6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:09

Zo dan wordt het in eens een heel ander verhaal. Wat erg zeg, als het een blokkade is vind ik het bijna schandalig dat dit "over het hoofd" is gezien.

In vergelijking met vaccinatie verhaal wat eerder heel plausibel was, hoop ik nu voor je dat het idd een blokkade is en dat dit snel opgelost mag worden!

Verhaal wat ik vertelde heeft ook echt zo veel korter geduurd. Die zag ik vorige week ook al weer op cc!

T's hopen het alle beste voor jou en je paard! Ik duim v jullie

Karoune

Re: 6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 09:40

Allemaal bedankt voor jullie medeleven. Ik wou dat ik de klok al vooruit kon zetten naar morgenavond. Zie er vreselijk tegenop nu al knoop in mijn maag. Maar er moet iets gebeuren want op deze manier gaat hij niet beter worden. Ik hoop dat de blokkades allemaal meevallen en dat er niet iets engs uit de onderzoeken blijkt waardoor er niks meer aan te doen is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:50

Karoune schreef:
Allemaal bedankt voor jullie medeleven. Ik wou dat ik de klok al vooruit kon zetten naar morgenavond. Zie er vreselijk tegenop nu al knoop in mijn maag. Maar er moet iets gebeuren want op deze manier gaat hij niet beter worden. Ik hoop dat de blokkades allemaal meevallen en dat er niet iets engs uit de onderzoeken blijkt waardoor er niks meer aan te doen is.

het zou mij niets verbazen als er inderdaad iets verkeerd zit...vandaar mijn vraag in het begin of hij misschien een schuiver had gemaakt in de wei.
Hopelijk krijg je duidelijkheid :(:)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:46

Karoune schreef:
Ik heb bij een andere Da een second opinion gevraagd. Deze is er zeker van dat het een mechanisch probleem is. Blokkade in eerste halswervel en in bekken. Blokkade halswervel is ook te zien op foto. As donderdag wordt er een onderzoek gedaan naar de precieze blokkade in zijn bekken.

Wat een nonsens.
Jouw zgn. second opinion arts is een osteopaat.
Osteopathie is pure kwakzalverij.
Typisch dat je paard een “blokkade” in het bekken zou hebben.
En voor de zekerheid ook nog eentje in de halswervels.
Dat zijn onzin diagnoses die osteopaten telkens opnieuw produceren.
Waarom zijn die “blokkades” niet vastgesteld door Tom Mariën ?
Simpel. Omdat ze niet bestaan.

Je moet eerlijk gezegd gestoord zijn om nu naar een osteopaat te gaan.
Dat helpt geen bal, kost veel geld en emoties, en kan de zaak ook nog eens drastisch verergeren.

Je paard was sowieso aan het verbeteren.
Volg het advies van je dierenarts, en heb vooral geduld.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:03

Bigben er staat toch echt nergens dat de second opinion arts een osteopaat is? Er wordt gemeld dat er aanvullende foto's gemaakt gaan worden en indien dan ook de vermoedelijke tweede blokkade te zien is, het paard behandelt zal gaan worden door een osteopaat.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 12:15

Big Ben ik vind dat je er erg hard ingaat en ik heb geen behoefte aan dit soort aanvallen. Ik heb het al moeilijk genoeg. Mijn second opinion arts is een gerenommeerde paardenarts met een eigen kliniek die samenwerkt met een osteopaat.

En mijn paard is niet aan het verbeteren. Hij blijft dankzij de medicijnen op hetzelfde niveau. Een oorzaak hebben ze bij Tom Marien niet gevonden en ik betwijfel of ze een mechanisch onderzoek gedaan hebben. Met mij is daar nooit over gesproken.

Ik heb hier een goed gevoel bij en wil het allerbeste voor mijn paard en dat is dat hij beter wordt. Ik heb deze beslissing niet zomaar genomen maar weloverwogen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:16

Een vorig paard van mij had een hakende knie, patella fixatie, de DA zag als enige optie opereren. Dat zag ik zelf niet zo zitten i.v.m. groot risico op artrose.
In de hoop op een escape heb ik een osteopaat gevraagd er eens naar te kijken onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.
Na de 1e behandeling hadden we al een flinke verbetering en na de tweede behandeling nooit meer een knie op slot.

Vorig jaar heeft ze mijn oude Engelse Buldog van haar rugklachten afgeholpen, beestje viel steeds om en kon dan niet meer opstaan. Kon niet meer op de bank springen het woord inslapen was al voorzichtig gevallen
Een maand na de behandeling stond ze weer op de balansbal en nu loopt ze weer een paar keer per week een boswandeling.

Dit is voor mij het bewijs dat Osteopatie geen kwakzalverij of geldklopperij is, dieren hebben geen last van placebo effect.

Ik vind het gezien de klachten van het paard van TS zeker zinvol om een goede Osteopaat er naar te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:19

Lastig verhaal.. een blokkade kan namelijk ook het gevolg zijn van een andere oorzaak zoals een zenuwbeschadiging. Ga je dan dit behandelen kan het heel fout gaan.. Ik ben benieuwd wat er uit de onderzoeken/foto's komt.

