Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:37

chanicha schreef:
Het is zeker mogelijk om te beoordelen op hetgene wat hier in dit topic geschreven is, zeker al je 50 of zoals ik nog iets ouder bent en dame, jij behaalt zeker niet de hoofdprijs met je reacties. Als er een is die verstand heeft van paarden is het geerke wel dus als ik jou was zou ik er mijn voordeel mee doen en even dimmen.

Nou nou ik heb alle respect voor mensen die mij proberen te hebben mits het allemaal op een aardige manier gezegd wordt. In principe heeft geerke dit duidelijk gezegd maar zijn er ook een paar rotreacties van haar gekomen wat ik niet waardeer.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:38

Is de dierenarts zelf langs geweest, of is dit allemaal per telefoon en mail gegaan?

Ik heb mijn twijfels bij de dierenarts, niet meer hooi aanraden maar wel meer krachtvoer, is juist het omgekeerde wat goed is.

Als de stalhouder goed hooi geeft, dan zal er minder verspilling zijn en zullen ze het opeten. Dus zolang het hooi niet veranderd is dan zullen ze het niet opeten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:38

Ik vind ook dat er vanuit TS wel meer respect getoond mag worden. Voor iedereen hier op Bokt geld dat we het beste voor hebben met jullie paardje. 2 weten meer dan 1.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:39

jolinebonnie schreef:
Wat betreft het hooi ben ik het met jullie eens dat ik dit zelf ook weinig vind. Onbeperkt hooi is helaas geen optie en meer hooi kan ook niet. Dit omdat de eigenaar van de stal dit niet wilt.

maar je betaalt voor goed....probeer eens een andere stalling dat kan spontaan verandering brengen in de situatie.

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:42

chanel1985 schreef:
Is de dierenarts zelf langs geweest, of is dit allemaal per telefoon en mail gegaan?

Ik heb mijn twijfels bij de dierenarts, niet meer hooi aanraden maar wel meer krachtvoer, is juist het omgekeerde wat goed is.

Als de stalhouder goed hooi geeft, dan zal er minder verspilling zijn en zullen ze het opeten. Dus zolang het hooi niet veranderd is dan zullen ze het niet opeten.

Alleen per telefoon maar hierbij hadden wij ook al onze twijfels.
Inmiddels is het slechte hooi terug gebracht en is er nieuw hooi wat ze wel eten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:43

Enjoyit: Als een pony zo mager is, dan gebeurd dat niet doordat ze een dag zonder hooi hebben gezeten, maar doordat ze een langere periode zonder hooi (of slecht hooi, is hetzelfde want ze eten het niet op) hebben gezeten.
Zie juist een quote van ts dat ze eerder in dit topic heeft gezegd dat ze niet meer hooi mogen geven van de stalhouder, dus dat is al een tegenstrijdigheid van wat jij zegt.

Wat kan een dierenarts nu per telefoon doen? Waarom laten jullie hem niet komen?

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:49

kwita schreef:
jolinebonnie schreef:
Wat betreft het hooi ben ik het met jullie eens dat ik dit zelf ook weinig vind. Onbeperkt hooi is helaas geen optie en meer hooi kan ook niet. Dit omdat de eigenaar van de stal dit niet wilt.

maar je betaalt voor goed....probeer eens een andere stalling dat kan spontaan verandering brengen in de situatie.

Lees even het bericht op de vorige pagina en je kunt zien dat we nu zoveel hooi mogen geven als we willen

Wendy1989

Re: Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:58

Ts heb je inmiddels een deken aangeschaft voor de pony?

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:59

Ik hoef geen reacties meer die niet te maken hebben met de pony. Hier zal ik ook niet meer op reageren. Lees ook voor iemand nog reageert het bericht op de vorige pagina vanwege de vooruitgang.

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:00

Wendy1989 schreef:
Ts heb je inmiddels een deken aangeschaft voor de pony?

