dat hij zich beter voelt.

Barbar, die koker is zeker al dikker geweest, alleen komt er sinds eergisteren terug meer oedeem op. Het zal de volgende dagen even nagelbijten worden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:58

Ik hoop dat het mee gaat vallen

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:13

Van de ene kant vind ik het wel een goed teken dat hij knuffelbaar is, want wanneer hij echt pijn heeft dan willen ze met rust gelaten worden.
Ook al is het niet zoals hij gewoon is.

Ik denk dat de oedeem meer word door het warme weer.
Ik zie nu niet echte achteruitgang, ik vind hem zelfs wat monterder ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:24

joey2010 schreef:
Van de ene kant vind ik het wel een goed teken dat hij knuffelbaar is, want wanneer hij echt pijn heeft dan willen ze met rust gelaten worden.
Ook al is het niet zoals hij gewoon is.

Ik denk dat de oedeem meer word door het warme weer.
Ik zie nu niet echte achteruitgang, ik vind hem zelfs wat monterder ogen.

Ach, ik geniet gewoon van de knuffelmomentjes die we hebben. Hij was vandaag echt wel in een top humeur en genoot echt van al de aandacht.

Heb wel op punt gestaan om vriendlief te wurgen. Het beetje ruimte tussen de omheining vd paardjes en de omheining va onze tuin, gebruiken we als mesthoop. Normaal kunnen ze aan niets aan, maar er is een klein stukje waar er slechts 2 ipv 3 draden hangen en net daar kiepert hij gemaaid gras. Had het pas door toen ik Bacardi plots iets groens zag smullen. Echt, ben zelden zo snel als daarstraks. _-:(

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 06:51

Tja mannen :Y) .ha ha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:57

Met de aankondiging van de eerste warme dagen dit jaar, sloeg de schrik om mijn hart. Hoe zou Bacardi deze verdragen? Tja, op z'n Bacardi's zeker. Tijdens de dag hokt hij zichzelf op en gaat heel af en toe iets eten. Meestal bulkt hij 's nachts de gemiste dag hooistrootjes naar binnen, deze week heeft hij echter minder gegeten. >;) Normaal had ik gisteren of vandaag een nieuwe bol moeten binnen rollen, maar de zak is nog niet leeg, ik twijfel zelfs of ze morgen alles al op zullen hebben. Het zou nu ook wel kunnen dat er gewoon meer in deze bollen zit. Dit is geen 1ste snee, langstengelig hooi, maar laatste snee met korte sprietjes. Misschien heeft hij nu gewoon sneller een vol gevoel.

De sukkel heeft wel mega veel last van de insecten, hij heeft al op verschillende plekken zich kaal geschuurd. Vorig jaar reageerde hij zwaar allergisch op zijn anti-vliegengel die ik al jaren gebruik, dus ik durf niets op hem smeren en als ik hem een deken op leg, dan schuurt hij zich gewoon onder zijn deken open _-:( Voor ik op reis vertrek, laat ik hem nog eens nakijken door de DA, heb ik nodig voor mijn gemoedsrust, hopelijk heeft zij de gouden tip.

En we hebben opnieuw een loopneus bij Bacardi ontdekt %) . Gisteren liep er helder vocht uit zijn rechter neusgat, vanmorgen zat er gele brol in zijn linker (yep, de geopereerde kant). Zowel gisteren als vandaag heb ik het boeltje proper gemaakt en tot hiertoe is het gelukkig nog gewoon reukloos. Ik hoop maar dat hij gewoon op het stof en de pollen een neusloop heeft.

Maar zijn buik is niet dikker geworden, toch nog iets positiefs dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 07:36

Ik ben blij dat ondanks het warme weer zijn oedeem niet verergerd.

Alleen lees ik dat hij andere kwaaltjes laat zien.
Ik denk dat de snot uit de neus een reactie is op wat er nu allemaal in de lucht vliegt.
Het is er wel de tijd voor.