Een osteopaat kan heel zinvol zijn maar ook heel gevaarlijk als er mogelijk ook zenuwbeschadigingen in het spel kunnen zijn.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 12:21

Dank je Tiwi zo denk ik er ook over. Zelf heb ik ook rugklachten die pas met behulp van een osteopaat verdwenen zijn. Ik vind osteopatie zeker geen kwakzalverij en in bepaalde gevallen zeer zinvol.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:45

Ik vind het ook onterecht dat je zo aangevallen wordt, ik heb er geen kennis van dus kan ook niet nuttig bijdragen.
Maar ik hoop dat dit de oorzaak is, en dat je dit traject achter je kan laten.

Dierenartsen zijn ook mensen, en in dit geval kan je maar hopen dat men iets gemist heeft.
Want het belangrijkste is dat het opgelost geraakt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:29

Ik kan me de reactie van Big Ben wel een beetje voorstellen; er is gewoon wat dat betreft een hoop "kaf onder het koren". Maar TS doet het gewoon op de goede manier; eerst diagnose door een veearts en daarna kan osteopatie een goede behandeling zijn. En een 2nd opinion had ik in haar geval ook laten doen. Hoe goed een veearts ook bekend staat, hij kan altijd ergens overheen kijken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:54

Ik hoop zo dat de osteo hem verder kan helpen. Ik heb zelf ook goede ervaringen hoor en die van mij wordt nog 2 x per jaar door haar onderhouden. Hij heeft ook blokkades gehad in de hoofd-hals nek-borst overgang en bij het sacrum. Kwam ik met thermografie achter. Bij de kliniek waren ze benieuwd wat zij zou kunnen met hem (liep daar al paar maanden te dokteren) en waren verbaasd over de resultaten (ben daar ook voor controles terug geweest). Nou is de ene osteopaat de andere niet en ik werk dan ook met iemand die zelf ook gewoon DA is. Ik ben ook niet voor kwakzalvers en helaas zitten die er ook tussen, maar eentje die met een DA samen werkt of zelf DA is, daar heb ik wel vertrouwen in.
Ik hoop dat die van jou het nadien net zo goed gaat doen als die van mij.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:56

Karoune schreef:
Ik heb bij een andere Da een second opinion gevraagd. Deze is er zeker van dat het een mechanisch probleem is. Blokkade in eerste halswervel en in bekken. Blokkade halswervel is ook te zien op foto. As donderdag wordt er een onderzoek gedaan naar de precieze blokkade in zijn bekken. Deze Da denkt dat het goed komt. Zelf durf ik dit niet te zeggen wel te hopen natuurlijk. Donderdag wordt dus een belangrijke dag. Zijn situatie is verder stabiel hij staat stil. Kan nog steeds heel slecht zelf mesten en plassen ook nog hetzelfde. Beweging is wel wat beter.

Indien het idd blokkades zijn wil ik je graag iemand per PB aanraden die na 18 jaar tobben mijn hengst van zijn neurologisch probleem heeft afgeholpen. Iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden....

Sterkte met alles!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:24

Fijn Fannetje dat je goede ervaringen hebt. Ik kijk ook uit naar goede ervaringen kan ik je vertellen. De osteopate staat goed bekend en ze werkt nauw samen met de dierenarts.

Morgenavond weten we meer.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:27

Veel succes morgenavond!
Ik hoop op goed nieuws.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 19:25

Helaas een zeer triest bericht hier. Ik heb shakiro vandaag moeten laten inslapen. Er was schade in zijn hoofd bij de doorgang naar het ruggemerg dit was een oud trauma. Zijn bekken was gebroken en er waren botwoekeringen. En zo nog een paar dingen die ik niet meer mee heb gekregen want ben nog steeds in schock. De va gaat het me nog allemaal op papier zetten. Niks meer aan te doen. Hij zou nooit meer een paardwaardig bestaan kunnen leiden. De va schrok hoe hij achteruit was gegaan na zijn onderzoek vorige week. Ik heb toen besloten om hem niet meer mee naar huis te nemen. Het afscheid moest toch komen en dan na een paar dagen afscheid te nemen dat kon ik niet meer aan.
Zo veel ervoor gedaan en toch verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:27

Ach, wat triest.
Sterkte!! :(:)

Zoe_97

sterkte meid! maar een oud trauma? dan had het toch niets met zijn entingen te maken?

Alice13

Oh verschrikkelijk! Heel veel sterkte met dit verlies. Het is je allemaal niet gegund, denk dat niemand die verwacht had. Kan heel goed begrijpen dat je in complete shock bent. Nogmaals sterkte!!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:29

Ik schrik hiervan, wat erg voor jou! Ik kan niet beschrijven hoe erg ik dit vind voor jou.

Spijtig dat dit niet eerder gezien is, Ik heb hier geen woorden voor -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:30

ohh wat een verschrikkelijk naar nieuws...

Ik kan me voorstellen dat je in shock bent, dit is echt heel snel gegaan...

Heel erg veel sterkte met dit verlies...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:31

Stille meelezer.

Dit had ik niet verwacht. |(

Sterkte.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:33

Oh jee, ik schrik hier ook van. Wil je heel veel sterkte wensen. Kan me heel goed voorstellen dat je nog in shock bent. Sterkte de komende tijd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:34

Wat een triest bericht |( |( Een gebroken bekken...jeetje, hier schrik ik echt van. Dat dat bij Mariën niet aan het licht gekomen is... :?
Heel veel sterkte met het verlies van je paardje :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:34

ik wil nog toevoegen dat ik vind dat je heel goed hebt gehandeld door hem gelijk daar te laten, ontzettend dapper van je...