Wij hebben zelf een 0 grams regendeken in de kast liggen alleen door verschillende mensen worden verschillende dekens aangeraden maar vanaf morgen heeft ze deze deken op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:03

Wat ik niet snap...je ziet toch dat een pony dunner word?Met borstelen,de singel....allemaal signalen.Waarom dan niet ingrijpen als de singel een gaatje strakker moet?Dan is er namelijk al 50 kilo af.Waarom wachten tot het arme beest met opgetrokken buik mager staat te zijn?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:04

Knap van je TS, dat je blijft reageren. En heel fijn dat er beter hooi is geregeld.

Ik schrik er wel van dat het enige contact met de dierenarts telefonisch was. Zou je alsjeblieft uiteen willen zetten wat nu jullie stappenplan is?

ps. 0 grams is in geval van winters buien geen aanrader, is meer een deken voor een zomerse storm, want deze verwarmt niet, en wegens deken kan pony zelf de haren niet meer overeind zetten. Zou voor iets met meer vulling gaan. ;)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:06

Een 0-grams deken zal inderdaad weinig uitmaken, en kan er zelfs voor zorgen dat het dier het nog kouder krijgt. Zou toch kijken voor een warmere.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:09

Trouwens wat ook een optie is, laat even testen op andere wormen, paard van kennis van me heeft een zware worminfectie gehad van iets anders dan paardenwormen. Deze waren ook niet te behandelen met een wormenkuur van paarden. Deze mogelijkheid is er natuurlijk ook, dit was een jaarling die toen dus een groeiachterstand heeft gekregen.

Ik hoop dat die andere da er meer verstand van heeft want vind deze wel apart. Ruwvoer is het allerbelangrijkste

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:10

geerke schreef:
Wat ik niet snap...je ziet toch dat een pony dunner word?Met borstelen,de singel....allemaal signalen.Waarom dan niet ingrijpen als de singel een gaatje strakker moet?Dan is er namelijk al 50 kilo af.Waarom wachten tot het arme beest met opgetrokken buik mager staat te zijn?

We hebben wel ingegrepen maar door het slechte hooi mochten we ipv meer hooi juist minder hooi voeren. Qua verhaal met de singel is alleen de laatste weken opgevallen. Maar we kunnen nu wel kijken naar wat we allemaal fout gedaan hebben en beter hadden moeten doen maar ik concentreer me nu liever op wat we nu kunnen doen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:15

Naar mijn idee kan je een dier dat vol in zijn wintervacht zit niet ineens een deken met vulling op gaan leggen. Dan gaat het verharen misschien ook wel onverantwoord snel, en valt de pony daar weer extra door af. Ik begrijp de bezwaren tegen een 0 grams, maar ik zou daar op dit moment toch voor kiezen, zeker als je hem al hebt liggen. (Hoewel ik dan weer niet begrijp waarom hij niet eerder is gebruikt, maargoed...)

Hij moet wel goed waterdicht zijn! Want een pony met een natte deken op laten staan is veel erger dan zonder deken.

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:15

Sientje schreef:
Knap van je TS, dat je blijft reageren. En heel fijn dat er beter hooi is geregeld.

Ik schrik er wel van dat het enige contact met de dierenarts telefonisch was. Zou je alsjeblieft uiteen willen zetten wat nu jullie stappenplan is?

ps. 0 grams is in geval van winters buien geen aanrader, is meer een deken voor een zomerse storm, want deze verwarmt niet, en wegens deken kan pony zelf de haren niet meer overeind zetten. Zou voor iets met meer vulling gaan. ;)

Aangezien het niet enorm koud is dacht ik dat 0 grams goed zou zijn. Ze moet het natuurlijk niet te warm krijgen onder de deken. Als ze nu elke keer de koude dagen zonder deken stond en in ene dikkere deken krijgt ze het misschien te snel te warm? Moet de iets meer vulling dan niet eerst wat opgebouwd worden? Hoeveel grams zou je me aanraden? Want dan kan ik een deken aanschaffen.