Zolang het niet verergerd en en geen groenige vies ruikend snot is zou ik me er nu even niet te druk over maken.
Komt goed.

Off-topic gefeliciteerd met je mooie Rmh.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:05

Goed om te lezen dat zijn oedeem niet gegroeid is met die warme dagen. Ook ik denk dat die loopneus gewoon een reactie is op alles wat er nu in de lucht hangt. Miss is afsponsen met water en azijn een idee tegen de vliegen? Of kijken naar een meer natuurlijke vliegenspray zoals die van equi protecta?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:34

Wil ik vandaag aan de slag met water + azijn, blijk ik zonder te zitten. |o

Maar goed, ik heb ook wel de indruk dat die neusloop te wijten is aan de pollen, ben gewoon wat wantrouwig omdat het vorig jaar id zomer ook zo begon.

Meneer is al wel een dikke week in een, euh, speciale bui. Ik moet persé mee naar zijn slaapkamer, sorry stal, waar van mij verwacht wordt dat ik me in een hoekje neer zet. Komt de shet binnen, wordt hij de stal uitgejaagd. Meneer staat gewoon te suffen en zo af en toe krijg ik zijn snoet tegen mijn arm en dat is het dan. :o?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:36

Gewoon van die momenten genieten, al snap ik dat je er wantrouwig van word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:04

We hebben de eerste hitte goed doorstaan en dat geeft hoop voor de zomer. Met de aankoop van Quickstep ben ik zelf veel relaxer en alhoewel ik al 11 jaar dacht dat Bacardi me totaal niet leek aan te voelen, zie ik nu toch ook verandering bij hem. Sinds ik er vrolijker bij loop, is hij dat ook. Een bokje of een sprintje kan er plots opnieuw bij horen, je ziet gewoon dat hij zich wat beter in zijn vel voelt. Voor wie ons verhaal niet kent, lijkt hij nu gewoon een veel te dik paard. Hij glimt als een spiegel en is gewoon zijn prachtige zelf.

Nu hij helemaal in zijn zomervacht staat te glimmen, zie ik natuurlijk ieder bultje en ieder putje eens zo duidelijk tijdens het poetsen, maar ik ben wel gestopt met ze te tellen en er wordt hier ook niet meer gemeten. We genieten gewoon van mekaar. Voor ik op reis vertrek, krijgt hij nog een check-up van mijn DA, zodat ik zeker ben dat alles goed gaat.

Het is me jammer genoeg niet echt gelukt om zijn glimmende zelve fatsoenlijk op foto te krijgen, meneer wil nu liefst van al zijn stal niet uit, er zitten te veel beesten die steken. Maar goed, ik heb hem toch zijn stal uit gelokt en een paar foto's genomen. Zijn hoeven zijn lang, smid komt volgende zaterdag.

Tja, vrolijk kijken lukt niet

Afbeelding

Afbeelding

Dag baas, ik ga naar mijn stal

Afbeelding

Toch nog ff gelukt om hem buiten te houden

Afbeelding

Home sweet home

Afbeelding

Nu ben ik wel mega benieuwd of er iemand ook de bulten en putten op de foto's ziet.

Enfin, ik heb hier gelukkig 1 bruintje dat wel voor de baas op de foto wil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 06:12

Vanaf de foto's zie je dat niet goed de putjes en bulten.
Op de laatste foto lijkt wel of er veel putjes bij zijn voorbeen richting de schouder te zitten.
Hij ziet er wat "opgeblazen" uit.

Ik moet wel zeggen dat hij veel appeltjes heeft, hjj zit in elk geval goed in zijn vacht.

En die foto waar jij volgens mij hem de ingang van zijn stalletje "blokkeerd" dat gezicht van hem zegt genoeg, samen met zijn oren. := .

Geniet lekker van hem, hij oogt in elk geval levendiger als een tijdje terug. Niet zo somber lijkt hij.

En veel geluk met je nieuwe knappe aanwinst ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:57

Rechter schouder is zeker een bulten en putten zone. Op de 2de foto zie je ook de bult naast zijn ruggegraad en op de 3de zie je het dat hij op het eind van zijn ribben geen spier heeft en waar hij achter zijn ribben behoort in te vallen, zit een bol.

Ik zie nu pas dat hij ook weer enorm zijn kont op trekt, na de reis toch maar eens de osteo bellen. Ze moet toch komen, want ik heb gisteren gemerkt dat hij zijn buikspieren totaal niet meer wil gebruiken. Normaal zou ik zelf op zoek gaan naar oefeningen, maar gezien de situatie lijkt me dat niet zo slim.

Die appeltjes in zijn vacht <3 . Hij had ze niet toen ik hem kocht en toen ze de uiteindelijk kwamen, zei mijn hoefsmid, die hem ook gefokt heeft: ah, gaat hij toch schimmel worden, kan hoor, het zit in de bloedlijn. -O- Kijk, ik vind een schimmel niet lelijk, maar Bacardi is een smeerpoets en zo'n monster met een licht vachtje, daar mag ik niet aan denken. Het blijft gelukkig bij appeltjes, al vind ik wel dat hij dit jaar veel lichter van kleur is als voorgaande jaren. Normaal is hij zwartbruin in de zomer, nu is hij op zijn buik en billen veel lichter bruin. Als de zon erop valt, heeft hij zelfs een rode gloed.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:20

Ja nu je het zegt zie ik wel op de foto's terug, dat het bij de achterhand niet klopt.
Vooral op de 2 de foto!

Ik kan me voorstellen dat het niet handig is dat een smeerpoets dan ook nog schimmel is. :D een geluk dat hij bruin is gebleken.
De mijne is buckskin tobiano en in de winter vooral modderbruin zonder tobiano :+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:26

Die putten op zijn schouder en dat rare kontje op de 2de foto water me ook opgevallen, verder zie ik alleen maar appels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:08

Vandaag is de hoefsmid langs geweest, tja, niets bijzonders zou je zeggen. Mare, ik zou geen up-date plaatsen moest alles ok zijn. De bekapbeurt begon met zijn rechter voorhoef, meneer heeft nl wederom aan die kant een barst gelopen. Het was me zelf al wel opgevallen dat de laatste tijd het voetjes geven nogal moeizaam verloopt, maar ja, wat wil je als je beest zijn spieren verliest. Alleen ging het nu extra moeizaam en je kon gewoon aan alles merken dat Bacardi het niet leuk vond. Hij vertikte het ook om zijn voet terug neer te zetten zodra ie klaar was. En toen de andere kant aan de beurt was, zag je duidelijk dat hij het moeilijk had. Rechts heeft hij een gezwel in zijn oksel zitten, links minder spieren, voor mij dus heel moeilijk om zo te beoordelen welke kant nu het slechtste is. Volgens de smid is het duidelijk dat hij geen gewicht op rechts wil zetten. Vloeken natuurlijk, want daar zit de massa en dan begin je jezelf toch af te vragen of er niets naar binnen aan het groeien is.
Woensdag heb ik een afspraak met de DA, afwachten wat daar uit de bus komt. Ik sleur hem in ieder geval niet naar de kliniek, zelfs nu bij de smid was hij, naar zijn doen, opstandig en wilde hij zich niet laten betasten. Voor mij is het nu vooral belangrijk om te weten of hij pijn heeft of niet. Hij loopt in ieder geval niet kreupel, noch onzuiver, dus ik vermoed dat hij zonder extra belasting pijnvrij is. Na de bekapbeurt heeft hij trouwens nog een stukje gedraafd, wat hij volgens mij niet zou doen als hij echt continu pijn zou hebben. Maar toch, het wordt opnieuw bang afwachten hoe dit verder zal gaan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:06

Och jeetje, klinkt niet erg best :(:)