Ons plan was ons verhaal telefonisch doen bij de DA. En dan ook een afspraak maken. Maar tijdens dat telefoongesprek vonden wij het lijken dat er iets niet helemaal klopte. We kregen bij de informatie die we kregen wel wat vraagtekens. Daarom willen we dan een andere DA laten komen. Die is al eerder gekomen. Qua kreupelheid moet er namelijk wel onderzoek naar gedaan worden. Maar omdat ze nu niet kreupel is gaat dit lastig voor de DA.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:16

Ik zou kijken voor een 100 a 150 gram regendeken denk ik.
Een 0 gram zal inderdaad niets veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:17

jolinebonnie schreef:
We hebben de DA gebeld. Gevraagd over de wormenkuur maar hij zegt dat er maar 1 of 2 wormeitjes zijn en dat je dus geen wormenkuur hoeft te geven. Hiervan kan ze ook niet magerder worden. Hij wilt eventueel wel een bloedonderzoek doen of controleren op zand in d'r of d'r helemaal onderzoeken. Ook uitgelefoto'sver de hoeveelheid hooi. Hierover zegt hij ik kan wel langs komen maar je kan net zo goed extra krachtvoer bijvoeren zodat ze meer energie krijgt. Hier krijgen wij toch de vraagtekens bij. Over de kreupelheid kon hij niet veel aan doen op dit moment omdat ze nu niet kreupel is.
Vervolgens nog een andere DA gebeld kijken wat die zegt van het verhaal. Maar diegene was niet meer bereikbaar.
Vervolgens heeft onze vader de staleigenaar gebeld en gezegd dat we ons zorgen maken over het hooi. Uit dit gesprek kwam dat we d'r zoveel hooi mogen voeren als we willen!! Maar dat hij niet wilt dat er hooi blijft liggen. Dus nu elke keer als we er zijn kunnen we d'r hooi blijven geven aangezien we verder niet veel doen want we geven geen beweging. Denk dat ze hierdoor al aardig wat gaat aankomen! Het hooi voor savonds ook in hooinet hangen dan kunnen ze er niet overheen pissen en mesten waardoor ze het niet meer zouden op eten. Staleigenaar wilt ook misschien nog een hooiruif ophangen! En hij heeft ook aangeboden ons paard bij te voeren als wij er niet zijn, hij zet ons paard dan ook apart! :) ontzettend blij met dit nieuws nu kan ons paardje weer lekker aankomen!

Goed gedaan meiden! En fijn dat jullie vader actie heeft ondernomen!
Ik snap dat jullie twijfels hebben bij het advies van de dierenarts. Ruwvoer kan je inderdaad niet vervangen met krachtvoer. Ik geef zelf wel eens wat Speedibeet als aanvulling. Daar komen paarden ook goed van aan en het is rijk aan ruwe vezels, dus goed voor de darmen. Dat kan goed als aanvulling op hooi als ruwvoer.

Ik hoop dat jullie pony vlug opknapt! Zou leuk zijn om nog eens een foto te zien van een knappe, goed gevoede pony. +:)+

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:18

LindyH schreef:
Naar mijn idee kan je een dier dat vol in zijn wintervacht zit niet ineens een deken met vulling op gaan leggen. Dan gaat het verharen misschien ook wel onverantwoord snel, en valt de pony daar weer extra door af. Ik begrijp de bezwaren tegen een 0 grams, maar ik zou daar op dit moment toch voor kiezen, zeker als je hem al hebt liggen. (Hoewel ik dan weer niet begrijp waarom hij niet eerder is gebruikt, maargoed...)

Hij moet wel goed waterdicht zijn! Want een pony met een natte deken op laten staan is veel erger dan zonder deken.

Dit was mijn idee ook! De deken is goed waterdicht en ze heeft hem ook eerder opgehad (alleen niet deze winter omdat ze niet geschoren is).

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:18

Hoii,

Ik heb alle respect voor de mensne die ons wilt helpen! Maarr...
Als je niet zo aardig/bot tegen mij doet, zal ik ook niet altijd even aardig terug reageren. Het kan ook zijn dat he boor mij bot/onaardig over komt hoor maar sommige reacties waren gewoon onaardig. Ik zeg nu niet dat ik nooit onaardig heb gereageerd want dat heb ik zeker wel. Zullen we nu normaal op elkaar reagern zodat we hulp aan jullie hebben inplaats van een discussie/ruzie want dat lost niks op natuurlijk ;p veder mogen wennu de pony voeren wanneer we willen en gaat ze lekker veel eten krijgen! Ik ben hoop heeeel erg dat ze nu al een flink stukkie dikker word! Als we wat nieuws hebben laten we dat jullie wetb, hoeven jullie niet steeds te vragen. Dat schilt jullie ook weer tijd (: en ons natuurlijk.

Bedankt iedereen voor alle tips enz! (;

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:20

safina schreef:
jolinebonnie schreef:
We hebben de DA gebeld. Gevraagd over de wormenkuur maar hij zegt dat er maar 1 of 2 wormeitjes zijn en dat je dus geen wormenkuur hoeft te geven. Hiervan kan ze ook niet magerder worden. Hij wilt eventueel wel een bloedonderzoek doen of controleren op zand in d'r of d'r helemaal onderzoeken. Ook uitgelefoto'sver de hoeveelheid hooi. Hierover zegt hij ik kan wel langs komen maar je kan net zo goed extra krachtvoer bijvoeren zodat ze meer energie krijgt. Hier krijgen wij toch de vraagtekens bij. Over de kreupelheid kon hij niet veel aan doen op dit moment omdat ze nu niet kreupel is.
Vervolgens nog een andere DA gebeld kijken wat die zegt van het verhaal. Maar diegene was niet meer bereikbaar.
Vervolgens heeft onze vader de staleigenaar gebeld en gezegd dat we ons zorgen maken over het hooi. Uit dit gesprek kwam dat we d'r zoveel hooi mogen voeren als we willen!! Maar dat hij niet wilt dat er hooi blijft liggen. Dus nu elke keer als we er zijn kunnen we d'r hooi blijven geven aangezien we verder niet veel doen want we geven geen beweging. Denk dat ze hierdoor al aardig wat gaat aankomen! Het hooi voor savonds ook in hooinet hangen dan kunnen ze er niet overheen pissen en mesten waardoor ze het niet meer zouden op eten. Staleigenaar wilt ook misschien nog een hooiruif ophangen! En hij heeft ook aangeboden ons paard bij te voeren als wij er niet zijn, hij zet ons paard dan ook apart! :) ontzettend blij met dit nieuws nu kan ons paardje weer lekker aankomen!

Goed gedaan meiden! En fijn dat jullie vader actie heeft ondernomen!
Ik snap dat jullie twijfels hebben bij het advies van de dierenarts. Ruwvoer kan je inderdaad niet vervangen met krachtvoer. Ik geef zelf wel eens wat Speedibeet als aanvulling. Daar komen paarden ook goed van aan en het is rijk aan ruwe vezels, dus goed voor de darmen. Dat kan goed als aanvulling op hooi als ruwvoer.

Ik hoop dat jullie pony vlug opknapt! Zou leuk zijn om nog eens een foto te zien van een knappe, goed gevoede pony. +:)+

Bedankt! :) Speedibeet heb ik ook eerder van gehoord ja en ook wel eens een proefzakje van gekregen. Maar met 1 proefzakje merk je natuurlijk geen verschil. Mocht ik het niet vergeten en onze pony is opgeknapt zal ik een foto plaatsen!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:22

Goed bezig! En vergeet niet de tanden na te laten kijken, anders kun je voeren wat je wilt maar schiet het niet op

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:25

Raamzicht schreef:
Goed bezig! En vergeet niet de tanden na te laten kijken, anders kun je voeren wat je wilt maar schiet het niet op

Bedankt! Idd!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:33

Moderatoropmerking:
Dit topic mag terug open, maar wel met de boodschap dat de discussie netjes moet verlopen. Blijf gefundeerd reageren, ook als je het ergens helemaal niet mee eens bent.